AfterGlow Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Chromecast og Google Home lager nettverkstrøbbel.Googles strømmepinne og smarthøyttaler setter rutere ut av spill Lenke til kommentar
Thor-Henrik Kvandahl Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Det er ting som tyder på at Android versjon 8.0, Oreo, også lager problemer for wifi utstyr. Min løsning ble å ikke benytte wifi hjemme på min "Oreo" telefon og da ble nettet stabilt. 3 Lenke til kommentar
jeppep Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Dette forklarer mye for min del. 8 Lenke til kommentar
knutolek Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Aha, så dette kan være synderen til at wifien hjemme har hikket flere ganger daglig de siste par månedene. 3 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Ja jeg har hatt mye trøbbel, og jeg har et par chromecaster. Men er det bare wifi det gjelder? hjelper det å kable chromecasten? 1 Lenke til kommentar
slmzD Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Aldri hatt noen problemer med dette og har både router og nye og gamle versjonen av Chromecast. mulig bare heldig men får kable for å se om det er noen forskjell =) 2 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Har den gamle chromecasten - som fungerer greit til å caste netflix til dumTV'n min, men jeg merka at nettet gikk i sirup når jeg casta til tv'n (vanlig webside) og samtidig hadde en gruppesamtale via google hangouts. Lenke til kommentar
Mordaedil1 Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Lurer på om det er derfor hodetelefonene mine har plutselig problemer i leiligheten min. De mister plutselig frekvens kontakt hvis de gå bort mer enn fem meter fra pinnen, noe som jeg ikke slet med før. 1 Lenke til kommentar
Sjokosaus Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Så det påvirker ikke Apple Airport Extreme? Lenke til kommentar
inside_447005 Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Firmware på Chromecast som er problemet. Spesielt mod mesh - også google sin egen. https://eyenetworks.no/airties-smart-wifi/wifi-problemer-desember-2017 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 For min del er det bluetooth som skaper trøbbel for wifi. Streaming av musikk til hodetelefoner eller trådløs høytaler gjør nettet supertregt. Lenke til kommentar
havsula Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Ja jeg har hatt mye trøbbel, og jeg har et par chromecaster. Men er det bare wifi det gjelder? hjelper det å kable chromecasten? Min er kabla og eg har aldri hatt problem. Nyttar ein Asus Nighthaw router. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Gjelder det Shield og Android TV Chromecast som er innebygget i sjølve tv'en også? Når dei er kablet også (både tv og nVidia Shield er kablet) Edit Det er jo Google assistent og på det skjoldet...) Endret 16. januar 2018 av rvenes Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Ja jeg har hatt mye trøbbel, og jeg har et par chromecaster. Men er det bare wifi det gjelder? hjelper det å kable chromecasten? Min er kabla og eg har aldri hatt problem. Nyttar ein Asus Nighthaw router. Hvilken modell av Asus Nighthawk router er problemfri? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Ja jeg har hatt mye trøbbel, og jeg har et par chromecaster. Men er det bare wifi det gjelder? hjelper det å kable chromecasten? Min er kabla og eg har aldri hatt problem. Nyttar ein Asus Nighthaw router. Du har vel neppe en Asus Nighthawk router? Nighthawk er en serie som tilhører Netgear og ikke Asus. Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Det er ting som tyder på at Android versjon 8.0, Oreo, også lager problemer for wifi utstyr. Min løsning ble å ikke benytte wifi hjemme på min "Oreo" telefon og da ble nettet stabilt. Har ingen problemer med Oreo på min Nokia 8, mulig det er fordi jeg bruker pfSense som router med eget WiFi-AP. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Problemer der også nå!! ER jo ikke måte på problematikk i dataprodukter i 2017, 2018 og gjerne noen eldre saker. Ja ja, jeg har ikke noen chromecast enda, kanskje like godt Endret 16. januar 2018 av G Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Har selv to stykk Chromecast her i huset. Ingen problemer her iallefall. Mulig det er fordi jeg har en standard ruter fra Telenor. Vet ikke merket engang. 1 Lenke til kommentar
Geir Leirvik Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Med Aruba nettverk har du mulighet til å kontrollere mdns på en slik måte at ikke bruker opp båndbredde og CPU ressurser fra enheter som må behandle multicast - dermed fungerer det hele bedre. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Hva er Aruba nettverk? Har ikke råd til å reise til karibien jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå