Gå til innhold

Raspberry Pi har sluppet nytt minikort for deg som har lyst til å slippe lodding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt lyst på en sånn liten sak en stund, men så fikk jeg en ide som gjorde at ideene ble for store.

Det jeg så for meg var en selvbygger løsning for pc hvorhovedkortet kom i utbyttbare elementer. Ny cpu socket bytt bare cpu modulen (ink minne), flere hdd så bytter man ut hdd modulen, andre inn/ot, bytt io modul, osv.. ALt koblet sammen med en optisk high speed løsning.

Vet ikke helt om det er mulig med hastighetene vi nå ser over pci og sata, men når forskere klarer å overføre TB i sekundet så burde det vel la seg gjøre. Pluss det ville betydd at vi kunne valg hovedkort i deler utfra behov. Utfordringen ville nok vært latence i systemet.

Men bare tenk alle de kule tingene og kabinettene vi kunne ha bygd når vi ikke hadde vært låst til hovedkort formen. Litt som vi i dag har PCI extenders egentlig.

Lenke til kommentar

Har hatt lyst på en sånn liten sak en stund, men så fikk jeg en ide som gjorde at ideene ble for store.

..

Men bare tenk alle de kule tingene og kabinettene vi kunne ha bygd når vi ikke hadde vært låst til hovedkort formen. Litt som vi i dag har PCI extenders egentlig.

Det ville vært det perfekte mining utstyret.

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirra... Jeg kjøpte Raspberry Pi Zero på Digital Impuls i Oslo rett før jul og denne hadde GPIO ferdig lodda? Her er linken til den jeg kjøpte https://www.digitalimpuls.no/hovedkort/140895/raspberry-pi-zero-w-wireless-80211-b-g-n-bt41-og-le-1ghz-cpu

Det var da voldsom til pris og da, regner med at de har loddet på denne for deg og tatt prisen som betaling for å gjøre det. Originalt koster Pi Zero og W 50-150,-

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirra... Jeg kjøpte Raspberry Pi Zero på Digital Impuls i Oslo rett før jul og denne hadde GPIO ferdig lodda? Her er linken til den jeg kjøpte https://www.digitalimpuls.no/hovedkort/140895/raspberry-pi-zero-w-wireless-80211-b-g-n-bt41-og-le-1ghz-cpu

Dem har nok loddet den på for deg ja, det tar 3 minutter.

Og det burde dem som sakt ha gjort til den blodprisen!

Betalte 150kr for en Zero W som kom i posten i dag fra Pi Hut, og da var 43 av de kronene frakt  :wee:

Og jeg regner ikke med at Pi Hut er den billigste plassen heller. Men dem er rask på levering så liker dem.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...