inaa Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Vurderer mobilbasert befolkningsvarsling.Flyalarmen er fra den kalde krigen. Nå kan varslingssystemet få en mer moderne løsning Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Det var hvert fall effektivt på Hawaii. Burde vært på plass for flere år siden. 4 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hva om noen klarer å hackke systemet da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hva om noen klarer å hackke systemet da? Ja? Da har noen klart å hacke systemet da? Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hva om noen klarer å hackke systemet da?Ja? Da har noen klart å hacke systemet da? Da kan de sperre varselet samtidig som de angriper. Fint hvis dette innføres i tillegg til, og ikke istedenfor, den gamle sirene-teknologien. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hva om noen klarer å hackke systemet da? Ja? Da har noen klart å hacke systemet da? !!! Jeg sa "hva om" ikke noe om "noen har klart". Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hva om noen klarer å hackke systemet da? Ja? Da har noen klart å hacke systemet da? !!! Jeg sa "hva om" ikke noe om "noen har klart". Ja det fikk eg med meg, men hva om noen har klart å hacke det da? Hva om da? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hva om noen klarer å hackke systemet da? Da kan de sende falske meldinger og/eller hindre meldinger i å bli sendt. Så sant de får full tilgang da, kan hacke systemer uten å kunne gjøre stort mer enn ingenting. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Hva om noen klarer å hackke systemet da?Ja? Da har noen klart å hacke systemet da? Da kan de sperre varselet samtidig som de angriper. Fint hvis dette innføres i tillegg til, og ikke istedenfor, den gamle sirene-teknologien.De vil like gjerne kunne hacke systemet som styrer sirenene, så det gjør ikke noen forskjell sånn sett. Uansett utfyller de to varslingsformene hverandre, så sånn sett ser jeg ikke noe i veien for å ha begge. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Det var hvert fall effektivt på Hawaii. Burde vært på plass for flere år siden. Ptjae. Om det dumper ned en atomrakett 20 minutter senere, er det jo en god varsel. -For å gå i kjøleskapet, rive ut en six-pack, og styrte nedpå. Etter det spiller det ingen rolle hvilke planer du hadde for fremtida. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Det var hvert fall effektivt på Hawaii. Burde vært på plass for flere år siden. Er bare glad det ikke skjedde i mainland USA. Har en sterk mistanke det ville vært ‘zombie-hour’, hvor gærningene ville ta riflene fatt og gå amok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå