int20h Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Gratis nedlasting av Sun Solaris for x86 Denne uken har Sun Microsystems begynt å tilby Solaris for x86 som gratis nedlasting. Dette er selvsagt gode nyheter for folk som lenge har ønsket å teste Suns "enterprise OS", men ikke ville betale penger for dette. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Har kjørt dette i noen måneder nå på x86, og det er absolutt stabilt, men det er sevlsagt et par forskjeller for de av oss som er vant til å kjøre på Sun maskiner. Enkelt å installere, bare registrer deg, og så laster du ned ISO'ene. For de som vil ha mer hjelp/dokumantsajon om Solaris kan kikke her: [url="http://sunsolve.sun.com/pub-cgi/show.pl?target=home"]Sunsolve[/url] Endret 11. desember 2003 av Jazzcat Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hva er egentlig de største forskjellene fra Windows eller Linux som er de OS'ene jeg kjenner til? Jeg har en foreleser som alltid snakker om at solaris har ditt og solaris har datt, så noe positivt må det i alle fall være.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 når Sun Solaris er for x86... kan en da kjøre det på en vanlig pc? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 x86 er det samme som det du kaller 'vanlig pc', ja. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Fint at et så bra OS er blitt gratis å laste ned. Etter hva jeg har hørt har Microsoft ingenting å stille opp med mot Solaris når det kommer til stabilitet, funksjonalitet og ytelse. Får de orden på skjerm- og lydkort-driverne, kan dette bli et reelt alternativ til Windows. Og utvikler dette OS'et seg, blir det dette framfor Longhorn. Lenke til kommentar
MaDKiM Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 er det mulig å spille spill og bruke program laget for windows eller er sun like fremmed som linux(programvare og spillmessig). Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 kan gjøre alt det med wine eller winex vil jeg tru. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 er det mulig å spille spill og bruke program laget for windows eller er sun like fremmed som linux(programvare og spillmessig). det finnes jo 'programmer' til Linux, feks vmware, som gjør at kjøre windows-applikasjoner på din Linux-box. Lette litt på siden til Sun, men var endel småting jeg ikke fant svar på: 1) kan en kjøre wen webserver. feks Apache på Solaris? 2) Jeg går ut fra det den kan brukes som påloggingsserver...? 3) hvordan er mulighetene for ftp-server og lignende? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg leste litt på linkene som ble oppgit i artikkelen, og er det slik at det ikke er noe annet enn en Linux distro med Suns office pakke inkludert? I følge omtalen finnes det bedre distroer, så hva er fordelen med Sun's framfor f.eks Fedora, Debian eller mandrake? Lenke til kommentar
mohseni Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 folk snakker om stabiliteten på div operativsystemer og sammenligner det mot MS sine, men spm er: er det virkelig så ille å kjøre windows (i mitt tilfelle win xp), som folk vil ha det til å bli? windowzen har ikke engang kræsjet. så vidt jeg ser det ( og dette kommer selvfølgelig på ens bruker området ) er det flere fordeler per idag å kjøre windows enn å kjøre annet os, dette først og fremst med tanke på programmer man får på windows. jeg føler det er mange som mener andre operativsystemer er bedre enn windows, men som likevel ikke gjør noe med det? hvorfor det? føler operativsystemer er blitt som ringetoner og fargerike deksler på mobil, alle vil være unik og bruke noe ingen andre har?! er ikke big fan av Microsmurf og Co, men de gjør jobben sin føler jeg. den dagen man kan kjøre alle programmer på hvilket som helst operativsystem (noe sun sin java er genial for), skifter jeg over til den lekkre Mac OS X og før det føler jeg windowz holder i masse vis. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 da mangler vi bare neste generasjon desktop da så er vi skikkelig igang her: http://www.xtremetechshow.com/shows/lg/med...gcommercial.mp4 (ps 5.1mb video) Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 digg med gratisware dette skal ned og testes, skal og laste ned sparc versionen og teste på sparc serveren'en min Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Virker CS på solaris? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Why oh why, når man har Linux og *BSD i denne verden? Jeg bare lurer... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Why oh why, når man har Linux og *BSD i denne verden? Jeg bare lurer... Greit å kunne ha muligheten for å teste ekte Unix også, i tillegg til BSD og Linux. Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) digg med gratisware dette skal ned og testes, skal og laste ned sparc versionen og teste på sparc serveren'en min hvor mye ga du for sparc serveren din og vet du om en norsk butikk som selger det? Endret 11. desember 2003 av Sivert Lenke til kommentar
samb Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Greit å kunne ha muligheten for å teste ekte Unix også, i tillegg til BSD og Linux. ekte UNIX som man må installere masse open source stuff på for at det skal bli brukandes. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvordan er StarOffice 7 Office Suite i forhold til MS Office? OT: Hvordan er gratis prg Open office (var det det?) i forhold? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvordan er StarOffice 7 Office Suite i forhold til MS Office?OT: Hvordan er gratis prg Open office (var det det?) i forhold? OpenOffice fungerer fint, synes jeg. Mange er uenige, men det får så være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå