AnonymBruker_1 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Virker litt hipp som happ til ASUS, så bare prøv Kong for størst mulighet for fiks Endret 19. januar 2018 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 Ja, jeg har lastet ned den nyeste varsjonen av Kong og advart fruen om at det kanskje ikke blir så mye Facebook på henne i kveld... Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Bare test med en LAN-port på modemet uten bridge først, skal ikke ha noe å si Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 Da har jeg uttrykt meg dårlig (eller oppdatert resultatene dårlig): Da jeg hadde kjørt modemet ut av bridge, funket VoWiFi også på det interne nettet, på innsiden av WRT-ruteren, uten at jeg hadde endret noe annet på den enn å gå over fra ekstern IP til en IP tildelt av Telenor-modemet. Så det hadde faktisk noe å si. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Så om jeg forstår deg riktig så er det bridgen som lager trøbbel da. Da kan du jo bruke DMZ fra modem til DD-WRT og få alle fordeler fra bridge (trenger neppe ringe support) Endret 19. januar 2018 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 Ja, det var sånn jeg satte det opp for å teste dette opplegget. Nå skal jeg akkurat til å oppgradere til nyeste Kong build for å se om det da kanskje kan fungere i brige også. Jeg liker å ha full kontroll over greiene, derfor har jeg kjørt bridge i ganske mange år, uansett leverandør. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Veldig merkelig, tror neppe det hjelper med endring på DD-WRT. Kan kanskje være at Telenor har hardkodet ruteren for å prioritere wifi tale også blir det søl med flere kokker. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Ja vel, da er dommen her. Jeg satte opp på nytt med den nyeste Kong-builden, og alt fungerte perfekt. Så satte jeg modemet i bridge mode igjen, og det ble totalt kaos! Jeg prøvde flere ganger å ringe til fruens mobil, men det brøt med en gang. Fire minutter etter det siste forsøket ringre det plutselig i mobilen hennes! Så da er det avgjort. Problemet var bridge mode. Takk for at du fikk meg inn på riktig spor! Endret 19. januar 2018 av Mastiff Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 Og da satte jeg den i rutermodus igjen, og dermed virket VoWiFi igjen. Så det er ingen tvil, Telenors rutere funker ikke med VoWiFi og bridge! Det var en dobbel blindtest...eller iallfal nærsynt på høyre øye... Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Om mulig, prøv å downgrade fw til før wifi tale ble lansert. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 20. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2018 Spørs om det fins, denne ruteren er den aller nyeste til Telenor, og jeg tror den kom høsten 2016, eller noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå