Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Passivitet og ansvarsfraskrivelse

Tant1

Anbefalte innlegg

Etter en lengre kamp mot eks-mann som har svindlet meg for godt over 1 million i løpet av ekteskapet, har det nå kommet til at ikke bare kjemper jeg mot min eks, og for å få rettferdighet og pengene mine tilbake, men jeg må også kjempe mot samfunnet Norge!

Saken er at etter lengre tid med bevisframlegging om både signaturforfalsking og dokumentert systematisk id-tyveri, gikk jeg til politiet med anmeldelse. Først måtte jeg kjempe i flere uker for i det hele tatt å få komme inn å levere den?! De tok imot haugen med dokument og bevis, og registerte min anmeldelse. Deretter gikk det en stund, og jeg fikk beskjed om at det var henlagt på grunn av bevisets stilling. Innrømmelse og bevis på signaturforfalsking betyr nok ingenting for lovmakta?! Det er bare å holde på...

Så gikk jeg advokatens vei og kom til forliksrådet, der fikk jeg etter mye om å men et forlik der han gikk med på å betale tilbake litt over halve av det han hadde svindlet til seg. På grunn av utlegg i advokater og en særdeles stram økonomi måtte jeg ta til takke med det. I følge min advokat; du har kommet så langt du kan med tanke på utfall i din favør.. ok. Men denne mannen skylder jo ikke bare meg penger, så ingen penger jeg får, og må gå namsmannens vei. Dette hjelper heller ikke, da det er mange før meg i køa. Nå bor vi på en mindre plass, så samtidig som jeg bare må godta at jeg ikke får noe av det han skylder meg, så står jeg på sidelinjen å ser på at han lever som aldri før. Han reiser til utlandet flere ganger i året, kjøper dyre gaver til barna, gutteturer, ect. ect. På NAV står han registert som enslig, så han mottar 1,5 barnetrygd, og han får en annen kalkulasjonsutregning ut imot namsmannen. Men han har hatt samboer i snart 2 år!!? Dette vet til å med de lokale namsmenn som regner ut dette. Men ingen gjør noe! Han får bare holde på som det passer ham, mens jeg må snu på hver eneste krone får å få det til å gå rundt. Hvordan kan Etat og kommune i Norge bare sitte med hendene i lommene å la slike ting skje?!

Finnes det INGENTING jeg kan gjøre? Ingen andre steder jeg kan henvende meg for å komme noen vei?

I tillegg har denne mannen flere anmeldelser på seg, men lovmakt og etat gjør ingenting.. Jeg er så fortvilet. Hvis det finnes noen der ute som har vært ute for noe liknende, og som har gode råd om hvordan jeg kan gå til veie, setter jeg ufattelig stor pris på det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan argumentere for at ditt krav er begrunnet i erstatning for en straffbar handling vil kravet ditt ha prioritet foran andre krav (unntatt lovbestemt forsørgelsesplikt), se dekningsloven § 2-8 (1) (b).

Utvidet barnetrygd får man så lenge man ikke bor sammen med barnemor, så lenge man ikke har vært samboer i minst 12 av de siste 18 måneder, se btrl § 9. I en viss periode er det dermed greit at man er samboer og opprettholder utvidet barnetrygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...