ITtraktor Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 Helt latterlig hvor dyrt det skal være å forsikre denne varebilen min i forhold til andre biler. Blir nok neppe varebil neste gang. Må nesten vurdere om kasko faktisk er verdt det. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Var merkelig dyr ja. Jeg betaler rundt 360,- i måneden for en 2015 Octavia 1.8TSI 4x4 med 16000km i året. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Var merkelig dyr ja. Jeg betaler rundt 360,- i måneden for en 2015 Octavia 1.8TSI 4x4 med 16000km i året. Hvilket selskap er det? Har du noen spesielle fordeler? Endret 16. januar 2018 av ITtraktor Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Var merkelig dyr ja. Jeg betaler rundt 360,- i måneden for en 2015 Octavia 1.8TSI 4x4 med 16000km i året. Hvilket selskap er det? Har du noen spesielle fordeler? Igjennom sparebank1. Har ingen andre fordeler enn å være totalkunde og full bonus. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 varebiler har alltid hatt mer skader enn personbiler. Personbiler som ofte brukes som firmabiler (les: passat, A4, C200 osv), har høyere skadeprosent enn Toyota Yaris, Golf osv. Om du i tillegg differensierer på alder på bruker, geografisk område, kjørelengde, så finner du grunnen til prisingen. Eldre biler blir også dyrere å ha kasko på enn nyere biler, da nyere biler bulker mindre (eier er mere forsiktig) Elbiler av typen Leaf, E-golf, Zoe og Soul har pt en lavere skadeprosent enn sine fossildrevne motstykker, og prisen har således blitt kuttet med om lag 8%. Tesla derimot, har en skadeprosent på over 100% hos If, Gjensidige, Tryg og Eika, og blir derfor litt dyrere. Den skadeprosenten henger nok igjen fra da Tesla ikke hadde mange verksteder, samt få biler å dele kostnadsprosenten på. (regnes vel for siste 2 år, så fjoråret ble regnet basert på 2015 og 2016 tall). Forsikringsselskaper er kun ute etter å drive butikk, oppnå lønnsomhet, og avkastning for sine eiere. Lite subsidier å hente i det markedet. 1 Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Mitt tips er å øke egenandel til 20 000 eller 16 000 hvis du har det på en konto , hvor ofte kræsjer du ? I tillegg burde du bytte selskap hver 6 mnd for å øke bonus. Jeg har hatt bil siden september 2015 og har nå 70% 3 år .. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2018 (endret) Mitt tips er å øke egenandel til 20 000 eller 16 000 hvis du har det på en konto , hvor ofte kræsjer du ? I tillegg burde du bytte selskap hver 6 mnd for å øke bonus. Jeg har hatt bil siden september 2015 og har nå 70% 3 år .. Det er akkurat det jeg gjør. Begynte i Rema som tilbydde 40% i startbonus, byttet til Eika etter 6 mnder og bytter etter ytterligere 6 mnder nå til Gjensidige og får dermed 60 % bonus. Ser i ettertid at jeg burde begynt hos Eika da de tilbyr 50% startbonus. Egentlig helt latterlig hvor fort man kan bygge bonus, undergraver hele systemet. Gjør man alt riktig får man 70% bonus etter bare 1 år! Om jeg skal ha en egenandel på 20 000 kr kan jeg nesten bare droppe kaskoen, og det er vel egentlig det jeg planlegger å gjøre nå når sommeren kommer og risikoen for å krasje etter mitt syn blir betydelig lavere. Endret 20. januar 2018 av ITtraktor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå