AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Hei, så idag var jeg hos legen pga flyterene og det jeg hadde med øyet, han så veldig nøye med et sterkt lys inn i øynene mine, veldig nærme så tror han så på alt. visst det var noe tumor i hjernen, hadde legen da sett noe rart inni der? han sa alt var helt normalt Anonymous poster hash: 796d7...8cf Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Man ser ikke inn til hjernen via øynene nei.. 2 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Jeg måtte lese dette flere ganger for å prøve å skjønne hva du ville frem til, men nei, en man ikke se inn til hjernen via øya. Hvis legen sa at var normalt så er nok alt normalt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Hjernetumor kan ikke ses direkte gjennom øyet, nei. Men hjerneskade/-tumor kan føre til at pupillene ikke trekker seg sammen skikkelig ved sterkt lys. Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Hei. En optiker vil kunne fange opp en mulig hjernesvulst, bedre enn en fastlege kan. http://www.dailymail.co.uk/health/article-2267590/Women-went-routine-eye-test-diagnosed-brain-tumour-size-ORANGE.html https://providenceeye.com/blog/dr-mills-eye-exams-detect-brain-tumors https://www.rd.com/health/conditions/shocking-diseases-eye-doctors-find-first/ Dersom du er bekymret for dette ber du om henvisning til MR fra legen. Videre kan du også be om synsundersøkelse hos en optiker. Flytere i synet er uansett fullstendig normalt. Her kan du se en informativ video om nettopp dette. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Men flytere er jo helt normalt. Hva har det med hjernesvulst å gjøre? Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Helt normalt ja, men kan fortsatt ha en sammenheng med hjernesvulst. Bare til å google floaters + brain tumor og se hva du får opp. Står fortsatt ved mitt at henvisning til MR er veien å gå. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Helt normalt ja, men kan fortsatt ha en sammenheng med hjernesvulst. Bare til å google floaters + brain tumor og se hva du får opp. Står fortsatt ved mitt at henvisning til MR er veien å gå. Det at du bruker dailymail som en kilde sier litt om kunnskapene dine. Ikke gi råd om ting du åpenbart ikke har peil på. Svært unødvendig med MR i dette tilfellet. Dersom TS har synsforstyrrelser og plutselig tap av syn derimot, så kan dette tyde på noe som presser på synsnerven, somregel i området ved hypofysen. Trenger ikke å være tumor. Endret 18. januar 2018 av namelessghoul 1 Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Helt normalt ja, men kan fortsatt ha en sammenheng med hjernesvulst. Bare til å google floaters + brain tumor og se hva du får opp. Står fortsatt ved mitt at henvisning til MR er veien å gå. Det at du bruker dailymail som en kilde sier litt om kunnskapene dine. Ikke gi råd om ting du åpenbart ikke har peil på. Svært unødvendig med MR i dette tilfellet. Dersom TS har synsforstyrrelser og plutselig tap av syn derimot, så kan dette tyde på noe som presser på synsnerven, somregel i området ved hypofysen. Trenger ikke å være tumor. Hadde tenkt til å dra inn egen erfaring i tråden, men følte ikke for å være dramatisk. Du får søke på det samme selv da, så ser du raskt at tegn på hjernesvulst faktisk har blitt avdekket hos optiker flere ganger enn man skulle trodd. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Helt normalt ja, men kan fortsatt ha en sammenheng med hjernesvulst. Bare til å google floaters + brain tumor og se hva du får opp. Står fortsatt ved mitt at henvisning til MR er veien å gå. Det at du bruker dailymail som en kilde sier litt om kunnskapene dine. Ikke gi råd om ting du åpenbart ikke har peil på. Svært unødvendig med MR i dette tilfellet. Dersom TS har synsforstyrrelser og plutselig tap av syn derimot, så kan dette tyde på noe som presser på synsnerven, somregel i området ved hypofysen. Trenger ikke å være tumor. Hadde tenkt til å dra inn egen erfaring i tråden, men følte ikke for å være dramatisk. Du får søke på det samme selv da, så ser du raskt at tegn på hjernesvulst faktisk har blitt avdekket hos optiker flere ganger enn man skulle trodd. Sier ikke imot at en kan avdekke sykdommer hos optiker. Men å påstå at TS må ta MR fordi han/hun har floaters er bare urimelig. Lenke til kommentar
Don Quijote Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Søker man på et eller annet symptom pluss ordet kreft så vil det så og si garantert dukke opp noe. Det dummeste man gjør hvis man er hypokonder er å begynne å søke opp symptomer på google og selvdiagnosere seg selv. Ender alltid opp med haugevis av sjeldne kreftsykdommer. Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Helt normalt ja, men kan fortsatt ha en sammenheng med hjernesvulst. Bare til å google floaters + brain tumor og se hva du får opp. Står fortsatt ved mitt at henvisning til MR er veien å gå. Det at du bruker dailymail som en kilde sier litt om kunnskapene dine. Ikke gi råd om ting du åpenbart ikke har peil på. Svært unødvendig med MR i dette tilfellet. Dersom TS har synsforstyrrelser og plutselig tap av syn derimot, så kan dette tyde på noe som presser på synsnerven, somregel i området ved hypofysen. Trenger ikke å være tumor. Hadde tenkt til å dra inn egen erfaring i tråden, men følte ikke for å være dramatisk. Du får søke på det samme selv da, så ser du raskt at tegn på hjernesvulst faktisk har blitt avdekket hos optiker flere ganger enn man skulle trodd. Sier ikke imot at en kan avdekke sykdommer hos optiker. Men å påstå at TS må ta MR fordi han/hun har floaters er bare urimelig. Tenker at om man er bekymret, så blir man ikke bedre av å gå rundt og lure, og det skader ikke å ta MR Mulig trådstarter må betale for å gjøre det privat da, men om man virkelig vil finne det ut, så er det jo verdt kronene bare for å stilne tankene sine. Her er for øvrig litt mer pålitelige linker, for de spesielt intresserte: http://www.brainstrust.org.uk/advice-symptoms.php http://www.abta.org/brain-tumor-information/diagnosis/neurological-exam.html http://brainfoundation.org.au/medical-information/c4-brain-tumour/diagnosis-of-brain-tumour https://www.thebraintumourcharity.org/understanding-brain-tumours/symptoms-and-information/changes-vision/ Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Søker man på et eller annet symptom pluss ordet kreft så vil det så og si garantert dukke opp noe. Det dummeste man gjør hvis man er hypokonder er å begynne å søke opp symptomer på google og selvdiagnosere seg selv. Ender alltid opp med haugevis av sjeldne kreftsykdommer. I følge google har jo alle i hele verden kreft. Kloden har sikkert kreft også :-p Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Jeg har hatt flytere så lenge jeg kan huske. Har også tatt MR av hodet, men ikke derfor. Ingen ting i veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå