Gå til innhold

Excel - Send epost 3 måneder etter dato i celle

Kobraz

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage meg en slags tidslinje i Excel hvor jeg fyller ut datoer etter hvert som "studentene" tar kurs i et studie. Dersom de ikke har vært på kurs de siste 3 mnd. ønsker jeg at skjemaet skal sende meg en epost.

Se bilde i egen fil.

Kolonne B og C finner henholdsvis den tidligste og seneste datoen på samme linje (samme student)

Ønsker å få en mail som sier at "Det er nå 3 måneder siden sist Kristin var på kurs".

Så lurer jeg på om Excel er i stand til å utføre beregninger mens det bare ligger lagret på harddisken, eller om jeg må åpne dokumentet hver dag for å sikre at jeg får eposten når 3 måneder er gått siden siste kurs for aktuell(e) kandidat(er).

post-205163-0-77764000-1516101203_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supplerer litt. Det stemmer som nevnt at du må åpne dokumentet og røkte det ganske aktivt.

I tillegg er det en del mekanismer i PC'en din som kommer til å mer eller mindre sperre for automatisert utsending av epost. Så selv om du fikser VBA-biten (det er ikke så veient hvis du har Outlook) så vil epostklienten, spamfilter og virusbeskyttelse jamre og klage og helst blånekte.

Forstår jeg deg rett så er dette for å påminne deg selv om forfallsdatoer eller hva vet jeg. Det kan være måter å løse dette uten bevege seg ut på internett med meldingene. Og et googlesøk på scheduled reminders finner mange forskjellige løsninger. Men klart, det er morsomt og lærerikt å bygge det selv i Excel :)

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...