Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trening med rockering

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei fikk meg en rockering nå i romjulen. Den hadde en veldig mye større diameter enn hva jeg hadde forestillet meg. Sliter med å holde den oppe fra gulvet. Gjør jeg noe feil som nybegynner, eller finnes det rockeringer å få kjøpt til voksen som har mindre diameter?

Noen som har tips til hvordan man lykkes i å bruke en slik rockering? Diameteren er 94 cm. Vekten er 1,2 kg. Har sett tyngre rockeringer i salg, så det er vel kanskje ikke vekten som er det mest utfordrende. Bør jeg lete etter ring med mindre diameter?

Anonymous poster hash: 53d13...554
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker også et tynnvegget plastrør som var de rockeringer som ble solgt i leketøysbutikk. Som barn så kan jeg huske at disse var mye enklere å bruke, enn denne kombinasjonen 94 cm og stiv-som-en-stokk-voksen. 45 år og noe utrent ja. Må jeg kjøpe meg adgang til en personlig trener? Eller må jeg lage en mindre rockering for voksne selv da? Eller finnes rockeringer i mindre størrelse å få til voksne?

Lenke til kommentar

Da kom jeg på at jeg kan ta ut et segment av de seks, så det blir fem segmenter som sitter litt under press i låsemekanismen. Clas Ohlsson kjøpt rockering. Rosa er tøfft, var det eneste de hadde av fargevalg.

Da fikk jeg den ned i fra 94 cm til 77 cm i diameter. Tror ikke det går å ta ut et segment til (forsøkte, tror plastikken brekker da). Prøvde den ut på 77 cm og det var virkelig vanskelig nok. Her må sprengtrening til eller? Søren så rask tyngdekraften er da, eller er jeg blitt så gammel at jeg er treg i reaksjonsevnene?  :hm:

Småskuffet. Fysikkens lover sier jo at noe tyngre eller lettere faller nøyaktig like hurtig i vakuum (her kan en nok se vekk fra luftfriksjon). Så vekten påvirker jo kun sentrifugalkreftene, som burde være en stor fordel med vekt (om ikke da skrue-kreftene jobber hardere jo større vekt, i det ringen faller nedover, skrur seg nedover kroppen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...