Gå til innhold

Amotor: Test av Daihatsu YRV 4WD


Fx-1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan var EGENTLIG kjøreopplevelsen i den bilen? Blir litt tynt med bare:

 

"Den er en meget god bil å kjøre med veldig få mangler eller “feil”. Diverse ujevnheter i veien blir ganske godt spist opp av understellet på bilen og merkes ikke spesielt godt inne i bilen."

 

Virker som om den kun har blitt prøvd en runde rundt bilforhandlerens bygg...

 

Hadde vært litt mer spennende å vite hvordan den føltes i svingene, over-understyr, plaget av krenging (bilen er høy i forhold til bredden) osv.. :)

Lenke til kommentar
Lurer på hva den ville kostet med 130hk turbo i Norge, den må jo gå skikkelig unna.

vel koster 11 tusen pund i england gang med 11.5 pluss på avgifter hadde vel vært under 250 000.

kanskje 210 000 ferdig registrert?

foresten har er noen fabrikk specs

0-62mph (auto) 8.4 secs

Max Speed (auto) 112 mph

 

pluss at den også ser stiligere ut: http://www.autoexpress.co.uk/picture_libra..._10153.jpg?3937] :thumbs:

Foresten så kommer også nye copen som spesialutgave med den samme motoren :wow:

Endret av Danny
Lenke til kommentar

Vel .. gud vet .. men den ser litt tøffere ut

 

norm_10_Turbo_Eu.jpg

0-100 på 8.4 sec

toppfart på 180Km/t

Den veier 950 Kg kunne vert gøy ..

men tror Yaris Turbo ville vert litt mer morsomt :p

 

Altså i japan heter den Toyota Vitz RS :p

norm_10_1.5_RS_V-Package_2002_Japan.jpg

den ser ikke spesielt tøffere ut .. men likevell

 

0-100 på 7,9sec

toppfart på 205km/t (mer enn min jo!.. )

og veier like mye ..

 

Okey da .. er vel like tøffe :p (er jo så og si samme bil)

Lenke til kommentar

Engangsavgift Turbo

 

Avgift for egenvekt: 31062,00

Avgift for motoreffekt: 22972,98

Avgift for slagvolum: 14362,36

Engangsavgift: 68397,34

Bruksfradrag (0%): -0,00

Vrakpantavgift: 1300,00

Totalt: 69697,00

 

Engangsavgift vanlig

 

Avgift for egenvekt: 29893,00

Avgift for motoreffekt: 8127,63

Avgift for slagvolum: 14362,36

Engangsavgift: 52382,99

Bruksfradrag (0%): -0,00

Vrakpantavgift: 1300,00

Totalt: 53683,00

 

 

I tillegg kommer 24% mva på innkjøpsprisen. Forskjellen i england er ca 3000£ på billigste standard og turbo. Det er litt over 30000 og med moms rett under 40000. Da burde det være mulig å få den til under 250000, et røverkjøp. Regner med at turbo utgaven også har endel mer utstyr, så gapet blir ikek så stort. (kan takke sylindervolum for det)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...