Gå til innhold

Hackere skal ha fått tilgang til minst ti servere hos Sykehuspartner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wilford: som om en aktør med ekstremt mye ressurser klarer å knekke seg til admininistratorrettigheter, så vitner det automatisk om dårlig sikkerhet? Jeg syns det er en litt vel rask konklusjon når det er så begrenset informasjon tilgjengelig.

Tipseren snakket om en APT, så for alt man vet, så har kanskje denne aktøren vært inne i systemet over tid og funnet svakheter i programvare som de har klart å utnytte? Er det da dårlig sikkerhet hos sykehuspartner? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Trenger ikke være et angrep engang, de kan ha betalt eller lurt en på innsiden til å gi bort passordet sitt også.

Det kan til og med være "ettervirkninger" av at man gav alt for mange utenfor Norge tilgang for snart et år siden.

@Wilford: En APT klarer å skaffe seg tilgang selv til de best sikra systemer - kompetanse og ressurser er på det nivået.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kun en ting som virker litt og det er gi minst mulig opplysninger til Lege eller sykehus.Legene er pliktig til å videresende all helseopplysninger de har så start med legen dindet han eller hun ikke trenger å vite ikke gi det fra deg de lekker og som i dette tilfelle sykehuset de blir stadig vekk hacket.Hva skjer så intet hjelper ikke å gi de store bøter da går det utover andre pasienter som trenger behandling.Og som tiden har vist det skjer alltid at de fleste av de store aktørene blir hacket.Det er bevist om igjen og om igjen.De lover at nå tar de dette på alvor noe som er løgn.Nei hold mest mulig kjeft og la de leke seg med andres konfidensielle opplysninger.Jeg er ikke en sint ung mann men en som har levet lenge og ser hva de gjør Intet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

Det er kun en ting som virker litt og det er gi minst mulig opplysninger til Lege eller sykehus.Legene er pliktig til å videresende all helseopplysninger de har så start med legen dindet han eller hun ikke trenger å vite ikke gi det fra deg de lekker og som i dette tilfelle sykehuset de blir stadig vekk hacket.Hva skjer så intet hjelper ikke å gi de store bøter da går det utover andre pasienter som trenger behandling.Og som tiden har vist det skjer alltid at de fleste av de store aktørene blir hacket.Det er bevist om igjen og om igjen.De lover at nå tar de dette på alvor noe som er løgn.Nei hold mest mulig kjeft og la de leke seg med andres konfidensielle opplysninger.Jeg er ikke en sint ung mann men en som har levet lenge og ser hva de gjør Intet.

Vel, du SKRIVER som du nettopp kom ut av barneskolen, så jeg velger å tenke at du er en sint ung mann.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

"De lover at nå tar de dette på alvor noe som er løgn."

Hva er det for noe sludder? Alt har vært tatt på fult alvor hele tiden, inkludert tiden FØR. Derfor har ikke angrepet hatt noen (så langt man vet) stor innvirkning, fordi systemene er sikret så godt det lar seg gjøre med dagens teknologi, fordi dette hele tiden har blitt tatt alvorlig. Man sier slikt for at ingen skal tro man tar lett på det, NOEN mennesker har nemlig en tendens til å reagere (hyle/brøle) først, og KANSKJE tenke etterpå. ;-)

Videre, dette er ikke ANDRES konfidensielle opplysninger, ALLE som jobber i HSØ har selv sine egne opplysinger i disse systemene, de bor i byen, er selv pasienter. Jeg har hatt gleden av å bl.a. jobbe med Sykehuspartner tidligere og kan bevitne at dette er en seriøs og kompetent gjeng som jobber i en av norgest mest komplisserte og fragmenterte systemer, og som så langt jeg kunne observere har en genuin stolthet i å ta vare på andre menneskers interesse, dårlig betalt og tyn i media til tross.

Jeg SYNES kommentaren din var uinformert og urettferdig, i tillegg (dette er kun er ren sypdighet..) til at det virker som du har brukt Google Translate for å oversette fra ett eller annet språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...