Gå til innhold

Enkel programmering for nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er fullstendig nybegynner i programmering, men vil gjerne ta meg et kurs i et programmeringsverktøy som er passende for det jeg nevner her: 

1) Dette er i forbindelse med jobben min, og i forbindelse med Vault og Inventor. 

2) Jeg skal lage et enkelt program som kan brukes av meg selv og andre brukere. Programmet skal fungere som et oppslagsverk, uten at det skal ha tilknytning til andre programmer. Det bør være låst for brukere, men at jeg selv enkelt kan redigere det. 

3) Hovedbruken skal være å slå opp et nummer som er en hovedsammenstilling. Ved å slå opp dette nummeret finner man 3 undersammenstillinger. 

Hva slags programeringsverktøy kan være det enkleste for mitt bruk? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Excel er absolutt ikke dumt i det hele tatt, og det er nok dette som er best til mitt bruk, da det stort sett omhandler en hel haug med tegningsnumre som skal plottes inn. 

Her kommer noen dumme spørsmål:

- Må man åpne Excel som et vanlig Excel dokument for å "komme inn" i programmet? 

- Er det ikke visual basic som er programmeringsverktøyet i Excel? 

- Kan man lage et eget program fra dette? Altså som en .exe fil eller lignende. 

Lenke til kommentar

3) Hovedbruken skal være å slå opp et nummer som er en hovedsammenstilling. Ved å slå opp dette nummeret finner man 3 undersammenstillinger.

Hva betyr sammenstilling?

Hvis dette er hovedbruken, hva er bibruken?

Nærmest et hvilket som helst programmeringsverktøy kan brukes til dette. Så det er vanskelig å svare på hva som er "best".

Ett spørsmål er om du ønsker et windows-program eller en webside.

Kanskje det enkleste hadde vært å få noen til å lage dette for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...