AnonymDiskusjon Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hei. Skal på tur med linjeforeningen min til Sverige hvor vi skal være i 4 dager. Påmelding og betaling skjedde i desember 2017, og i dag ble det gitt informasjon om at vi må signere en ansvarsfraskrivelse kontrakt. I kontrakten (se vedlegg) fraskriver linjeforeningen seg alt ansvar under turen. Jeg lurte derfor på om dette er noe man faktisk må signere? Det har ikke blitt gitt noe informasjon om at vi må signere dette før. Jeg forstår at linjeforeningen vil avskrive seg ansvaret når det kommer til hærverk, overstadig beruset personer, skader som følge av uaktsomhet m.m., og det er helt greit, men for meg så virker det som de prøver å fjerne absolutt alt ansvar uansett hva som skjer på turen. Som det også står i kontrakten så er vi pliktige til å følge deres rettningslinjer, vedtekter og verdier noe som vi heller ikke har fått noe informasjon om hva er. Loven i landet man oppholder seg i må man uansett følge. Anonymous poster hash: e4601...acc Anonymous poster hash: e4601...acc Anonymous poster hash: e4601...acc Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Linjeforeningen din har sikker veldig dårlig erfaring med slike turer. Hvis du har lyst til å være med, skriv under! Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Bare skriv under. Linjeforeningen har sikkert erfart, at noen av deres medlemmer er der for å lage et helvete. Derfor ønsker å fraskrive ansvaret sitt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Signerer du ikke, får du sikkert ikke være med og pengene er tapt Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Egentlig har jo denne foreningen din ikke noe ansvar for hva voksne myndige mennesker finner på, men de vil bare ha det skriftlig slik at ingen tror de kan gjøre hva de vil bare fordi "de er på tur med foreningen". Jeg reiser stadig vekk på turer/ferier der ingen andre enn meg selv har ansvar for min oppførsel, ting jeg mister, ting jeg ved et uhell ødelegger, om jeg rekker flyet osv., og det har gått bra hittil Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Vedlegget er ikke tilgjengelig. Jeg ville definitivt signert en ansvarsfraskrivelse, men jeg ville vært veldig forsiktig med å signere en skadesløsholdelse. At linjeforeningen ikke tar ansvar dersom du eller dine ting skades, er greit nok. Hvis linjeforeningen også krever at du skal betale for skader på andre vilkår enn de alminnelige erstatningsvilkår er det en vesentlig risiko. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Jeg lurte derfor på om dette er noe man faktisk må signere Anonymous poster hash: e4601...acc I disse dager med saksøking og tull så er det en god måte å sikre foreningen. Hvis foreninger får ansvaret for alt av ting medlemer gjør på turer så vil det til slutt ikke bli noen turer da ingen tør ta sjansen på at medlemene som er med oppfører seg. Du må ikke signere og du må heller ikke være med. De kan kreve at du signerer for å være med. I tilfelle rottefelle er ikke en uting. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Jeg lurte derfor på om dette er noe man faktisk må signere Anonymous poster hash: e4601...acc Du må ikke signere og du må heller ikke være med. De kan kreve at du signerer for å være med. I tilfelle rottefelle er ikke en uting. Det er slettes ikke gitt de kan kreve det. Han har jo allerede betalt for turen. Da er det vanligvis for sent å komme trekkende med nye vilkår. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå