AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Tror det er oppspinn, men en kollega fortalte meg at han fikk avskilta bilen pga manglende bompengebetaling. :-D Stemmer det? Trodde det bare var snakk om avskilting om man ikke betalte årsavgifta.... Anonymous poster hash: bb8ca...535 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Tror det er oppspinn, men en kollega fortalte meg at han fikk avskilta bilen pga manglende bompengebetaling. :-D Stemmer det? Trodde det bare var snakk om avskilting om man ikke betalte årsavgifta.... Anonymous poster hash: bb8ca...535 Jeg håper at hans utsagn stemmer, og at du tar feil. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Må ha mye utestående og bomselskapet gikk til sak eller hva de nå gjør Mange måter å få bilen avskiltet 1 Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Nei, de avskilter ikke bilen dersom du ikke betaler bomregninga. Kun ved skyldig årsavgift, manglende eu-kontroll eller forsikring. Betaler du ikke bomregninga så går det etter en stund videre til inkasso der det kan tas utleggforening, slik at man risikerer å få tvangssolgt bilen. Men dette tar ofte flere år. Min erfaring er at de er ekstremt trege med å kreve inn bompenger. Her i Stavanger har jeg fått en purring hele 6 mnd etter at regningen forfalt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Jeg tviler på at bompengeselskap kan kreve kjøretøy avskiltet. Skyldig beløp går nok til inkasso. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Rent hypotetisk sett kan man komme i en situasjon hvor en bil blir avskiltet som følge av manglende betaling av bompenger. Det forutsetter at bompengeselskapet tar utlegg i bilen, deretter krever tvangssalg, og namsmannen velger å avskilte den fordi namsmannen mener det er hensiktsmessig for å sikre den mot forføyninger. Men det er fullstendig urealistisk. Bompengeselskaper foretrekker utleggstrekk, som alle andre kreditorer. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå