Gå til innhold

Ny Android-skadevare skal være den kraftigste noensinne på plattformen

Anbefalte innlegg

Du får ikke installert noe utenom i App Store i iOS, noe du tydeligvis får til i Android. Hos android er også app butikken ikke trygg nok i det hele tatt.

Nå snakker du tull. Ingen problem å laste inn fra ikke ios Apstore. Mine Ipader, har alle instalerte oppsett, som ikke er Apstore godkjente. Og mange firmaer har oppsettt, som verken andriode godkjente eller Iphone godkjente. Ingen problem, er bare å lastened.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onsinnede omdirigeringer ja, unngår jo det på PC ved bruk av Adblock (den beste formen for antivirus for tiden), men har ikke funnet noen grei måte å blokkere annonser og andre uønskede elementer på mobil enda. Noen som har en grei løsning for android, gjerne en som fungerer med Chrome og som bruker filtre for eksempel fra uBlock Origin?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk dere little about. Hvem har interesse av å finne på noe slikt foruten de to som bare skal se "hva de kan få til" og er fornøgde med det. Det er ikke konspirasjon teorier bare fordi man ser at sannsynligheten for at det sitter en eller annen myndighet bak er større enn at det sitter en eller annen hacker fra bangalore university eller MIT.

Det er og har alltid vert myndigheter eller wannabe-myndigheter som har hatt de største og våteste drømmene om masse-kontroll, resten vil bare ha det du har i lommeboka og er fornøgde med det.

Men, jeg er ikke så bekymret for den skadevaren som er kjent og belyst, det er den skadevaren som du ikke kjenner til du skal bekymre deg for.

Lenke til kommentar

Du får ikke installert noe utenom i App Store i iOS, noe du tydeligvis får til i Android. Hos android er også app butikken ikke trygg nok i det hele tatt.

Tja.. Nå holdt det jo å sende bare en tekstmelding til en iphone for noen år siden for å knekke den, så jeg vet ikke akkurat om den sikkerheten..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som går på skrivefeil fra andre forumbrukere er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.
Lenke til kommentar

Mange telefoner er jo ett herk å få roote.

Greit å bare legge inn dette å la den fikse biffen.

Nå er de fleste bare "one click root" da så ikke mye herk

Om du mener å installere custom rom så er det noe annet.

Nåja, finne en del enheter med MediaTek prosessorer og lignende som omtrent er umulig å få root på..

Men det er enkelt med "normale" enhetet ja.

Null problem for meg å få Root min Lenovo k3 Note. Flashet hele telefonen til en ny rom og fikk rot den rommen

Lenke til kommentar

Tenk dere little about. Hvem har interesse av å finne på noe slikt foruten de to som bare skal se "hva de kan få til" og er fornøgde med det. Det er ikke konspirasjon teorier bare fordi man ser at sannsynligheten for at det sitter en eller annen myndighet bak er større enn at det sitter en eller annen hacker fra bangalore university eller MIT.

Det er og har alltid vert myndigheter eller wannabe-myndigheter som har hatt de største og våteste drømmene om masse-kontroll, resten vil bare ha det du har i lommeboka og er fornøgde med det.

Men, jeg er ikke så bekymret for den skadevaren som er kjent og belyst, det er den skadevaren som du ikke kjenner til du skal bekymre deg for.

Terger du folk nå?

Tenk deg litt om selv. Android-mobiler får ikke oppdateringer i de fleste av tilfellene, med noen unntak for folk med riktig produsent og riktig android-versjon. Mange av de kjente hull kan man ikke forvente å få oppdateringer for.

Du er en provokatør.

Lenke til kommentar

Terger du folk nå?

Tenk deg litt om selv. Android-mobiler får ikke oppdateringer i de fleste av tilfellene, med noen unntak for folk med riktig produsent og riktig android-versjon. Mange av de kjente hull kan man ikke forvente å få oppdateringer for.

Du er en provokatør.

Wow.. Geee! Var det noen som tråkket deg på tærne?

Og forstod du selv innholdet i linken du stemplet meg med (eller hva jeg egentlig sa og mente)? Tvilsomt..

Endret av EremittPåTur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja du gjorde det. Og kanskje for en del andre folk også.

Du latterliggjør faktisk problemstillingen.

Og selv om en ikke nødvendigvis har nådd det nivået enda, for det kan godt hende du bare ønsket å terge, SÅ kan det faktisk i en annerledes setting tolkes å være en hersketeknikk også. Men foreløpig så holder jeg meg til at du latterliggjør oss som er brukere av usikre OS.

Siden det også heller er lite forbrukeren av slike OS kan gjøre, så blir det enten med apati, eller med nykjøp i enden.

Samt en rekke uoppmerksomme, og uvitende brukere som vil fortsette å benytte det OS-et, tross at de risikerer å bli infiltrert, stjålet informasjon i fra, treg respons i fra OS-et, eller et stagnert OS som gjør utstyret ubrukelig. Dette har mange implikasjoner, også miljøskadelighetsmessige (pga. nyproduksjon og resirkuleringskostnader, eller miljøskadelig resirkulering, eller verre mangel av resirkulering).

Endret av G
Lenke til kommentar

Som om en statsmakt skulle trenge å gå veien innom falske mobiloperatørsider og apk'er for å installere noe på telefonen din. Det er da bare å be telefonen fjerninstallere noe akkurat slik du kan gjøre fra Google Play. Samme for iPhone, forøvrig. Om NSA ramler inn hos Google og vil ha noe skal du nok se at de får det de vil ha.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...