Tubalu Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Hei! Jeg fant et analogt kamera hos min bestefar, et Mamiya ZE-x, med flere objektiver og medfølgende utstyr, samt motor. Var innom Japan foto, og vi byttet batterier for å se om kameraet fungerte. Fikk i gang det elektriske, men all mekanikken hadde hengt seg opp, og det var ikke mulig å trekke opp kameraet. Alle delene er helt fine og inntaket. Er det mulig å få fikset kameraet på noe sted? Bør jeg kjøpe et nytt kamerahus? Hvor får jeg kjøpt dette? Hvilket bør jeg kjøpe for å få nytte av utstyret jeg alt har? Jeg kan svært lite om dette fra før men hadde vært veldig gøy å få det til å fungere da dette var et av de beste kameraene å få tak i da det kom på 80-tallet. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Camera & Videoteknikk i Bergen kan kanskje vere verd eit forsøk. 1 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Litt usikker på om de jobber på analoge greier, men greit å høre. Tror Antonio Stasi (også i Bergen) er mer til hjelp da, han sitter i en butikk full av analogt snask. https://www.facebook.com/antoniostasiclassiccameras/ 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Du kan sjekke om det er en kameraklubb i nærheten av der du bor, kan hende de har noen eldre medlemmer som har relativt go greie på dette. 1 Lenke til kommentar
Tubalu Skrevet 18. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2018 Tusen takk for tips! Det skal jeg se nærmere på! Er det noen tips å få hvis jeg ender opp med å måtte kjøpe nytt kamerahus også? Hvor og hva bør jeg kjøpe? ) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Finn.no er nok den naturlige plassen og lete på, og du burde se etter et kamera/objektiv med autofokus. 1 Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Ville ikke stolt på autofokus på et kamera som er så gammelt. De modellene som har autofokus er full av gammel teknologi som lett går i stykker. Hvis den Mamiyaen har stor nok affeksjonsverdi kan det være verdt å fikse den, men husk at du KAN ende opp med en svær regning. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et nytt kamerahus for en billig penge. Sjekk ut lpfoto.se (tror det heter det) 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Ville ikke stolt på autofokus på et kamera som er så gammelt. De modellene som har autofokus er full av gammel teknologi som lett går i stykker. Hvis den Mamiyaen har stor nok affeksjonsverdi kan det være verdt å fikse den, men husk at du KAN ende opp med en svær regning. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et nytt kamerahus for en billig penge. Sjekk ut lpfoto.se (tror det heter det) Merkelig innlegg. Mamiya hadde aldri autofokus på sine speilreflekskameraer. Sjansen for å finne et nytt kamerahus med Mamiya-fatning er også liten siden de sluttet å lage 35mm speilrefleks midt på 80-tallet. Endret 19. januar 2018 av se# Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Ville ikke stolt på autofokus på et kamera som er så gammelt. De modellene som har autofokus er full av gammel teknologi som lett går i stykker. Hvis den Mamiyaen har stor nok affeksjonsverdi kan det være verdt å fikse den, men husk at du KAN ende opp med en svær regning. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et nytt kamerahus for en billig penge. Sjekk ut lpfoto.se (tror det heter det) Merkelig innlegg. Mamiya hadde aldri autofokus på sine speilreflekskameraer. Sjansen for å finne et nytt kamerahus med Mamiya-fatning er også liten siden de sluttet å lage 35mm speilrefleks midt på 80-tallet. Svarte på Nautica sitt innlegg, hvor han/hun anbefalte å kjøpe et analogt kamera med autofokus. Lenke til kommentar
Tubalu Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 Finn.no er nok den naturlige plassen og lete på, og du burde se etter et kamera/objektiv med autofokus. Jeg mener flere av objektivene jeg fikk med her har autofokus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå