gimlet Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Hei. Mener at jeg på et regnskapssemninar en gang ble fortalt at kvitteringer som skal utgiftsføres må inneholde enten kontonummer eller kortnummer. Men er litt usikker på om dette faktisk stemmer? Er det forøvrig noen som vet hvorfor det på noen kvitteringer oppgis kontonummer, mens noen oppgir kortnummer, og andre ingen av delene? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 (endret) En kvittering for en vare som betales kontant vil jo aldri inneholde noen av delene, så det høres ut som et urimelig krav. Edit: Det er heller ikke alle kassesystemer som har integrert bankterminal. På disse vil det heller ikke stå verken konto- eller kortnummer. Endret 15. januar 2018 av Llandari Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Enten må du kunne vise til at den er betalt fra din bankkonto (og kontoutskrift på samme beløp betalt til selger er en STERK indikasjon, selv om ikke kortnr/kontonr står på kvittering), alternativt skal kvitteringen være (for hånd, om nødvendig) påført ditt firmanavn (og gjerne org.nr.), alternativt at kontantkvitteringen er på under 1000kr inkludert moms. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-12-01-1558/KAPITTEL_5-5#%C2%A75-5-1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Dette er det viktigste: "Dersom mottatt salgsdokument er uriktig eller på annen måte ikke tilfredsstiller kravene i delkapittel 5-1 og § 5-3-2a, må kjøper kreve nytt salgsdokument." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå