Asak Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Har nettopp kjøpt dette kortet, men har store problemer med å få det til å kjøre Direct 3D. Kjører Win2000 Prof, Har installert original drivere som fulgte med, har også forsøkt med nVidia sine drivere, har installert DirectX på nytt og på nytt uten at noe hjelper. Har også så godt som mulig sørget for å avinstallere gamle GeForce drivere. Har noen vært borti dette før ? Skjermkortet kommer med en snodig melding ved boot, hvor det står noe slikt som "Engineering version, not for production". Høres ut som om BIOS versjonen er en beta versjon, men jeg har heller ikke klart å finne en oppdatering hos Gainward. Jeg fant en som jeg forsøkte, men den kunne ikke identifisere seg med kortet og ville ikke la seg installere. Er veldig takknemlig for alle forslag. Er nå omtrent i ferd med a scratche hele disken for å installere alt på nytt fra bunnen av, men det krever så mye energi å passe på at jeg får tatt vare på alt jeg trenger! Ikke er jeg veldig optimist heller. Hverken 3DMark2001 eller DirectX klarer å initialisere Direct 3D. _________________ IBM Aptiva PIII-800 32 MB GeForce DDR [ Denne Melding var redigert av: Asak på 2002-03-02 13:25 ] Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Det høres nesten ut som du har fått en prototype, ta kontakt med forhandleren du, så får du sikkert byttet i et med retail-bios. Jeg tror ikke de nye biosene lar seg installere hvis de ikke kjenner igjen den som er der fra før, så det kan bli vanskelig å fikse det selv. Har samme kort selv, og det er helt stabilt i alle OS og api'er jeg har prøvd. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg har også samme kort, og hadde en del problemer som var relatert til krangling mellom ExpertTool og DX8.1. Derimot er den BIOS meldinga di litt muffens! Men, hvilken DX versjon har du inne i Win2K? Og har du lagt inn ExpertTool? Les forøvrig disse 2 trådene: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=17263&forum=14 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=17789&forum=14 Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hmmm..har samma kort.. Bruker dette oppsettet nVidia 23.11 DirectX 8.1 Men du bør bruke OpenGL hvis det er mulighet for det, DX er bare bæsj i forhold Lenke til kommentar
Asak Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Noen som har tips om hvordan man kan deinstallere DX, eller få lagt inn en lavere versjon. Tenkte jeg skulle prøve med DX8.0 istedetfor DX8.1. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Hent ned et program som heter DirectX Uninstall. Du finner det her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå