m20k Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 (endret) Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Dette er utrolig irriterende ettersom jeg skulle til NAV i dag og levere lønnsslipp for å motta sosialstønad, men kan ikke gjøre det med 0% skattetrekk, for da blir det feil i utregninga. Og er det mulig å tilbake-betale skatten med en gang? Endret 15. januar 2018 av m20k Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Nei, skattekort hentes i dag elektronisk av arbeidsgiver. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2018 Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Nei, skattekort hentes i dag elektronisk av arbeidsgiver. Så da er det sjefen jeg må ta kontakt med? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Nei, skattekort hentes i dag elektronisk av arbeidsgiver. Så da er det sjefen jeg må ta kontakt med? Ja eller regnskapsavdelingen der du jobber. Lenke til kommentar