Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rattstillingssensor, er det greit å kjøre når den er defekt?

plankeby

Anbefalte innlegg

Min Ford fra 2008 har fått flere elektriske problem.

En av feilene er defekt rattstillingssensor, i følge Ford verksted.

Har forstått at når den er defekt virker ikke bilens ESP, lampe for ESP er også tent.

Blir det kun som å kjøre en bil uten ESP, eller kan det forstyrre slik at det kan skje farlige situasjoner? Siden jeg har med små barn, vil jeg ikke risikere at noe setter grunnleggende funksjoner med styring eller bremser ut av spill.

Erfaringen med Ford forhandler er så lang kritikkverdig dårlig. Har bl.a. purret på Follo autoco i Ski i to uker nå om å få noen enkle svar på bilens historikk, så langt ikke en respons engang. Ford i Fredrikstad har heller ikke imponert.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge varsellampa lyser skal det være som å kjøre bil uten ESP.

På noen biler (inkludert min BMW) kan det oppstå skumle situasjoner hvis systemet svikter og det ikke er registrert feilkode (varsellampe i dashbordet). F.eks. antispinn som kobler inn i svinger og ABS som kutter bremsene ved lett nedbremsing.

Lenke til kommentar

Min lokale Ford forhandler sitt verksted viste til at også ABS kan oppføre seg ustabilt.

Bilen er 9 år og har flere elektriske feil, Ford famler i blinde og mener uansett at en Ford ikke er beregnet å vare i særlig mer enn 8-9 år vedr elektriske komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...