Neierdetdu Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Har en toyota 2006 mod som har gått 220 tusen km. Dieselpartikkelfilter må byttes. Men så sier noen at siden bilen ikke har gått så langt så kan man høre med Toyota om å få ny gratis? Det hadde vært en drøm siden den ikke var så billig ?? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Jeg tviler, men i så tilfellet må du få en Toyotaforhandler, trolig den som solgte bilen i utgangspunktet å sende en søknad for deg til Toyota. Ellers kan du vel få partikkelfilter for underkant av 10K kroner om man kjøper på nett, men litt avhengig av bilmodellen du har Gjennom forhandler tar de gjerne grovt betalt for å fikse dette for deg.... Selger gjerne delen til over 100% fortjeneste, og så tar de også godt betalt for arbeidet... Lenke til kommentar
Neierdetdu Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 Shit. Ja jeg fant den på nette for 8 tusen. Men fortsatt sure penger ? kan vel ikke fikse det selv da? Eller må man på verksted å fikse det? Den var på eu i dag og der sa de at den var tett/blokkert. hadde vært greit å kunne se om det gikk ann å fikse den selv ?? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Shit. Ja jeg fant den på nette for 8 tusen. Men fortsatt sure penger kan vel ikke fikse det selv da? Eller må man på verksted å fikse det? Den var på eu i dag og der sa de at den var tett/blokkert. hadde vært greit å kunne se om det gikk ann å fikse den selv Fult mulig å gjøre selv, men om man er litt grønn og har noen bekjente som har utstyr og ett sted til å løfte opp bilen og komme under, så er det ikke så dumt å betale de en liten tusenlapp for jobben... Viktigste er å ha tilgang på ett sted for å komme til under bilen om man ønsker å gjøre det selv Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Har en toyota 2006 mod som har gått 220 tusen km. Dieselpartikkelfilter må byttes. Men så sier noen at siden bilen ikke har gått så langt så kan man høre med Toyota om å få ny gratis? Det hadde vært en drøm siden den ikke var så billig Bilen din har vel gått minst like langt som de fleste toyotaer noensinne ser på telleverket.. 2 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Har en toyota 2006 mod som har gått 220 tusen km. Dieselpartikkelfilter må byttes. Men så sier noen at siden bilen ikke har gått så langt så kan man høre med Toyota om å få ny gratis? Det hadde vært en drøm siden den ikke var så billig 2006 modell med 220.000 vil si rundt 18000 km i året. Det er da mer enn nok. Filteret er gammelt og godt innkjørt. 220' kilometer er ikke lite. 2 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Har en toyota 2006 mod som har gått 220 tusen km. Dieselpartikkelfilter må byttes. Men så sier noen at siden bilen ikke har gått så langt så kan man høre med Toyota om å få ny gratis? Det hadde vært en drøm siden den ikke var så billig Bilen din har vel gått minst like langt som de fleste toyotaer noensinne ser på telleverket.. Min HJ60 har bare gått 270.000km på 35 år og bruker ikke olje mellom serviceintervallene som er på 5000km. Men skal vel en del til for å slite ut en fireliters rekkesekser på 100 hester, det sies at stempelringene som regel må byttes rundt 600.000km 1 Lenke til kommentar
Neierdetdu Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 Tusen takk for svar dere. Har kjøpt bilen privat så jeg har ikke kjørt så mye på så lite tid ?? Da skal jeg forhøre meg om å få noe hjelp til å fikse den biten der. Hadde vært jysla greit hvertfall ?? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Diesel egner seg dårlig på korte turer og sikkert derfor filteret har blitt tett 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Diesel egner seg dårlig på korte turer og sikkert derfor filteret har blitt tett Det er faktisk et veldig godt poeng, diselbiler har en tedens til å slite med filter og diverse når den blir kaldkjørt... Er ikke nok varme i til å renske opp partikkelfilteret.. Så det går rett og slett tett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Har en toyota 2006 mod som har gått 220 tusen km. Dieselpartikkelfilter må byttes. Men så sier noen at siden bilen ikke har gått så langt så kan man høre med Toyota om å få ny gratis? Hvem er "noen" i dette tilfelle? Som tror at man får noe på garantien fra produsenten på en bil som er 12 år gammel, og kjørt snart 6 ganger rundt jorda? Eneste mulighet er dersom bilen nylig er kjøpt fra en forhandler, og garanti og/eller reklamasjonsrett fortsatt gjelder. Lenke til kommentar
Neierdetdu Skrevet 18. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Tviler på at du kjenner personen som sa dette til meg så det spiller egentlig ingen rolle om hvem det er Zanta ? og det var også derfor jeg skrev her inne for å finne ut om man kan eller ikke, for man vet jo så og si aldri om hva man kan ha rett på og ikke når det kommer til bil. ? spesielt ikke en kvinne ?? men tror jeg har fått svar på det jeg lurer på, så sier takktakk for svar og råd og farvel ?? Endret 18. januar 2018 av Neierdetdu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Tviler på at du kjenner personen som sa dette til meg så det spiller egentlig ingen rolle om hvem det er Zanta Jeg stilte spørsmålet for å høre i hvilken egenskap h*n hadde uttalt seg om dette, ettersom du har tillagt utsagnet så mye vekt at du lager en tråd basert på den. Uansett, eneste måte jeg kan se at du kan få dette dekket på, er om bilen er dekket av bruktbilgaranti eller reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Plukk ut filteret og ta ut mesteparten av innmaten, få noen til å programmere bort hele filteret fra hjernen på bilen, og blend gjerne EGR ventil i samme slengen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Tviler på at du kjenner personen som sa dette til meg så det spiller egentlig ingen rolle om hvem det er Zanta Jeg stilte spørsmålet for å høre i hvilken egenskap h*n hadde uttalt seg om dette, ettersom du har tillagt utsagnet så mye vekt at du lager en tråd basert på den. Høres ikke ut som TS har tillagt utsagnet særlig med vekt. "Du kan få [...] gratis" er verdt å lage en tråd for uansett hvor usannsynlig det er fordi det er bedre å få gratis enn å betale noen tusen 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Plukk ut filteret og ta ut mesteparten av innmaten, få noen til å programmere bort hele filteret fra hjernen på bilen, og blend gjerne EGR ventil i samme slengen. Og vips har man en bil som ikke er street legal. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Plukk ut filteret og ta ut mesteparten av innmaten, få noen til å programmere bort hele filteret fra hjernen på bilen, og blend gjerne EGR ventil i samme slengen. Og vips har man en bil som ikke er street legal. Ikke stort mindre "street legal" enn å chiptune en bil som er yngre enn 10 år uten å melde ifra til svv. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Ikke stort mindre "street legal" enn å chiptune en bil som er yngre enn 10 år uten å melde ifra til svv. Alderen har aldri hatt noen betydning i så måte, økning av effekt må alltid meldes inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå