AnonymDiskusjon Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Hei. Den siste tiden, og iblant i små perioder, så henfaller jeg i en rutine hvor det eneste jeg gjør hele dagen er å oppdatere internettsider på nytt og på nytt. Det skjer ikke noe spennende eller nytt der. "Skal bare" sjekke det og det og det og den og den siden på nytt og på nytt. Er jo bare jeg som kan gjøre noe med dette, men irriterer meg over det. Vil heller bruke tiden min bedre, på aktiviteter jeg får noe ut av... Anonymous poster hash: 9f384...6bd Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Du kan jo snakke med fastlegen hvis det er veldig plagsomt. Ellers er det du beskriver kanskje nåtidens epidemi? Ser du folk på buss, tog, i køen, i gaten, så ser nesten alle ned på en mobilskjerm for tiden. Jeg tror at du er langtfra alene, kanskje heller den stadig økende normen. Det skrives også om temaet, noen eksempler: https://lareviewofbooks.org/article/the-great-attention-heist/ https://www.theverge.com/2017/12/11/16761016/former-facebook-exec-ripping-apart-society https://www.theguardian.com/technology/2017/oct/05/smartphone-addiction-silicon-valley-dystopia http://nautil.us/issue/52/the-hive/modern-media-is-a-dos-attack-on-your-free-will https://www.scientificamerican.com/article/mental-downtime/ Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Fort gjort om man ikke har så mye annet og ta seg til. Kan ta meg selv i og gjøre det samme til tider Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Vil heller bruke tiden min bedre, på aktiviteter jeg får noe ut av...Hvilke aktiviteter er det? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Er vel en form for selvstimulering.. Om man ikke har mobilen i hånden sitter folk flest å gjør noen regelmessige ting som ikke er noe mer fornuftig.. Stryke seg i håret, sjegget etc.. Klø seg på nesen og håret.. Riste litt på foten, eller gjøre noen grimaser man ikke er så veldig selvbevist på.. Tror det er temmelig normalt.. Det er bare en stimulerende effekt man er litt mer oppmerksom på når man klikker frem og tilbake på nettsider på mobilen.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Det kan være greit å ta en pause i ny og ne hvis dette er noe som plager deg, bare unngå de sidene eller slette appene midlertidig og sånt, for en uke eller to, reset deg selv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2018 Ellers er det du beskriver kanskje nåtidens epidemi? Ser du folk på buss, tog, i køen, i gaten, så ser nesten alle ned på en mobilskjerm for tiden. Jeg tror at du er langtfra alene, kanskje heller den stadig økende normen. Takk for linker, skal leses! Enig i at det er en slags epidemi, ja. 'Heldigvis' er det kun pc'en jeg har problemer med. Mobilen er det lettere å avstå fra. (synes det er så irriterende med folk som kun stirrer på mobilen når man skal tilbringe tid med de. ikke at jeg er med andre så ofte) Vil heller bruke tiden min bedre, på aktiviteter jeg får noe ut av...Hvilke aktiviteter er det? Godt spørsmål. Lese,,, eller begynne å lese på emnene jeg skal ha dette vårsemesteret,,, Ofte føler jeg at jeg ikke har lyst til å gjøre noe. Kanskje det er derfor jeg sitter på pcen uten mål og mening mens hodet mitt føles helt tomt. Heldigvis blir det mer fristende å være ute når veiene er bare. Tror det er temmelig normalt.. Det er bare en stimulerende effekt man er litt mer oppmerksom på når man klikker frem og tilbake på nettsider på mobilen.. At det er normalt betyr ikke at det er bra / at jeg ønsker å bedrive livet mitt slik. Mange ting som er normalt som ikke akkurat har noe godt for seg... Det kan være greit å ta en pause i ny og ne hvis dette er noe som plager deg, bare unngå de sidene eller slette appene midlertidig og sånt, for en uke eller to, reset deg selv. Frister stort å dra på en hytte e.l. uten noe dekning i en uke eller to, kunne avstå fra alt av distraherende teknologi... Dog ikke så lett gjort som drømt. Anonymous poster hash: 9f384...6bd Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 (endret) Gamle folk sitter i stolen og ser inn i veggen eller leser agurknytt fra lokalavisa. Vår generasjon har bare erstattet ledigtiden med noe mer litt mer interaktivt og informativt. Det at du havner i en loop er fordi du ikke har funnet deg noe bedre å gjøre. Alternativet ditt akkurat nå er å ikke gjøre noen ting overhodet. Så meld deg på noe kampsport, ordne en spillkveld med venner eller kjøp en gitar. Hvis du ikke kan tenke ut noe som høres gøy ut, annet enn å isolere seg på ei hytte så er du muligens noe deprimert? Endret 15. januar 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 Alternativet ditt akkurat nå er å ikke gjøre noen ting overhodet. Så meld deg på noe kampsport, ordne en spillkveld med venner eller kjøp en gitar. Hvis du ikke kan tenke ut noe som høres gøy ut, annet enn å isolere seg på ei hytte så er du muligens noe deprimert? 'Loop' var en passende beskrivelse ja. Depresjon er en tilstand jeg har fundert over om jeg befinner meg i ganske mange år nå, men vet ikke om det er noe å gjøre med det. Har ingen grunn til å være det. Har i hvert fall begynt å ta D-vitamin. Burde kanskje kjime inn med at jeg gjør noe, men ja, er vel lett å ikke føle seg tilfreds. trener 1-3t hver dag. Lettere å gjøre 'noe' om sommeren (konkurrerer i en sommersport som ikke egner seg på forholdene akkurat nå). Har dessverre ca. null venner. Men i blant fører også denne loopen til at jeg ikke gjør noe. Jeg vil, eller har planer om å gjøre noe, men blir sittende fast i loopen. Men er vel opp til meg å karre meg ut eller bli sittende. Anonymous poster hash: 9f384...6bd Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Av og til så skrur jeg av mobilen mens jeg er hjemme, bare for kvelden eller noen timer. Selv det hjelper på føler jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå