AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Hei. Har lenge slitt med mye angst, depresjon og panikkanfall. Fikk for 2 år siden tilbud om behandling for dette, noe som hjalp litt etter litt. Men nå sliter jeg noe jævlig på grunn av min nabo som flyttet hit for 1 år siden. Møtte ham til å begynne med og han virket som en trivelig fyr. Fortalte han litt om mine problemer siden han spurte hvorfor jeg ikke blei med på ting og tang. Joda, han hadde full forståelse for det. Men slitt senere begynte han å bli en kranglefant siden jeg sendte han en melding om noe bråk rett utenfor huset mitt, om natten. Jeg, kona og mitt barn våknet i panikk og lurte på hva det var(hva det var, er ikke så nøye) Han blei sur og sa det går over. Lignende støy skjedde flere ganger i løpet av året frem til nå. Prøvde høffelig å si fra om dette, med det glir ikke inn. Nå har han begynt å sende meg tekstmeldinger der han sier jeg er en gal mann som isolerer meg i huset og sniker bak gardinene(som forøvrig er mine 2 katter som leker og gjør at gardinene beveger seg) Han og kompisene har flere ganger stått utenfor og snakket og kiket opp til oss. Blæh....vanskelig for en som sliter med angst og gjør noe med dette, mangler guttsen til å si fra skikkelig. Noen som har råd?? Beklager skrivemåte og skrivefeil. Anonymous poster hash: 57145...817 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Hei. Har lenge slitt med mye angst, depresjon og panikkanfall. Fikk for 2 år siden tilbud om behandling for dette, noe som hjalp litt etter litt. Men nå sliter jeg noe jævlig på grunn av min nabo som flyttet hit for 1 år siden. Møtte ham til å begynne med og han virket som en trivelig fyr. Fortalte han litt om mine problemer siden han spurte hvorfor jeg ikke blei med på ting og tang. Joda, han hadde full forståelse for det. Men slitt senere begynte han å bli en kranglefant siden jeg sendte han en melding om noe bråk rett utenfor huset mitt, om natten. Jeg, kona og mitt barn våknet i panikk og lurte på hva det var(hva det var, er ikke så nøye) Han blei sur og sa det går over. Lignende støy skjedde flere ganger i løpet av året frem til nå. Prøvde høffelig å si fra om dette, med det glir ikke inn. Nå har han begynt å sende meg tekstmeldinger der han sier jeg er en gal mann som isolerer meg i huset og sniker bak gardinene(som forøvrig er mine 2 katter som leker og gjør at gardinene beveger seg) Han og kompisene har flere ganger stått utenfor og snakket og kiket opp til oss. Blæh....vanskelig for en som sliter med angst og gjør noe med dette, mangler guttsen til å si fra skikkelig. Noen som har råd?? Beklager skrivemåte og skrivefeil. Anonymous poster hash: 57145...817 Korttidsløsning: Ta litt avstand, prøv å ikke gå mer i dialog med han om trivielle ting. Skriv ned alle hendelser i en bok eller på notisblokk. Men vær vennlig når du først møter han, ikke vis aggresjon, ikke at jeg tror du er tilbøyelig til det, men bare for å ha ditt på det reine. Viktigst av alt: Ignorér alt tull han gjør. Hvis han sender tull på melding: Ikke svar, men ikke slett meldinga. Ta for all del vare på all dialog. Det kan være viktig med tanke på senere hendelser. Hvis du ser han driver med tull på utsiden, kikker opp og sånt, bare ignorér. Ikke gi et snev av signal. Da er det du som tar kontrollen. Hvis du går til psykolog, prat om hendelsen og be om råd. Hvis du ikke går til psykolog, så anbefaler jeg å gjøre det. Gå til fastlege og hør om muligheter for timer mot egenandel. Med tanke på angsten, så må du bare prøve å gjøre disse tingene (distansere og ignorére) når du føler deg på topp. Hvis du har en dårlig dag, ikke svar på melding, og gjør ditt beste for ikke å eksponére deg for typen. Langtidsløsning: Når du begynner å bli mer solid og selvsikker, kan du vurdére å sende han 1 - én - melding, hvor det står: "Hvis ikke du slutter med trakasséring og mobbing, vil jeg anmelde det til politiet (og eventuelt styre i laget)." Så kan du se an reaksjonen. Hvis han eskalérer, prøv å dokumentér hva han gjør med å filme med mobil eller stående kamera. Hvis han roer seg og sier han skal roe seg, så er jo alt greit. Ellers, så er det dessverre ikke så mange andre valg enn å flytte. Det tar bare ett råttent eple for å ødelegge hele kurven, når det kommer til demokrati. Du har ingen krav til å forklare hvorfor du ikke "blir mer på ting og tang". Hvis du bor i borettslag, så er det 100% frivillig. Det andre han skriver i melding, bare bekrefter at han har myyye større problemer enn deg. Vær glad du ikke er en bølle (og halvveis psykopat) som han er. Normale folk oppfører seg ikke sånn. Du har intelligens til å rekke ut en hånd her og søke om hjelp. Sånn fungerer dessverre verden. Folk som er sterkt deprimerte sér ikke sin egen adferd, de er som løse kanoner. Alt vi andre kan gjøre er å søke dekning og sette opp murer så godt vi kan, men samtidig invitere til fredsforhandling så godt det går. Og i denne dialogen er det lokal- og verdenssamfunnet skal utspilles. Lenke til kommentar
Psyycho Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Neste gang det er støy på natten så ring politiet, og ignorer han helt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Stemmer for at du ignorerer han. Han er rett og slett en mobber. Hvis du svarer tilbake på ting han sier og sånt så gir du han bare det han vil ha; en reaksjon fra deg. Hvis du virkelig føler for det, og jeg anbefaler at du kun gjør dette hvis noen spør eller virker nysgjerrig på det, så kan du jo selv fortelle andre om hva han gjør, men ikke gjør det uoppfordret. Ikke gi han reaksjonen han vil ha. Bare la han holde på. Folk skjønner nok at denne karen ikke er helt i vater når kjeften hans renner over av dritt om andre hele tiden. Spørsmål, har denne sosiale taperen kone og barn? Kan det hende han rett og slett er sjalu på deg? 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Det er viktig å få på det rene om det er den aktuelle naboen som laget støyen utenfor huset ditt om natten? Hvis ikke det han som lager støyen, så forstår jeg godt hvis han synes det er rart at du plager ham med det. Hva slags støy er det? Hvis det er vanlig snakking eller at man kjører til og fra huset sitt med bil, så er det ting man må finne seg i, selv på natten, hvis man har valgt å bo i nærheten av andre hus. Men støyende arbeid e.l. på natten skal man ikke finne seg i. Endret 18. januar 2018 av ozone Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Du kan jo bare spille med på at du er gal, så kanskje han holder seg unna til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå