Oly Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Jeg har i det siste jaktet på irriterende lydkilder i PCen min, og fant deriblant ut at 3 vifter måtte byttes ut (lagte ulyd), i tillegg til at den mekaniske harddisken er hovedkilden til støyen i min PC. Når jeg startet opp PCen med kun en SSD disk tilkoblet, forsvant all irriterende støy med PCen. Så snart jeg koblet til den mekaniske harddisken min på 12tb igjen, kom det en irriterende og konstant vibrasjons-støy fra PCen (har dette kabinettet). Kabinettet mitt er vel og merke ikke bra til å skjule støy fra mekanisk harddisk, så her må jeg nok enten investere i nytt kabinett (har siklet litt på Fractal Design Define R6) eller få tak i en form for lyddempings-greie som jeg kan legge hdd'en oppi som settes i kabinettet. Har noen av dere erfaringer med dette, og/eller vet om noen norske nettsider som har et bra støydempende produkt til harddisk? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Støydempingen jeg har hatt best erfaring med på snurredisker var noe jeg laget selv. HAr du en eller annen form for strikk / elastisk tau (kjøpes i båtbutikk) kan du lage dette selv Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Det bildet over her funker godt på lyd som går i kabinettet. det er store O-ringer som blir brukt på kloakrør og sånnt. men lenge siden jeg har brukt. Noe jeg brukte mye var å sette størminstillinger slik at disken slår seg av når ikke i bruk. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 Ser ut så det blir o-ringer på meg da; så denne videoen på YouTube hvor en kar brukte o-ringer til å fikse vibrasjonsstøyen i sin PC. Blir litt vanskeligere å få tak i en o-ring enn et skruejern, for å si det slik. Jeg tar sannsynligvis turen innom en rørlegger-butikk i morgen for å skaffe meg o-ringer av rett dimensjon (7-8 cm i diameter, 2 stk). Strips skaffet jeg meg i dag. Dette blir spennende :-) 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Jeg brukte noe silikon og la harddisken oppå det. Fungerte for det meste bra frem til jeg flyttet maskina. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Silikon er bedre enn gummi som morkner over tid. Du får nok litt dårligere støyisolering med silikon, men det redder nok flere disker enn gummi gjør. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Silikon er bedre enn gummi som morkner over tid. Du får nok litt dårligere støyisolering med silikon, men det redder nok flere disker enn gummi gjør. Hvis man bruker pakninger for rør varer de ut leve/brukstiden til PC'en Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Få deg NAS og plasser den i et bøttekott :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå