Fnix Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Jeg bestilte et bord 16.11.16 fra Bohus og forhåndsbetalte. Det tok litt tid før bordet kom, og situasjonen gjorde at jeg trodde eksen hadde hentet det, mens hun trodde jeg hadde gjort det. Igår fikk jeg vite at ingen av oss hadde gjort det. Jeg kan også legge til at jeg fikk en hentemelding på SMS hvor jeg fikk en 5 dagers frist på å hente det. Var innom Bohus idag (01.15.18) og der sa de at bordet er blitt hentet i mai 2017. Jeg ba om å få se signaturen, men sjefen var ikke der så jeg må komme tilbake imorgen. Hva er rettighetene mine i en sånn sak, om jeg i det heletatt har noen rettigheter? Bordet kostet ikke allverdens, men det er likevel sure penger. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Fkjl. §14, risikoen for gjenstanden er ikke gått over på deg. Så jeg tror at §23 eller 24 vil være relevant for deg. Da er det mulig du unngår at reglene om forsinkelse feller deg. (Jeg ingen jurist.) Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 Liten oppdatering og avslutning på saken. Det virker som de ikke greide å finne helt ut hva som hadde skjedd. Så jeg fikk pengene tilbake. De ryddet hvertfall opp i rotet, på en god måte. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Kudos. Alle kan gjøre feil. Det er hva man gjør når man har gjort en feil som teller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå