Kurt Lekanger Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Lanserer ubegrenset datamengde – men bare for tidsbegrensede perioder Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Dette hadde ikke vært noe problem om de lanserte større abn for sine kunder.. Det har jo allerede disse abn i Sverige og danmark https://www.telia.dk/privat/abonnementer/mobiltelefoni/ Vi kan selvsagt ikke forvente samme pris som i DK, men noe tilsvarende som de har i Sverige burde vi kunne få fra det samme selskapet? Lenke til kommentar
สูง โทรลล์ Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Telenor har en sånn løsning allerede men hos datterselskapet sitt i thailand. Alle leverandører tilbyr nå ubegrenset data men med hastighetsbegrensninger. Det har ført til at ingen lenger er interessert i ADSL. Telenor i Norge er store på ADSL og på å leie ut telefonlinjen for 109 kr måneden. Derfor vil ikke telenor at dette skal komme til norge. Telia har fri data i finland for 25 euro i måneden og hvis telia innfører dette i norge så bør du shorte telenor aksjen før dette skjer siden det vil føre til fullstendig kræsj i aksjekursen til telenor 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Genialt hvis man er på en hytte og kjeder seg da. Laste ned så mye filmer og serier man klarer på 3 timer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Telenor har en sånn løsning allerede men hos datterselskapet sitt i thailand. Alle leverandører tilbyr nå ubegrenset data men med hastighetsbegrensninger. Det har ført til at ingen lenger er interessert i ADSL. Telenor i Norge er store på ADSL og på å leie ut telefonlinjen for 109 kr måneden. Derfor vil ikke telenor at dette skal komme til norge. Telia har fri data i finland for 25 euro i måneden og hvis telia innfører dette i norge så bør du shorte telenor aksjen før dette skjer siden det vil føre til fullstendig kræsj i aksjekursen til telenor 4G er mye raskere enn skrotlinja Telenor skal ha 500 kroner i måneden for her i Bergen sentrum, så det er ikke rart de er redde. Det jeg lurer på er om nettet hadde tålt fri 4G-data til alle (jeg tviler), og hvor mye det ville kostet å øke kapasiteten tilstrekkelig. Mistenker at utviklingen mot fri data strupes unaturlig så bransjen kan få i pose og sekk. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Kan de ikke bare begrense hastighet noe også gi fri bruk? Hadde jeg fått 25-30Mbps nedhastighet så hadde det holdt i massevis. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Telenor har en sånn løsning allerede men hos datterselskapet sitt i thailand. Alle leverandører tilbyr nå ubegrenset data men med hastighetsbegrensninger. Det har ført til at ingen lenger er interessert i ADSL. Telenor i Norge er store på ADSL og på å leie ut telefonlinjen for 109 kr måneden. Derfor vil ikke telenor at dette skal komme til norge. Telia har fri data i finland for 25 euro i måneden og hvis telia innfører dette i norge så bør du shorte telenor aksjen før dette skjer siden det vil føre til fullstendig kræsj i aksjekursen til telenor Selv om jeg er for fri bruk og heller begrense hastigheten på mobil, så har også DSL en hensikt. For oss som strømmer all underholdning i hjemmet og i tillegg har en haug med dingser online, vil det nok være mer kostbart å bruke mobilen som aksesspunkt enn en DSL-linje. En mobiltelefon brukes jo tross alt opp av å ringe hele tiden. Det koster mye strøm og mobilen må da lades flere ganger i døgnet, noe som gjør at batteriet blir raskere utslitt. Å kjøpe ny telefon til 7-8000 hvert år blir litt drøyt. Alternativet er å kjøpe en billigtelefon som bare står og strømmer. Du som med brukernavnet ditt ser ut som holder til i Thailand kan kanskje teste med en billigtelefon på et slikt abonnement hva som skjer hvis den står og strømmer data hele døgnet? Jeg tenker at det er en grunn til at gode rutere koster skjorta, så det ville vært interessant å se hvordan en billigtelefon klarer oppgaven. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Hvorfor har Tek og Digi begynt å publisere omtrent identiske artikler hele tiden? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Telenor har en sånn løsning allerede men hos datterselskapet sitt i thailand. Alle leverandører tilbyr nå ubegrenset data men med hastighetsbegrensninger. Det har ført til at ingen lenger er interessert i ADSL. Telenor i Norge er store på ADSL og på å leie ut telefonlinjen for 109 kr måneden. Derfor vil ikke telenor at dette skal komme til norge. Telia har fri data i finland for 25 euro i måneden og hvis telia innfører dette i norge så bør du shorte telenor aksjen før dette skjer siden det vil føre til fullstendig kræsj i aksjekursen til telenor Selv om jeg er for fri bruk og heller begrense hastigheten på mobil, så har også DSL en hensikt. *snip* Det finnes modem med plass til simkort bare sånn at du vet det. 2 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Telenor har en sånn løsning allerede men hos datterselskapet sitt i thailand. Alle leverandører tilbyr nå ubegrenset data men med hastighetsbegrensninger. Det har ført til at ingen lenger er interessert i ADSL. Telenor i Norge er store på ADSL og på å leie ut telefonlinjen for 109 kr måneden. Derfor vil ikke telenor at dette skal komme til norge. Telia har fri data i finland for 25 euro i måneden og hvis telia innfører dette i norge så bør du shorte telenor aksjen før dette skjer siden det vil føre til fullstendig kræsj i aksjekursen til telenor Selv om jeg er for fri bruk og heller begrense hastigheten på mobil, så har også DSL en hensikt. For oss som strømmer all underholdning i hjemmet og i tillegg har en haug med dingser online, vil det nok være mer kostbart å bruke mobilen som aksesspunkt enn en DSL-linje. En mobiltelefon brukes jo tross alt opp av å ringe hele tiden. Det koster mye strøm og mobilen må da lades flere ganger i døgnet, noe som gjør at batteriet blir raskere utslitt. Å kjøpe ny telefon til 7-8000 hvert år blir litt drøyt. Alternativet er å kjøpe en billigtelefon som bare står og strømmer. Du som med brukernavnet ditt ser ut som holder til i Thailand kan kanskje teste med en billigtelefon på et slikt abonnement hva som skjer hvis den står og strømmer data hele døgnet? Jeg tenker at det er en grunn til at gode rutere koster skjorta, så det ville vært interessant å se hvordan en billigtelefon klarer oppgaven. Det er jo selvfølgelig egene 3G/4G modem til slikt brukt, man sitter jo ikke med mobilen når man først går over til LTE/4G nettverket på fast basis 1 Lenke til kommentar
สูง โทรลล์ Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Telenor har en sånn løsning allerede men hos datterselskapet sitt i thailand. Alle leverandører tilbyr nå ubegrenset data men med hastighetsbegrensninger. Det har ført til at ingen lenger er interessert i ADSL. Telenor i Norge er store på ADSL og på å leie ut telefonlinjen for 109 kr måneden. Derfor vil ikke telenor at dette skal komme til norge. Telia har fri data i finland for 25 euro i måneden og hvis telia innfører dette i norge så bør du shorte telenor aksjen før dette skjer siden det vil føre til fullstendig kræsj i aksjekursen til telenorSelv om jeg er for fri bruk og heller begrense hastigheten på mobil, så har også DSL en hensikt. For oss som strømmer all underholdning i hjemmet og i tillegg har en haug med dingser online, vil det nok være mer kostbart å bruke mobilen som aksesspunkt enn en DSL-linje. En mobiltelefon brukes jo tross alt opp av å ringe hele tiden. Det koster mye strøm og mobilen må da lades flere ganger i døgnet, noe som gjør at batteriet blir raskere utslitt. Å kjøpe ny telefon til 7-8000 hvert år blir litt drøyt. Alternativet er å kjøpe en billigtelefon som bare står og strømmer. Du som med brukernavnet ditt ser ut som holder til i Thailand kan kanskje teste med en billigtelefon på et slikt abonnement hva som skjer hvis den står og strømmer data hele døgnet? Jeg tenker at det er en grunn til at gode rutere koster skjorta, så det ville vært interessant å se hvordan en billigtelefon klarer oppgaven. Jeg har faktisk en 4G mobiltelefon som jeg kjøpte på 7 eleven for 199 baht som er 49 kroner. Billigere mobil finnes vel ikke? Den er med dual sim, 4G, Volte, vowifi, hd voice og hotspot for 8 brukere men virker bare med Truemove-H simkort. Den fungerer like bra som hotspot som 10 ganger dyrere telefon. Mitt internet er hastighetsbegrenset til 4 Mbps men det er fri bruk et helt år for 2500 baht som er 616 kr som betales som engangsbeløp. Det er et kontankort som betales en gang og deretter ikke noe påfyll eller faktura et helt år. Vi bruker ca 1500 GB pr måned og vi er to stykker som bruker hver vår pc og mobiler og vi har ofte besøk av andre som bruker sine mobiler til youtube. Jeg bruker også vowifi (wifi tale) med min iphone tilkoblet telenor vowifi i norge over vpn til asus router tilkobet Get internet i norge på dette abonnementet og ringer og mottar samtaler uten ekstra kostnader akkurat som om jeg skulle vært i norge. Har hatt mange samtaler med opptil en times varighet over wi-fi tale og aldri hatt brudd. Har aldri noe problem med internett med dette abonnementet og alle operatører har nå begynt med fri data og man velger heller hastighet. Link til billigmobilen her: https://www.lazada.co.th/true-super-4-2-4g-wifi-72776554.html?spm=a2o4m.searchlist.list.1.328f1a56KEl4fc 1 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Hvorfor har Tek og Digi begynt å publisere omtrent identiske artikler hele tiden? Fordi de er eid av to forskjellige selskaper. På samme måte som at VG og TV2 poster like saker 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå