GeirHH Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Blir iCloud-kontoen til forrige eier automatisk slettet dersom enheten (her: eldre iPad) bytter eier? Forrige eier har kjøpt ny maskin og opprettet konto med nytt navn - ikke sitt gamle, men som heller ikke er slettet. PS: Det blir vel i realiteten spørsmål om samme person kan ha to Apple-kontoer - eventuelt slå sammen to til én. Jeg er ikke Apple-bruker selv, bare hjelper noen. Endret 14. januar 2018 av GeirHH Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Kontoen må slettes manuelt. Du kan ha opptil ti enheter knyttet til hver konto. Når et Apple produkt bytter eier må du nullstille det, slik at produktets tilknytning til en konto, slettes. Du kan gjerne ha flere iCloud kontoer. Har «noen» fått et problem fordi iPad ikke ble nullstilt før bruk? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 Takk for svar. Alt er tenkt å bli slettet på den gamle iPaden-en, men siden det ligger mange bilder på den kontoen ønskes ikke den slettet, men gjerne slås sammen med den nyopprettede. Eller kan man fortsette å beholde kontoen uten at den er knyttet til en enhet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Det sikreste er at du flytter alle bilder fra den gamle til den nye kontoen. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2018 Løsningen - ihvertfall midlertidig - ble at den gamle kontoen består uten tilknytning til enhet. Spurte også på Eplehuset/Facebook, ble der anbefalt å prøve Apple Support hvis jeg skulle slå sammen begge kontoene. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Kan du forklare litt nærmere hva du/dere vil oppnå? En Apple-konto knyttes ikke til en Apple-enhet, men omvendt. Du kan ha mange ulike enheter knyttet til en konto, men én enhet kan kun knyttes til én konto. Hvis personen du hjelper har flere kontoer, bør dere rydde opp i det snarest for å unngå problemer og kaos i fremtiden. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Lurte også på det samme. Hvorfor sletter du iCloud kontoen ? Du trenger bare å fjerne koblingen mellom enhet og iCloud. Deretter resetter du enheten og alle spor er fjernet. Les avsnittet "Slå av iCloud fullstendig" på https://support.apple.com/kb/PH2613?locale=en_US&viewlocale=no_NO Deretter foretar du en full reset av enheten https://support.apple.com/no-no/HT201274 All kobling mellom din iCloud konto, inkludert bilder og annet som du måtte ha lagret der, vil være borte. Du kan nå selge eller gi bort din iPhone eller iPad og det vil ikke finnes noen spor etter dine gamle data. Samtidig som ikke noe vil være slettet fra iCloud i skyen. Dersom du sletter iCloud kontoen og oppretter en ny, vil du også fjerne alle koblinger mot alle applikasjoner, musikk og filmer du eventuelt har kjøpt på App Store. Det betyr at du må kjøpe disse på nytt. Det ønsker du vel ikke ? Endret 16. januar 2018 av Øystein H Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Jeg anser saken som løst og da engasjerer jeg meg ikke mer i dette. Jeg er som nevnt ikke Apple-bruker selv, men hjelper to eldre hvor den ene av de har tatt over den gamle iPaden ved nykjøp og fått opprettet egen Apple-ID i den forbindelse. Endret 16. januar 2018 av GeirHH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå