Gå til innhold

Peugeot, Citroën, DS og Opel: Hele modellutvalget blir elektrisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

 

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

 

 

Folk flest er nok også lei av eksosanlegg og oljeskift, og har  nok god nok grunn for bytte til elektrisk allerede her.

Men hvis det er slik at elektriske biler er billigere å produsere ( når masseproduksjonen kommer i gang), og billigere å bruke (  med eller uten nullutslipp/Hydrogen som rekkeviddeforlenger ), trenger man ikke være flokkdyr for å velge elektrisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

Ikkje-ladbar Toyota Prius, med andre ord. Reine elbilar har for lengst gått forbi den typen ikkje-ladbare hybridar. Dyrare å produsere, meir komplekse og dyrare å vedlikehalde. Det kan hende at bilindustrien trur at dei kan halde på med å forgifte folk og planeten i nokre år til på den måten, men forbrukarane vil ikkje ha det. Salet av slike lette hybridar går nedover, og er no lågare enn salet av ladbare bilar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

 

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

Tja, saueflokk er vel ikke verre enn skjeløyde originaler med tenna på tørk??

Lenke til kommentar

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

 

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

Det har ingen reell betydning for lufta uansett. En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta

Lenke til kommentar

 

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

 

Det har ingen reell betydning for lufta uansett. En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta

 

Slipper den ut 'mindre enn det som er i bylufta' også når den kjøres utenfor driftsparametrene som er spesifisert i testen? Vi vet jo veldig godt nå at de 'nest nyeste' dieslene *ikke* gjør det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

 

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

Det har ingen reell betydning for lufta uansett. En ny diesel slipper ut mindre enn det som er i bylufta

Men en elbil vil slippe ut enda mindre enn dieselbilen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

Hydrogenspammeren reporting in!

Lenke til kommentar

 

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

 

 

Folk flest er nok også lei av eksosanlegg og oljeskift, og har  nok god nok grunn for bytte til elektrisk allerede her.

Men hvis det er slik at elektriske biler er billigere å produsere ( når masseproduksjonen kommer i gang), og billigere å bruke (  med eller uten nullutslipp/Hydrogen som rekkeviddeforlenger ), trenger man ikke være flokkdyr for å velge elektrisk.

Nei. Var litt grovt. Men når noe blir mer og mer sosialt godkjent blir det mye lettere for andre å gjøre den samme investeringen. For tross alt er det jo en ganske betydelig investering for de fleste å kjøpe ny bil.. Da begynner virkelig ballen å rulle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

 

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

Nye biler forurenser helt ubetydelig, og kan ved høy luftforurensning bidra til å rense luften:

 

http://www.tv2.no/a/8867304/

 

Hybridbiler kan også kjøre elektrisk i bystrøk. Problemet med biler er at de virvler opp støv, og elbiler er like ille som andre biler.

Lenke til kommentar

 

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

 

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

Nye biler forurenser helt ubetydelig, og kan ved høy luftforurensning bidra til å rense luften:

 

http://www.tv2.no/a/8867304/

"Da de foretok uavhengige målinger av utslipp på busser, lastebiler og personbiler med dieselmotor, fant de ut at tyngre kjøretøy med Euro 6-teknologi hadde omtrent tre ganger lavere NOx-utslipp enn personbiler."

 

Løysinga er med andre ord at alle skiftar frå personbil til lastebil? Neppe. Lastebilar genererer mykje meir vegstøv og bremsestøv (halvparten av mikropartiklane) enn personbilar.

 

Personbilprodusentane veit vi at juksar. Er temperaturen under 17 grader, som han er heile året i nesten heile landet, slår dei like godt av heile reinsesystemet.

 

Hybridbiler kan også kjøre elektrisk i bystrøk. Problemet med biler er at de virvler opp støv, og elbiler er like ille som andre biler.

Nei, for dei genererer ikkje dette støvet. Når vi kvittar oss med bilane som genererer svevestøvet, er det heller ikkje noko å kvervle opp. Fordelen med både hybridar, og spesielt elbilar med kraftig motor og stort batteri, er mykje mindre bremsestøv. Bremsestøvet har høgt metallinnhald og går lettare over i blodet og ut i kroppen enn asfaltstøvet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

 

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

Nye biler forurenser helt ubetydelig, og kan ved høy luftforurensning bidra til å rense luften:

 

http://www.tv2.no/a/8867304/

 

Hybridbiler kan også kjøre elektrisk i bystrøk. Problemet med biler er at de virvler opp støv, og elbiler er like ille som andre biler.

Tilogmed tråsykler hvirvel opp støv. Det er imidlertid ikke det «grove» slitasjestøver som er problemer for omgivelsene i følge flere utsagn, men finere sotpartikler og NOx fra dieselmotorer.

De finere partiklene svever også lenger ut fra veien og inn i bebyggelsen, enn de grovere partiklene som faller relativt fort ned, og kun berører de aller nærmest...bilistene som har kupefilter i bilene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tragisk at de ikke satser hardere fortere. Jeg er oppriktig redd for at europeisk bilindustri har startet reisen i fotsporene til Nokia. Nokia laget teknisk sett også «smartmobiler» i 2007, de gjorde det bare så inderlig halvhjertet.

Hvorfor skulle vel Nokia lage dyre smarttelefoner og kanibalisere sitt eget marked hvor de allerede var på topp? Hvorfor skulle Nokia snu på en femøring før de hadde melket markedet ferdig på dumbphones?

Nei, det samme som har skjedd i mobilbransjen vil skje i bilbransjen. Europa vil miste sitt fotfeste i industrien. Igjen på seierspallen vil USA, Kina og ikke minst Sør Korea stå.

Endret av Odd Arne Roll
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

 

Nye biler forurenser helt ubetydelig, og kan ved høy luftforurensning bidra til å rense luften:

 

http://www.tv2.no/a/8867304/

 

Hybridbiler kan også kjøre elektrisk i bystrøk. Problemet med biler er at de virvler opp støv, og elbiler er like ille som andre biler.

 

Hvor er disse nye bilene? Jeg ser bare en artikkel om en konkret type lastebil.

 

Hvordan klarer du å drite deg ut så kraftig hver eneste gang du åpner saksa?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veit du, eg tvilar litt på teorien din om at moderne dieselmotorar slepp ut reinare avgassar enn lufta dei tek inn, men eg er villig til å teste med deg som forsøksperson. Stiller du opp frivilleg for å prøve den teorien i ei lukka garasje? Plasser ein ny dieselbil der med motoren i gong, og sjå kor frisk du er om ein times tid saman med bilen. Då må lufta vere mykje reinare enn før, sidan ho har vorte reinsa gjennom dieselmotoren, og du er sikkert oppkvikka av den sunne lufta. Stiller du opp?

 

Tror faktisk det kan bli en utholdenhetsprøve å prøve gjøre slutt på seg selv ved å sette seg i en diesel bil i en helt lukket garage.

 

Dette fordi selv en "urenset" diesel ikke slipper ut stoffer med akutt gift-virkning. Dette til forskjell fra Otto motoren som i "gamle dager" kunne slippe ut store mengder CO. Med katalysator er også dette utslippet markant redusert.

 

Hvis man venter lenge nok kan kanskje CO2 konsentrasjonen (eller snarere reduksjon i O2 konsentrasjon) utgjøre et problem, men det vil også kunne stoppe motoren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Veit du, eg tvilar litt på teorien din om at moderne dieselmotorar slepp ut reinare avgassar enn lufta dei tek inn, men eg er villig til å teste med deg som forsøksperson. Stiller du opp frivilleg for å prøve den teorien i ei lukka garasje? Plasser ein ny dieselbil der med motoren i gong, og sjå kor frisk du er om ein times tid saman med bilen. Då må lufta vere mykje reinare enn før, sidan ho har vorte reinsa gjennom dieselmotoren, og du er sikkert oppkvikka av den sunne lufta. Stiller du opp?

Tror faktisk det kan bli en utholdenhetsprøve å prøve gjøre slutt på seg selv ved å sette seg i en diesel bil i en helt lukket garage.

 

Dette fordi selv en "urenset" diesel ikke slipper ut stoffer med akutt gift-virkning. Dette til forskjell fra Otto motoren som i "gamle dager" kunne slippe ut store mengder CO. Med katalysator er også dette utslippet markant redusert.

 

Hvis man venter lenge nok kan kanskje CO2 konsentrasjonen (eller snarere reduksjon i O2 konsentrasjon) utgjøre et problem, men det vil også kunne stoppe motoren.

Ok, ny plan. Vi putter deg i en lukket garasje og lar deg sitte i en liten tett garasje med en diselbil i fire timer eller til før O2 konsentrasjonenen begynner å kunne være helseskadelig lav.

Hvorfor vet jeg at du ikke vil gjøre dette?

PS: Blir du med på dette lover jeg å gjøre det samme i en elbil.

 

Fra spøk til alvor, disse testene av avgassene fra fossilbiler er ikke verd papiret de er skrevet på det er noe alle vet innen nå. Det som kommer ut av eksosen på fossilbiler er og blir svært miljø og helseskadelig.

Hele greia har klare paraleller til tobakksindustriens påstander etter de introduserte filtersigaretter og "light" sigaretter med påstander om at filtersigaretter og light sigaretter gjorde det så godt som greit å røyke. 

Jævla svada, ferdig snakka.

Endret av Odd Arne Roll
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det er en naturlig utvikling at de fleste biler får en elektrisk hjelpemotor for å redusere forbruket. Disse vil i stor grad bli integrert i girkassene, og bilprodusentene trenger kun å koble på et batteri. Elmotoren vil fungere som hjelpemotor og alene ved bykjøring. Batteriene vil lades med bremseenergi.

 

Rene elektriske biler er noe helt annet.

Du bør ikke undervurdere saueflokkmentaliteten til folk. Ingen som vil være den eneste som kjører rundt og forurenser lufta som folk skal puste inn.

 

 

Folk flest er nok også lei av eksosanlegg og oljeskift, og har  nok god nok grunn for bytte til elektrisk allerede her.

Men hvis det er slik at elektriske biler er billigere å produsere ( når masseproduksjonen kommer i gang), og billigere å bruke (  med eller uten nullutslipp/Hydrogen som rekkeviddeforlenger ), trenger man ikke være flokkdyr for å velge elektrisk.

Hvor ofte skifter du egentlig eksosanlegg?? Tulleargument

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...