Gå til innhold

Prisantydning gammel stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bygge meg en ny gaming-pc helt fra bunn av, og derfor selger jeg min gamle stasjonære, med skjerm inkludert.

Jeg lurer på hva dere tenker jeg kan selge den for i dag.

Etter litt grovregning kom jeg til at de samme komponentene i dag koster ca 13000 nytt.

Det var litt vanskelig med noen komponenter som ikke selges lenger i dag, så jeg fant noe tilsvarende i ytelse som var til salgs som f.eks R9 390X = GTX 1060 sånn cirka.

Pc'en er som følger:

CPU: Intel i5-4690K

CPU cooler: Cooler Master Hyper 612S

GPU: xFx R9 390X 8GB

PSU: Evga Supernova 750W G2

RAM: HyperX Savage DDR3 2400MHz 2x8GB

SSD: Samsung 250gb og 128GB

HDD: 500GB

Lydkort: Creative Audigy FX

Kabinett: Fractal R4

DVD: vanlig DVD RW

Skjerm: Samsung 27" LED S27F350H 60HZ Freesync

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt grovregning kom jeg til at de samme komponentene i dag koster ca 13000 nytt.

Det var litt vanskelig med noen komponenter som ikke selges lenger i dag, så jeg fant noe tilsvarende i ytelse som var til salgs som f.eks R9 390X = GTX 1060 sånn cirka.

Det er ikke slik det funker. Du må ta med reklamasjon og garanti med i likningen. Er det slutt på garantitiden og reklamasjonstiden så vil bare det gjøre at komponenten er verdt 30-40% mindre.

Lenke til kommentar

...og 390x bruker MYE mere strøm og blir veldig varm. Det er heller ikkje possitivt i forhold til iskalde gtx 1060.

800kr for cpu

1200kr for gpu

1000kr for minne

600kr for ssd 256 (128GB ssd er verdt ca 300kr )

200kr for harddisk

800kr for psu

400kr for kabinett

? for skjerm. Hvem vil ha 60hz skjerm i 2018 :p

Ca 5000kr for delene uten skjerm. Som en pakke, så ville jeg tro at mellom 4-5000kr går det ann å få solgt det for. Over det, så vil folk heller kjøpe nytt eller bedre komponenter. 

Dette er min mening. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener Freesync range på den skjermen går opp til 72Hz fra ~48Hz eller noe slikt. Det er en flott skjerm, men prøv å fortell kidza at det går an å spille på noe under 144Hz i dag! :p Det komiske er at de som ikke forstår bedre, gjerne kjører sine 144Hz skjermer 60Hz! Oog skryter av hvor mye bedre den er enn den gamle.  :rofl:

Nå, det er jo en flott maskin det der. Med skikkelig PSU, og bedre RAM enn i mange maskiner som blir solgt nye i dag. Tek klarte kunststykket å kåre en maskin med bare en 2133MHz brikke til vinner av gamer PC kåringen sin..

Men uansett. Det er jo bare å legge den ut vel? Nizzens estimat er om du ønsker å selge den kjapt. Den bør være veldig lett solgt til den prisen. Og det er vel sånn set det estimatet jeg også ville lagt meg på sånn sett. Men jeg tror nok om du lager en god annonse, og har litt tålmodighet. At både 500, og en tusenlapp over bør være greit oppnåelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...