Gå til innhold

Tips ny pc skjerm


pizzafordi

Anbefalte innlegg

Har 24# samsung skjerm i ca 1920x1080 Hatt det i endel år.

Jeg observerte foreldrenes nye Uhd 65 skjerm og tenkte at min neste oppgradering bør bli en uhd skjerm.. Siden det er nytt, bra og best osv.

Jeg sitter max 1 meter ifra skjermen, trenger jeg 3800x0000 dvs ca 4 k skjerm?

Jeg spiller litt spill og ser litt film... Har ikke tv i stua.  Tenkte at 27-28 tommer kunne vært greiere... Er det slik at hvis jeg har 4k så burde jeg få 1080 skjermkort?

https://www.komplett.no/product/888996/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-28-4k-led-freesync-u28e570d?offerId=KOMPLETT-310-888996

Jeg tør ikke kjøpe fordi kommentarene nedenfor, alle klager på et eller annet...

SÅ har jeg lyst å gå for et

1070 kort ifra Palit på net on net til 4000kr... Men etter å ha googlet så klager folk her også...

-Egentlig så tror jeg at det er trygge kjøp som varer lenge, uten at det er noe særlig forskjell.

spill type: Fallout, prey, dead space.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TN panel i dag er vel ikke spesielt høyt i kurs for mange. De er kjappe, men det er vel så å si det som er av egenskaper å trakte etter. Skal ikke snakke for de siste modellene som er i markedet for de har jeg ikke fått testet.

 

Jeg har ikke så mye imot IPS siden jeg ikke er noe 144 Hz person. VA-baserte skjermer er ganske ok da de kombinerer egenskapene til TN og IPS og havner høvelig på midten. Bruker selv en relativt gammel IPS skjerm og den er helt grei for min del på 60 Hz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville holdt meg til 1440p altså 2560*1440 .. da kan du få en fin opplevelse med ett 1070. Tar du med gsync og et godt ips panel har du en god skjerm. Koster vel 7-8K

OK, så 4k er egentlig litt overkill. Tenkte å få ting litt bedre. vil ikke ha det beste men en mellomting..  144hz sikkert bedre, oppfatter jeg det? Men er ikke så spill mann lenger, skulle ønske jeg fikk samme gleden som jeg gjorde da jeg var ung. Var heldig og fant spillet Prey, det likte jeg godt. Men har dessverre spillt rundt det. Prøvte meg på destiny 2, innholdsløst spill, ellers funksjonibelt.

 

 

Viste ikke om den oppløsning, men litt bedre enn det forrige men ikke det beste, Får se på det da, er vel egentlig billigere også da... ips panel, da mener vel dere et panel som har vært på markedet i 10 år?

 

Hva tenker dere om at jeg skaffer meg et 1400 uhd led panel på 60 hz  uten gsync. Til en plass rundt 3000kr hvis jeg finner. sounds good enough? på 28 tommer.

 

Bør jeg gå for 140hz skjerm, må jeg da ha 2 extra skjermkort for å kjøre 140hz, dvs det blir dyrere i drift osv. for å få litt mer slide de få timene jeg gamer i uka? Har det noe å si på filmer, netflix osv, tv titting.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Ett singel gtx 1070 er ikke nok for 2160p. Du vil få lav fps i en rekke spill.. du kan jo lese reviews selv og gjøre deg opp en mening. Faktisk er ikke ett singel gtx 1070 nok til å makse 1440p, men det vil iallfall gjøre en mye bedre jobb. Så hvis du har tenkt å spille noe så ville jeg ikke vurdert 4k sammen med 1070. Det er iallfall min mening :)

 

Edit

Det som evt går da er jo å stille ned oppløsningen i de spillene som krever for mye. Så kan du ha 4k til film og surfing. Hvis ikke du ser tearing heller (ikke alle som ser dette like bra) så er jo ikke gsync viktig heller og du slipper unna med en 60hz som du sier

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tør ikke kjøpe fordi kommentarene nedenfor, alle klager på et eller annet...

 

SÅ har jeg lyst å gå for et

1070 kort ifra Palit på net on net til 4000kr... Men etter å ha googlet så klager folk her også...

 

Klaging er ofte basert på urealistiske forventninger.

 

Godt poeng. Takk for det, jeg får ofte klager på jobb, selv om jeg gjør det beste jeg kan og de andre er ofte uerfarne. Selv har jeg lang fartstid og erfaring...  Det du sa her, ga meg noe å tenke på. Takk for det.

Lenke til kommentar

Ett singel gtx 1070 er ikke nok for 2160p. Du vil få lav fps i en rekke spill.. du kan jo lese reviews selv og gjøre deg opp en mening. Faktisk er ikke ett singel gtx 1070 nok til å makse 1440p, men det vil iallfall gjøre en mye bedre jobb. Så hvis du har tenkt å spille noe så ville jeg ikke vurdert 4k sammen med 1070. Det er iallfall min mening :)

 

Edit

Det som evt går da er jo å stille ned oppløsningen i de spillene som krever for mye. Så kan du ha 4k til film og surfing. Hvis ikke du ser tearing heller (ikke alle som ser dette like bra) så er jo ikke gsync viktig heller og du slipper unna med en 60hz som du sier

Takk mister, føste omgang er å få et skjermkort...

 

enten 1070 eller vente årevis til de faller noen kroner ned i pris, Jeg synes det 1070 til 4000kr eller tror det burde være like greit som alle de andre. har både heatpipe, 2 vifter. hva mer trenger en egentlig.  Så da er neste spørsmål. Jeg holder meg til 1980x1080.. bør jeg da gå for 60 hz skjerm eller 120 \/140hz, eller er det noe nytt på markedet iforhold til hertz...  Jeg har så lite peiling på skjerm. Data kan jeg... Men skjerm nada...

 

Men tenkte på sikt en bedre skjerm, om ikke i morgen men innen 1 år eller 2.... Skal jeg gå ifra 24 tommer widescreen til 27_28.  Hva skal jeg prioritere? Jeg vil jo ikke strekke så mye mer enn 4000kr... tenker jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...