torest Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Et nytt rederi med Per Sævik og Havila i ryggen vil inn på kystruten Bergen-Kirkenes.Hurtigruten får konkurranse på Kystruten Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Det blir i såfall den styggeste hurtigruten som noengang har gått langs kysten vår. Kanskje den styggeste båten generelt... Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Det som er fint med skip er at de enkelt kan bygges om til enhver ny moderne teknologi og gjøres større ved forlengelse, interiør skrotes og bygges helt opp igjen etc. Et av Hurtigrutens tretti år gamle skip kan fort fremstå som et hypermoderne (og ikke minst vakkert skip i motsetning til Havilas monster!). 1 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Det snakkes mye om merkevarebygging, men på det område er vi ikke gode i Norge. Tenk om Norge tenkte merkevarebygging når de nye hurtigrutene skal bygges og myndighetene krevde X-bow design. Dette er Ulstein Verft sitt design, men samtidig er det vikingskip-design, og knyttes til Norge historisk sett. Hurtigrutene er kanskje de som profilerer Norge i turistsammenheng aller mest, så dette er en mulighet vi burde utnytte når nye hurtigruter skal bygges. 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Tenk om Norge tenkte merkevarebygging når de nye hurtigrutene skal bygges og myndighetene krevde X-bow design. Dette er Ulstein Verft sitt design, men samtidig er det vikingskip-design, og knyttes til Norge historisk sett. Og det er nok også den sikreste måten å gjøre skipene enda styggere enn Havila sitt konsept. God plan! Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Det er ikke mulig å få lønnsomhet med to konkurrerende rederier på denne strekningen. Det vil fort ende med konkurs, kanskje for begge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Hvor mye statsstøtte betales til dette? Noen som vet? Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Skulle vært interessant å se GT/DWT ratio og dypgående på de der ettersom de har enormt vindfang for høst/vinter/vår-vær i Norge. Det er ikke bare å kjøre på med thrustere heller. At mye volum er tatt ut i bredden er en fordel i så måte, men det får de nok lide for når de stanger på tur sør. De nåværende hurtigrutene sliter fælt med vind til/fra kai, og både de gamle og disse er problematiske mht regulraritet/vær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå