Thlom Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Av en eller annen grunn så blir alle harddiskene jeg kobler til en gammel Evercom PC skrivebeskyttet. Jeg får ikke bootet windows, ikke formatert, ikke laget ett image av harddisken, ingenting. Når jeg booter windows så stopper den etter ei stund med beskjed om at harddisken er skrivebeskyttet. Dette skjer med alle harddisker jeg kobler til. Jeg finenr ikke noen valg i BIOS som har rellevans til problemet, bortsett fra virussjekk saken, men den har jeg skrudd AV. Jeg er desverre ikke kar om å finne ut hvilket hovedkort det er, men det er ett VIA kort fra omtrent 2000 vil jeg tro. Noen tips? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 En stor stein i 50 km\h skulle gjøre susen Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Av en eller annen grunn så blir alle harddiskene jeg kobler til en gammel Evercom PC skrivebeskyttet. Jeg får ikke bootet windows, ikke formatert, ikke laget ett image av harddisken, ingenting. Når jeg booter windows så stopper den etter ei stund med beskjed om at harddisken er skrivebeskyttet. Dette skjer med alle harddisker jeg kobler til. Jeg finenr ikke noen valg i BIOS som har rellevans til problemet, bortsett fra virussjekk saken, men den har jeg skrudd AV. Jeg er desverre ikke kar om å finne ut hvilket hovedkort det er, men det er ett VIA kort fra omtrent 2000 vil jeg tro. Noen tips? vekk med skrapet. Har hatt en PC i fra 2000 her nå. Men var en Fujitsu PC. Der mongo hele hovedkortet. Den tok jeg å vraka. Lenke til kommentar
Seigemannen Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Kjøp en ide-controller for pci Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 bruker du en pci ide kontroller nå eller er det den på hovedkortet som har blitt monga? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Det er den på hovedkortet. Hvis jeg finner en PCI IDE-kontroller så skal det fikse seg selv mener dere? Høres igrunn logisk ut. Om jeg finner en så har jeg reddet en PC, om ejg ikke finner en så skroter jeg den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå