Fx-1 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Test av Daihatsu YRV 4WD Da var turen kommet til å prøve en av de riktig små, men snertne bilene. Vi var så heldige å få tak i den nest minste hos Daihatsu, nemlig YRV. Bilen koster ikke mer en 179.900,- og hva får vi med i den prisen. Vi har fartet rundt med den i en uke i sitt rette element, Byen! Les artikkelen her Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvordan var EGENTLIG kjøreopplevelsen i den bilen? Blir litt tynt med bare: "Den er en meget god bil å kjøre med veldig få mangler eller “feil”. Diverse ujevnheter i veien blir ganske godt spist opp av understellet på bilen og merkes ikke spesielt godt inne i bilen." Virker som om den kun har blitt prøvd en runde rundt bilforhandlerens bygg... Hadde vært litt mer spennende å vite hvordan den føltes i svingene, over-understyr, plaget av krenging (bilen er høy i forhold til bredden) osv.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 ser ganske snerten ut. Synd at turbo utgaven med 130 gamp ikke er å finne i norge Noen som vet grunnen til det? Vet at england har noen,tror også tyskland så det er ikke forbeholdt japan. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 ER vel samme grunn til at ikke Toyota Yaris Turbo (150Hk/200Nm)selges her ... det er ikke marked for de.. jeg spurte foresten Toyota Norge om den .. og de viste ikke den fantes engang.. (YRV er foresten bygget på Yaris platformen Yaris er kul .. YRV er da altså en ok andreplass ) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Lurer på hva den ville kostet med 130hk turbo i Norge, den må jo gå skikkelig unna. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Lurer på hva den ville kostet med 130hk turbo i Norge, den må jo gå skikkelig unna. vel koster 11 tusen pund i england gang med 11.5 pluss på avgifter hadde vel vært under 250 000. kanskje 210 000 ferdig registrert? foresten har er noen fabrikk specs 0-62mph (auto) 8.4 secs Max Speed (auto) 112 mph pluss at den også ser stiligere ut: http://www.autoexpress.co.uk/picture_libra..._10153.jpg?3937] Foresten så kommer også nye copen som spesialutgave med den samme motoren Endret 12. desember 2003 av Danny Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vel .. gud vet .. men den ser litt tøffere ut 0-100 på 8.4 sec toppfart på 180Km/t Den veier 950 Kg kunne vert gøy .. men tror Yaris Turbo ville vert litt mer morsomt Altså i japan heter den Toyota Vitz RS den ser ikke spesielt tøffere ut .. men likevell 0-100 på 7,9sec toppfart på 205km/t (mer enn min jo!.. ) og veier like mye .. Okey da .. er vel like tøffe (er jo så og si samme bil) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Engangsavgift Turbo Avgift for egenvekt: 31062,00 Avgift for motoreffekt: 22972,98 Avgift for slagvolum: 14362,36 Engangsavgift: 68397,34 Bruksfradrag (0%): -0,00 Vrakpantavgift: 1300,00 Totalt: 69697,00 Engangsavgift vanlig Avgift for egenvekt: 29893,00 Avgift for motoreffekt: 8127,63 Avgift for slagvolum: 14362,36 Engangsavgift: 52382,99 Bruksfradrag (0%): -0,00 Vrakpantavgift: 1300,00 Totalt: 53683,00 I tillegg kommer 24% mva på innkjøpsprisen. Forskjellen i england er ca 3000£ på billigste standard og turbo. Det er litt over 30000 og med moms rett under 40000. Da burde det være mulig å få den til under 250000, et røverkjøp. Regner med at turbo utgaven også har endel mer utstyr, så gapet blir ikek så stort. (kan takke sylindervolum for det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg