stigfjel Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 ekte UNIX som man må installere masse open source stuff på for at det skal bli brukandes. Prøv og finn det ut, da vel. Det er jo gratis. Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Noen som har testet det nå? Hvordan var det? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 OpenOffice fungerer fint, synes jeg. Mange er uenige, men det får så være. skjønner ikke hva man skal være uenig i, openoffice 1.1 finnes også på norsk, se skole-linux projektet det er bare å droppe microsoft office lukkede standarder og starte å bruke opensource programmer Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Eg føler meg som en kongen00b.. Fatter ikke koss'n eg ska få lasta ned iso'ene... går gjennom en reg - submit-sak... deretter ska den (tydeligvis) ha et brukernavn og passord.. Har ikke mottatt noe på mail'n eg registrert... Crapy side! Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Du skal registrere deg da vettu din same Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Prøvde å laste ned iso'ene jeg også nå, men jeg kommer ikke inn for øyeblikket. Virker som om det er kjempepågang på sun sine hjemmesider nå... Lastet ned solaris for noen måneder siden (fant at jeg lastet ned sparc-versjonen), og det gikk ganske fort. Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg laster blandt annet ned nå Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ang Open Office: Lastet ned og testet litt... synes det virker som et bra alt. til MS Office!!! Ikke de beste innstillingene på grafer ellers minst like bra som MS Office. Pent og ryddig med alt MS har. Gir bedre oversikt. Anbefales! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Why oh why, når man har Linux og *BSD i denne verden? Jeg bare lurer... Greit å kunne ha muligheten for å teste ekte Unix også, i tillegg til BSD og Linux. Og eg som hadde stressset får å få tak i denne! bsd ER ekte linux. Det har bare ikke råd til å betale utgiftene for å få lov til å kalle seg Unix. Det er faktisk MER unix enn aller det andre(IMO), dvs. tar programmer fra veldig mange unix varianter. Siden den er BSD så har en STOOOR del av Unixene kildekode fra denne... Lenke til kommentar
samb Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Prøv og finn det ut, da vel. Det er jo gratis. Gratis eller ikke, fortsatt bortkasta tid. Solars kan ikke tilby meg noe som helst som jeg ikke allerede har under Linux. Det er vel nettopp det Sun har fortstått og. Lenke til kommentar
samb Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 bsd ER ekte linux. Det har bare ikke råd til å betale utgiftene for å få lov til å kalle seg Unix. Det er faktisk MER unix enn aller det andre(IMO), dvs. tar programmer fra veldig mange unix varianter. Siden den er BSD så har en STOOOR del av Unixene kildekode fra denne... Så kan man jo spørre seg hvor interessant det er hvorvidt noe er 'ekte' Unix eller ikke. Fullstendig uinteressant spør du meg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Gratis eller ikke, fortsatt bortkasta tid. Solars kan ikke tilby meg noe som helst som jeg ikke allerede har under Linux. Det er vel nettopp det Sun har fortstått og. Folk har jo forskjellige behov. Kanskje det ikke vil gi deg noe, men andre igjen kan ha stor nytte av at det nå er gratis. Folk er forskjellige. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Solaris skal visst være tingen å kjøre om man har en maskin med 32-128 prosessorer i, da det skalerer vanvittig bra. På en vanlig pc ser jeg ikke helt vitsen, pga dårlig driverstøtte (støttet ikke noen av de 4 skjermkortene jeg har liggende, og heller ikke noen av nettverkskortene mine), og som noen har nevnt tidligere, man må bruke masse tid på å installere opensource-programvare for at det i det hele tatt skal bli brukbart. Skal man på død og liv kjøre Unix og ikke Linux, så kjør heller *BSD. FreeBSD kan anbefales. Edit: Noen som vet om man får med nvidia-driver om man legger inn XFree86 på Solaris? Endret 12. desember 2003 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Sokkalf: Enig, Solaris har et stort problem ang. skjermdrivere. Jeg fikk ikke installert Solaris på min hovedmaskin pga manglende drivere for mitt skjermkort (se under). men jeg fikk installert det på min firewall, som er en dual PPro. Der fungerte det prikkfritt. Men solaris er uansett ikke ment til å være et OS med vekt på multimedia. Endret 12. desember 2003 av stigfjel Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Solaris er jo i utgangspunktet tenkt som et server-operativsystem så å installere det på desktop er egentlig litt i "bakvendtlandt". Men som alle vet "i bakvendtland går alt ting ann". Så man kan bruke Solaris XFree86 Video Drivers and Porting Kit slik at man kan bruke skjermkortdrivere som er utviklet for Linux. http://developers.sun.com/solaris/develope...ideo-index.html Har ikke store erfaringen med Solaris selv, men det skal være mulig å få det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå