Gå til innhold

Peugeot, Citroën, DS og Opel: Hele modellutvalget blir elektrisk


Anbefalte innlegg

 

:D Jeg så det ja. Men du "regner" altså det opp mot hva som kommer ut av forbrenningskammeret på motoren. Du utelater fullstendig den prosessen som foregår mellom forbrenningskammeret og der eksosen slippes ut i luften...

 

Ikke at regnestykket blir mer riktig av den grunn, da man altså ikke kan regne på denne måten.

Hvordan vil du forklare at mange motorer aldri overstiger labratorigrensene uansett da? Hvordan får du det til å gå opp i dette håpløse regnestykket?

Regnestykket er ikke håpløst, det satt rimelige grenser for utsagnet ditt og testet dette. Og fant at utsagnet var riv ruskende galt. Jeg regner ikke med hva som kommer ut fra forbrenningskammeret, men hva Euro 6 standarden legger til grunn kommer ut bakerst, etter all rensing, og sammenlignet det med hvilket luftvolum som var nødvendig for å tynne det ut til nåværende akseptabel byluftstandard. Nå har du fått det inn med teskje flere ganger. Du kan gjerne vri temaet til noe annet, flytte målstenger osv, men utsagnet ditt om at en Euro 6 diesel slipper ut mindre enn byluften er altså feil. Siden du har ikke kommet med noen relevante innvendinger regner jeg med du har akseptert dette.

 

Elbilene har ingen innvirkning før de to tre siste årene, mens utslippet gikk mer ned i årene etter 2009/10 enn de siste årene.. Men da er vi enige om at utslippskravene hjelper da... Akkurat som jeg sa

Ingen har vært uenige med deg om at strengere utslippskrav fører til mindre utslipp. Det er åpenbart at f.eks. Euro 6 slipper ut mindre enn Euro 4. Men Euro 6 slipper ikke ut lite nok til at vi skal la utvikling og lovgiving bli på stedet hvil.

 

Arrogansen blomstrer ser jeg.. Du avfeier alle innvendinger som lite troverdige... JEg stilte deg spørmålet om hvordan biler som aldri overstiger grenseverdiene for labratoritesten i virkelig trafikk passet inn i "regnestykket"  Du hoppet glatt over det...

 

Og jo, noen har vært veldig uenig i at utslippskravene har noen innvirkning

 

Jeg har også sagt hva som danner NOx

 

Diskuterer du fordi det er spennende tema eller for å påstå at du har rett uansett hva fakta viser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

I alle dager....... Her forsøker du altså å regne deg frem til hvor mye NOx en URENSET dieselmotor slipper ut...  Mener du altså at de milliardene som er investert i eksosrensing frem til i dag er helt bortkastet? Dette er jo helt villt.

Nei, det er ikke det jeg har vist. Les skikkelig. Utslippstallet kommer jo fra Euro 6 standarden, det var 0,08 g / km - etter rensing. Så har jeg sammenlignet det med grenseverdien for byluften, for å teste ditt utsagn om "En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta". Det har jeg vist at ikke holdt mål, det er helt urealistisk at en Euro 6 diesel slipper ut "mindre enn det som er i bylufta".

 

:D Jeg så det ja. Men du "regner" altså det opp mot hva som kommer ut av forbrenningskammeret på motoren. Du utelater fullstendig den prosessen som foregår mellom forbrenningskammeret og der eksosen slippes ut i luften...

 

Ikke at regnestykket blir mer riktig av den grunn, da man altså ikke kan regne på denne måten.

Hvordan vil du forklare at mange motorer aldri overstiger labratorigrensene uansett da? Hvordan får du det til å gå opp i dette håpløse regnestykket?

 

Og vennligst siter meg riktig neste gang...

 

Kan du ikke ta en pause fra verkstedet og presentere ditt eget regnestykke da? Eller er jeg for kravstor nå?

 

Når jeg tre fire ganger har gjentatt at man ikke kan regne det ut, så sier vel svaret seg selv.............Prøv å følg med litt i det minste.. Før du kommer med flere tåpelige hersketeknikker

Lenke til kommentar

 

Hvordan forklarer du da at luftkvaliteten blir bedre til tross for at trafikken øker?

Flere elbiler, flere biler med bedre utslippsstandard. Det er ikke Euro 6 alt som ruller på veiene, for å si det mildt. edit: Og sånn i tilfelle, hvis det mot formodning ikke er åpenbart, mesteparten av byluften er ikke innom en bilmotor, derfor fortynnes også Euro 6-eksosen til et nivå som er lavere enn eksosen selv.

 

Etter redigeringen din er det visst viktig å påpeke at utslippene ikke avhenger av luftvaliteten inn....  Det ser ut til å mangle noen elementære kunnskaper her

Endret av 2600RS
Lenke til kommentar

Arrogansen blomstrer ser jeg.. Du avfeier alle innvendinger som lite troverdige... JEg stilte deg spørmålet om hvordan biler som aldri overstiger grenseverdiene for labratoritesten i virkelig trafikk passet inn i "regnestykket"  Du hoppet glatt over det...

Jeg ignorerte det av velvilje, fordi dette er sånn typisk flytting av målstenger. Når man har blitt grundig motbevist, så begynner man å late som om man egentlig snakker om noe annet. Nå er det plutselig noen magiske motorer som ikke slipper ut NOx, men på side 5 var det plutselig helt greit at biler i vanlig drift slapp ut 5 ganger så mye som det tallet jeg brukte i regnestykket (for å gi deg ekstra marginer). Det finnes sikkert bilmotorer som ikke gir utslag på NOx når man tar EU-kontroll, du får samle dem sammen og selge dem til VW, de trenger å forske på dem!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan forklarer du da at luftkvaliteten blir bedre til tross for at trafikken øker?

Flere elbiler, flere biler med bedre utslippsstandard. Det er ikke Euro 6 alt som ruller på veiene, for å si det mildt. edit: Og sånn i tilfelle, hvis det mot formodning ikke er åpenbart, mesteparten av byluften er ikke innom en bilmotor, derfor fortynnes også Euro 6-eksosen til et nivå som er lavere enn eksosen selv.

 

Etter redigeringen din er det visst viktig å påpeke at utslippene ikke avhenger av luftvaliteten inn....  Det ser ut til å mangle noen elementære kunnskaper her

 

 

Du har misforstått det jeg skrev. Det var i tilfelle du ikke forsto hvordan byluften kunne være under 40 mikrogram/kubikk når eksosen inneholdt mer enn det. Bare i tilfelle. Men utsagnet ditt var jo at dieselbilene slapp ut mindre enn det som var i skitten byluft. Det er jo det som er den store feilen.

 

Helt ren fjelluft passert gjennom en Euro 6 motor fører til en eksosgass som er mye skitnere enn byluft som er over den akseptable forurensingsgrensen. Der har du et enkelt og greit faktum du kan forsøke å motbevise.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du glemmer en ting Rs2600 bilfabrikantene oppgir disse tallene. Utregningen min var basert på 0,08 g/km. Da vet du nox utslippet. Å regne det over en time er ikke vanskelig. Bilen slipper ut 4.8 gram pr time i 60 km pr time. For å tynne ut 4,8 g som er 4800 mg eller 4800 000mikro gram til 40 mikro gram pr kubikk krever uttynning. Hadde det vert en euro 1 motor hadde utslippene vert ca 20 ganger større.

Lenke til kommentar

 

Arrogansen blomstrer ser jeg.. Du avfeier alle innvendinger som lite troverdige... JEg stilte deg spørmålet om hvordan biler som aldri overstiger grenseverdiene for labratoritesten i virkelig trafikk passet inn i "regnestykket"  Du hoppet glatt over det...

Jeg ignorerte det av velvilje, fordi dette er sånn typisk flytting av målstenger. Når man har blitt grundig motbevist, så begynner man å late som om man egentlig snakker om noe annet. Nå er det plutselig noen magiske motorer som ikke slipper ut NOx, men på side 5 var det plutselig helt greit at biler i vanlig drift slapp ut 5 ganger så mye som det tallet jeg brukte i regnestykket (for å gi deg ekstra marginer). Det finnes sikkert bilmotorer som ikke gir utslag på NOx når man tar EU-kontroll, du får samle dem sammen og selge dem til VW, de trenger å forske på dem!

 

 

Arrogansen blomstrer ser jeg.. Du avfeier alle innvendinger som lite troverdige... JEg stilte deg spørmålet om hvordan biler som aldri overstiger grenseverdiene for labratoritesten i virkelig trafikk passet inn i "regnestykket"  Du hoppet glatt over det...

Jeg ignorerte det av velvilje, fordi dette er sånn typisk flytting av målstenger. Når man har blitt grundig motbevist, så begynner man å late som om man egentlig snakker om noe annet. Nå er det plutselig noen magiske motorer som ikke slipper ut NOx, men på side 5 var det plutselig helt greit at biler i vanlig drift slapp ut 5 ganger så mye som det tallet jeg brukte i regnestykket (for å gi deg ekstra marginer). Det finnes sikkert bilmotorer som ikke gir utslag på NOx når man tar EU-kontroll, du får samle dem sammen og selge dem til VW, de trenger å forske på dem!

 

Ja, det er tydelig at du er ivrig på å snakke om noe annet..... For bilene som ikke sliper ut over lab grensen i virkelig trafikk, dvs ganske mange, de viser altså det jeg har sagt hele tiden.. At regnestykket ditt er basert på uvitenhet.   Og når du begynner å bable om EU kontroll så er jo saken grei.. Du innser at du har tapt, men du nekter å tape annsikt.. Måling av NOx er IKKE en del av EU kontrollen...

 

Når det gjelder  gangen så viser du igjen uvitenghet og prøver å kompensere med uvitenhet.. Jeg brukte altså de oppgitte tallene fra han jeg svarte... MEn hvorfor komme trekkende med det nå? "Når man har blitt grundig motbevist, så begynner man å late som om man egentlig snakker om noe annet"

 

Men da er vi enige om at jeg har hatt rett hele tiden. Man kan ikke regne ut NOx utslippet med tilgjengelige parametere. Enten så får du si deg enig, eller så får du sette inn noen av bilene som her er nevnt inn i "regnestykket" ditt.

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-tops-real-world-nox-emissions-tests

 

Så får vi se da. Om det er bare arroganse.  (Litt morsomt at VW er best da, ref din tåpelige kommentar)

Lenke til kommentar

Du glemmer en ting Rs2600 bilfabrikantene oppgir disse tallene. Utregningen min var basert på 0,08 g/km. Da vet du nox utslippet. Å regne det over en time er ikke vanskelig. Bilen slipper ut 4.8 gram pr time i 60 km pr time. For å tynne ut 4,8 g som er 4800 mg eller 4800 000mikro gram til 40 mikro gram pr kubikk krever uttynning. Hadde det vert en euro 1 motor hadde utslippene vert ca 20 ganger større.

Nei, jeg glemmer ikke noe som helst...  For det er prosessen jeg snakker om... Man fortynner ikke eksosen med luft, man omvandler gassene til noe annet

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan forklarer du da at luftkvaliteten blir bedre til tross for at trafikken øker?

Flere elbiler, flere biler med bedre utslippsstandard. Det er ikke Euro 6 alt som ruller på veiene, for å si det mildt. edit: Og sånn i tilfelle, hvis det mot formodning ikke er åpenbart, mesteparten av byluften er ikke innom en bilmotor, derfor fortynnes også Euro 6-eksosen til et nivå som er lavere enn eksosen selv.

 

Etter redigeringen din er det visst viktig å påpeke at utslippene ikke avhenger av luftvaliteten inn....  Det ser ut til å mangle noen elementære kunnskaper her

 

 

Du har misforstått det jeg skrev. Det var i tilfelle du ikke forsto hvordan byluften kunne være under 40 mikrogram/kubikk når eksosen inneholdt mer enn det. Bare i tilfelle. Men utsagnet ditt var jo at dieselbilene slapp ut mindre enn det som var i skitten byluft. Det er jo det som er den store feilen.

 

Helt ren fjelluft passert gjennom en Euro 6 motor fører til en eksosgass som er mye skitnere enn byluft som er over den akseptable forurensingsgrensen. Der har du et enkelt og greit faktum du kan forsøke å motbevise.

 

Hvor sa jeg at jeg ikke forsto det?  Det var du som ikke forsto prosessen som skjer mellom forbrenningskammeret og røret ut i friluft.  Du later jo som om NOXen tynnes ut med luft

 

Og seff hadde ren fjelluft blitt forurenset, men altså ikke over grenseverdiene for bylufta...  Du baserer  deg fortsatt på det såkalte regnestykket ditt. Et regnestykke som er veldig enkelt å avskrive da mange biler aldri slipper ut over 0,08g/kmn uansett forhold. Da sliter dette makkverket av et regnestykke alvorlig

Lenke til kommentar

 

Du glemmer en ting Rs2600 bilfabrikantene oppgir disse tallene. Utregningen min var basert på 0,08 g/km. Da vet du nox utslippet. Å regne det over en time er ikke vanskelig. Bilen slipper ut 4.8 gram pr time i 60 km pr time. For å tynne ut 4,8 g som er 4800 mg eller 4800 000mikro gram til 40 mikro gram pr kubikk krever uttynning. Hadde det vert en euro 1 motor hadde utslippene vert ca 20 ganger større.

 

Nei, jeg glemmer ikke noe som helst...  For det er prosessen jeg snakker om... Man fortynner ikke eksosen med luft, man omvandler gassene til noe annet

Så når fabrikantene sier at de slipper ut 0,08 gram nox fra eksosrøret så er det noe annet?

Lenke til kommentar

Dette blir fryktelig god dag mann økseskaft. Jeg velger å ikke sitere posten din siden du har skrevet teksten inne i mitt sitat. Men det er altså ingen som har regnet ut NOx-utslipp. Vi har tatt et standard Euro 6 tall på 0,08 g/km, som i seg selv antagelig er veldig optimistisk, noe du selv var enig i på side 5. Mest sannsynlig er utslippene mange ganger høyere, noe flere tester har påvist, blant annet den jeg linket fra TØI 2013.

Så har vi regnet ut hvor mye annen eksosgass denne NOxen må fortynnes i, for at NOx-nivået i det totale eksosutslippet skal ha samme nivå som byluft. Dette for å teste ditt utsagn om at nye dieselbiler slipper ut eksos som er renere enn byluften:

 

Det har ingen reell betydning for lufta uansett. En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta

Står du fremdeles ved dette?

 

Det jeg fant var ikke i grenseland, men så langt ute at det var helt urealistisk. Bilen måtte sluppet ut nesten 1000 ganger mindre NOx enn den oppgitte grensen, mens det sannsynlige utslippet sannsynligvis er 5 ganger mer.

 

Ellers så den interessant ut den siden, men jeg ser ingen NOx-tall. Har du eksempler på dieselbiler som i vanlig drift slipper ut godt under 0,08 g/km?

 

 

edit: Ah nå så jeg det. Tiguan er klassifisert som mellom 0.06 og 0.08 g/km, altså ca det samme som jeg la til grunn og langt over det som er nødvendig for at eksosen skal være renere enn byluften.

Endret av Ola Leier
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

I alle dager....... Her forsøker du altså å regne deg frem til hvor mye NOx en URENSET dieselmotor slipper ut...  Mener du altså at de milliardene som er investert i eksosrensing frem til i dag er helt bortkastet? Dette er jo helt villt.

Nei, det er ikke det jeg har vist. Les skikkelig. Utslippstallet kommer jo fra Euro 6 standarden, det var 0,08 g / km - etter rensing. Så har jeg sammenlignet det med grenseverdien for byluften, for å teste ditt utsagn om "En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta". Det har jeg vist at ikke holdt mål, det er helt urealistisk at en Euro 6 diesel slipper ut "mindre enn det som er i bylufta".

 

:D Jeg så det ja. Men du "regner" altså det opp mot hva som kommer ut av forbrenningskammeret på motoren. Du utelater fullstendig den prosessen som foregår mellom forbrenningskammeret og der eksosen slippes ut i luften...

 

Ikke at regnestykket blir mer riktig av den grunn, da man altså ikke kan regne på denne måten.

Hvordan vil du forklare at mange motorer aldri overstiger labratorigrensene uansett da? Hvordan får du det til å gå opp i dette håpløse regnestykket?

 

Og vennligst siter meg riktig neste gang...

 

Kan du ikke ta en pause fra verkstedet og presentere ditt eget regnestykke da? Eller er jeg for kravstor nå?

 

Når jeg tre fire ganger har gjentatt at man ikke kan regne det ut, så sier vel svaret seg selv.............Prøv å følg med litt i det minste.. Før du kommer med flere tåpelige hersketeknikker

 

Det at noe ikke kan regnes ut er en påstand som må begrunnes. Å gjenta noe mange ganger er ikke det samme som en begrunnelse.

 

Og det å anklage andre for å bruke hersketeknikker er ikke en hersketeknikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dumskap er ikke hersketeknikk. Bilfabrikantene oppgir det bilen slipper ut av eksosrøret i en kjølresyklus til 0,08 gram nox pr kjørte km. Hva som fåregår mellom luftinntak og til enden av eksosrøret betyr ikke noe. Å multiplisere opp og regne ut konsentrasjoner er enkel matematikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du glemmer en ting Rs2600 bilfabrikantene oppgir disse tallene. Utregningen min var basert på 0,08 g/km. Da vet du nox utslippet. Å regne det over en time er ikke vanskelig. Bilen slipper ut 4.8 gram pr time i 60 km pr time. For å tynne ut 4,8 g som er 4800 mg eller 4800 000mikro gram til 40 mikro gram pr kubikk krever uttynning. Hadde det vert en euro 1 motor hadde utslippene vert ca 20 ganger større.

Nei, jeg glemmer ikke noe som helst...  For det er prosessen jeg snakker om... Man fortynner ikke eksosen med luft, man omvandler gassene til noe annet

Så når fabrikantene sier at de slipper ut 0,08 gram nox fra eksosrøret så er det noe annet?

 

Akkurat nå er jeg målløs over hvor langt noen er villige til å synke for å slippe å innrømme feil... Det sitter ikke noe renseutstyr etter der eksosen kommer ut i friluft..... Så hvordan tenkte du at den skulle omdannes der?

Lenke til kommentar

Dumskap er ikke hersketeknikk. Bilfabrikantene oppgir det bilen slipper ut av eksosrøret i en kjølresyklus til 0,08 gram nox pr kjørte km. Hva som fåregår mellom luftinntak og til enden av eksosrøret betyr ikke noe. Å multiplisere opp og regne ut konsentrasjoner er enkel matematikk.

Hesrsketeknikken er nok heller et forsøk på å dekke over dumskapen tenker jeg....For du glemmer at eksosen som produseres i motoren omvandles før den kommer ut. Den fortynnes altså ikke med luft.

 

Hvis man ikke vet de grunnleggende premissene bør man nok ikke prøve å lære andre noe

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

I alle dager....... Her forsøker du altså å regne deg frem til hvor mye NOx en URENSET dieselmotor slipper ut...  Mener du altså at de milliardene som er investert i eksosrensing frem til i dag er helt bortkastet? Dette er jo helt villt.

Nei, det er ikke det jeg har vist. Les skikkelig. Utslippstallet kommer jo fra Euro 6 standarden, det var 0,08 g / km - etter rensing. Så har jeg sammenlignet det med grenseverdien for byluften, for å teste ditt utsagn om "En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta". Det har jeg vist at ikke holdt mål, det er helt urealistisk at en Euro 6 diesel slipper ut "mindre enn det som er i bylufta".

 

:D Jeg så det ja. Men du "regner" altså det opp mot hva som kommer ut av forbrenningskammeret på motoren. Du utelater fullstendig den prosessen som foregår mellom forbrenningskammeret og der eksosen slippes ut i luften...

 

Ikke at regnestykket blir mer riktig av den grunn, da man altså ikke kan regne på denne måten.

Hvordan vil du forklare at mange motorer aldri overstiger labratorigrensene uansett da? Hvordan får du det til å gå opp i dette håpløse regnestykket?

 

Og vennligst siter meg riktig neste gang...

 

Kan du ikke ta en pause fra verkstedet og presentere ditt eget regnestykke da? Eller er jeg for kravstor nå?

 

Når jeg tre fire ganger har gjentatt at man ikke kan regne det ut, så sier vel svaret seg selv.............Prøv å følg med litt i det minste.. Før du kommer med flere tåpelige hersketeknikker

 

Det at noe ikke kan regnes ut er en påstand som må begrunnes. Å gjenta noe mange ganger er ikke det samme som en begrunnelse.

 

Og det å anklage andre for å bruke hersketeknikker er ikke en hersketeknikk?

 

 

 

Hvis du ikke tåler å bli anklaget for å bruke hersketeknikker som du gjorde da du, til tross for at jeg gjentatte ganger har sagt at det ikke er mulig å regne det ut,, ba meg komme med regnestykket, så er løsningen enkel. Slutt å bruke dem..

 

Påstanden om at det ikke kan regnes ut ble forøvrig grundig bevist av vedkommende som prøvde...

Lenke til kommentar

Dette blir fryktelig god dag mann økseskaft. Jeg velger å ikke sitere posten din siden du har skrevet teksten inne i mitt sitat. Men det er altså ingen som har regnet ut NOx-utslipp. Vi har tatt et standard Euro 6 tall på 0,08 g/km, som i seg selv antagelig er veldig optimistisk, noe du selv var enig i på side 5. Mest sannsynlig er utslippene mange ganger høyere, noe flere tester har påvist, blant annet den jeg linket fra TØI 2013.

Så har vi regnet ut hvor mye annen eksosgass denne NOxen må fortynnes i, for at NOx-nivået i det totale eksosutslippet skal ha samme nivå som byluft. Dette for å teste ditt utsagn om at nye dieselbiler slipper ut eksos som er renere enn byluften:

 

Det har ingen reell betydning for lufta uansett. En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta

Står du fremdeles ved dette?

 

Det jeg fant var ikke i grenseland, men så langt ute at det var helt urealistisk. Bilen måtte sluppet ut nesten 1000 ganger mindre NOx enn den oppgitte grensen, mens det sannsynlige utslippet sannsynligvis er 5 ganger mer.

 

Ellers så den interessant ut den siden, men jeg ser ingen NOx-tall. Har du eksempler på dieselbiler som i vanlig drift slipper ut godt under 0,08 g/km?

 

 

edit: Ah nå så jeg det. Tiguan er klassifisert som mellom 0.06 og 0.08 g/km, altså ca det samme som jeg la til grunn og langt over det som er nødvendig for at eksosen skal være renere enn byluften.

 

Hvordan er det man fortynner denne eksosen som du snakker om hele tiden?

Lenke til kommentar

jeg har målt nox utslipp i over 20 år. Hvordan regne fra ppm til milligram og til mikrogram har jeg gjort like lenge. Når bilfabrikantene i tillegg er så venlige at de oppgir nox utslippet sitt så er det ikke mye som er uklart.

 

Om du mener at nox utslipp bilfabrikantene oppgir er før katalysator kan du jo bare si det. Hvorfor skulle de det? Jeg vet at de måler etter ellers hadde utslippene vert mye høyere. Det er heller ikke vanskelig å måle dette. Ingeniørhøyskolen i bergen har gjort slike målinger på både biler og busser

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er det man fortynner denne eksosen som du snakker om hele tiden?

Det er ikke noe man gjør. Eksos består ikke 100% av NOx, enig? Den består av andre ting også. CO2, vanndamp, overskuddsluft, osv osv. Det jeg viste var hvor mange kubikkmeter totalt med eksosgass som måtte være tilstede for at et utslipp på 0,08g/km skulle gi en eksos som inneholdt 40 mikrogram eller mindre per kubikkmeter.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke tåler å bli anklaget for å bruke hersketeknikker som du gjorde da du, til tross for at jeg gjentatte ganger har sagt at det ikke er mulig å regne det ut,, ba meg komme med regnestykket, så er løsningen enkel. Slutt å bruke dem..

 

Påstanden om at det ikke kan regnes ut ble forøvrig grundig bevist av vedkommende som prøvde...

Det er ingen som har regnet ut mengden NOx. Så du ikke at jeg sa det lenger oppe? Vi har tatt tall fra bilfabrikanten selv.

 

Lenger oppe sa du dette:

 

Men da er vi enige om at jeg har hatt rett hele tiden. Man kan ikke regne ut NOx utslippet med tilgjengelige parametere. Enten så får du si deg enig, eller så får du sette inn noen av bilene som her er nevnt inn i "regnestykket" ditt.

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-tops-real-world-nox-emissions-tests

 

Så får vi se da. Om det er bare arroganse.  (Litt morsomt at VW er best da, ref din tåpelige kommentar)

 

Men så viser det seg at bilene på den siden bruker akkurat det tallet jeg brukte i regnestykket mitt, 0,08 g/km. Så da er det vel du som er enig?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...