m20k Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 (endret) Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Dette er utrolig irriterende ettersom jeg skulle til NAV i dag og levere lønnsslipp for å motta sosialstønad, men kan ikke gjøre det med 0% skattetrekk, for da blir det feil i utregninga. Og er det mulig å tilbake-betale skatten med en gang? Endret 15. januar 2018 av m20k Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Nei, skattekort hentes i dag elektronisk av arbeidsgiver. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2018 Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Nei, skattekort hentes i dag elektronisk av arbeidsgiver. Så da er det sjefen jeg må ta kontakt med? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Jobber som tilkallingsvikar, og har alltid blitt trukket 33% skatt. Den første lønninga etter nyttår har jeg blitt trukket 0%. Hva er årsaken til dette? Må man sende skattekort etter hvert årsskifte? Nei, skattekort hentes i dag elektronisk av arbeidsgiver. Så da er det sjefen jeg må ta kontakt med? Ja eller regnskapsavdelingen der du jobber. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Du har et skattekort på 0%, også kalt frikort. Du har kanskje hatt lite inntekt de siste årene? Skattekort genereres automatsk basert på hva du tjente i forfjor (altså 2016). Hadde ikke regnskapsfører hentet inn skattekort ville du ah blitt trukket 50% skatt! 2 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 Du har et skattekort på 0%, også kalt frikort. Du har kanskje hatt lite inntekt de siste årene? Skattekort genereres automatsk basert på hva du tjente i forfjor (altså 2016). Hadde ikke regnskapsfører hentet inn skattekort ville du ah blitt trukket 50% skatt! Tusen takk, det forklarer ting litt mer. Er helt blank når det gjelder slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå