IngerJoh Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har noen sett test på Pentax Optio S4 ? Hadde nesten bestemt meg for Exilim EX-Z4, men så kom tvilen over meg. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Mitt råd er: Kjøp S4 S4 har fler manuelle instillinger, bedre fokussystem, er litt mindre, og er billigere. Z4 tar bilder raskesk, men tester viser at den har vanskeligheter med å fokusere i dårlig lys. Z4's 2" skjerm har nesten lik oppløsning som S4's 1,6". DVS at Z4's er større, men ikke noe skarpere, altså du ser korn/pixelene lettere. Jeg har nettopp bestillt S4 fra www.camerasandelectronics.com til den nette sum av 411$ (inkl. frakt og beskyttelsespapir til skjermen) Noen av testene er av vanlig optio S, forskjellen er MPIX, max lukkertid opp til 4sekunder, småjusteringer... Tester: her enda en enda en enda en enda en enda en Endret 11. desember 2003 av Vaffelkake Lenke til kommentar
IngerJoh Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Nå er min forvirring total. S4 ser faktisk mindre ut enn Z4. Har du sett noen sammenligninger ? og hvilke butikker i Oslo fører det? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 S4 har fler manuelle instillinger, bedre fokussystem, er litt mindre, og er billigere. Ja, den er litt mindre. Butikker i oslo -> Aner ikke Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Nå er min forvirring total. S4 ser faktisk mindre ut enn Z4. Har du sett noen sammenligninger ? og hvilke butikker i Oslo fører det? Pentax Optio S4 er : *Mindre enn Casio Z4 *Har bedre fokussystem *Skjermen virker skarpere, fordi den store skjermen på Casio'n faktisk har samme oppløsning som Optio S4. *Billigere *Flere innstillingsmuligheter ...og flere jeg ikke kommer på i øyeblikket. Men alt i alt ett bedre kjøp enn Casio. Butikken jeg jobber i fører kameraet. Fotohuset, Karl Johansgate 21, Oslo. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hmm.. var det ikke det jeg nettopp sa da, Afseth ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hmm.. var det ikke det jeg nettopp sa da, Afseth ? Bare verifiserer. Hehe. Ble det så likt da? Leste ikke igjennom ditt innlegg først. Uansett var det primært ett svar på hvor man får tak i kameraet :-) Lenke til kommentar
IngerJoh Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Tusen takk for utfyllende svar. Jeg hadde bestilt Z4 på Elkjøp til levering 23.12. (julegave til min 17. årige datter) for å kunne prøve det i 30 dager. Hadde betalt et forskudd på 1.000 kr. Nå må jeg vel heller ta kontakt med Fotohuset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå