Vertical^ Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 (endret) Nei, personlig ville jeg ikke tatt sjansen. Det kommer jo også an på hvor lenge det har blitt røyket i bilen, men jeg tviler på at firmaet kan gi deg noen garanti på at den vil bli 100% luktfri. Endret 17. januar 2018 av Vertical^ Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Hvorfor skulle du plutselig måtte frasi deg reklamasjonsrett ved fukt i bagasjen? Lenke til kommentar
Marit’n Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 Hvorfor skulle du plutselig måtte frasi deg reklamasjonsrett ved fukt i bagasjen? Ja det er litt snodig den formulering han skrev der. Han kompenserer meg med en sum for rens av bilen, mot at jeg frasier meg reklamasjonsretten på lukt og fukt i bilen. Dagen etter at jeg hentet bilen løftet jeg opp en liten plate som ligger i bagasjen på bilen, det er ikke noe rom under den, så derfor sjekket jeg ikke der da jeg kjøre bilen fredag. Men under den luktet det litt surt på lørdagen. Men på mandag luktet det så surt og stramt og det var fuktig under der.. Dette visste ikke selger noe om. Nei, jeg får tenke grundig igjennom dette og enten bestille full rens med Ozon behandling og rens av seter, gulv og tak. Eller om jeg skal forsøke å heve kjøper. Noe selger ikke er interressert i, og jeg ser den. Han er også redd for å ta bilen tilbake og da risikere å få en dårligere pris for bilen, tap av fortjeneste, og betale nye annonseutgifter. Dette er nok veldig i gråsonen da jeg også har en undersøkelsesplikt før overtagelse. Lenke til kommentar
Marit’n Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 Nei, personlig ville jeg ikke tatt sjansen. Det kommer jo også an på hvor lenge det har blitt røyket i bilen, men jeg tviler på at firmaet kan gi deg noen garanti på at den vil bli 100% luktfri. Aner jo ikke om det er røyket der, men det lukter rimelig likt. Gir ikke 100% garanti, men nesten. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Hvis du er så sensitiv for røyklukt som du sier så hev kjøpet. Har det vært røyka i den såpass at lukt har satt seg, får du det aldri vekk igjen. Det vil nesten garantert bli verre til sommeren når det blir varmere. Endret 18. januar 2018 av Gurglemuffin 3 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Den kommentaren fra selger lukter fishy... Har du mulighet å snakke med biltilsynet og få ut navn på tidligere eiere? Så kan du sjekke med dem om bilen er tidligere skadet. Evt så ser du om bilen har vært eid av forsikringsselskap (kondemnert). Jeg gjorde det da jeg fikk vann i bagasjerommet, og fant ut at bilen hadde vært kondemnert. Fikk hevet kjøpet og 20-30k tilbake i renter av kjøpesum. Lenke til kommentar
Marit’n Skrevet 20. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2018 Den kommentaren fra selger lukter fishy... Har du mulighet å snakke med biltilsynet og få ut navn på tidligere eiere? Så kan du sjekke med dem om bilen er tidligere skadet. Evt så ser du om bilen har vært eid av forsikringsselskap (kondemnert). Jeg gjorde det da jeg fikk vann i bagasjerommet, og fant ut at bilen hadde vært kondemnert. Fikk hevet kjøpet og 20-30k tilbake i renter av kjøpesum. Heldigvis kun en eier på bilen. Det er utrolig hva som blir solgt av bruktbiler, og hvor mye lureri det er. Trist å bli utsatt for uærlige selgere. Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hva er det å tenke på her? Kan du bruke reklamasjon gjør du jo det! Her virket det som du får det en problemet etter det andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå