Gå til innhold

"Flyktninger" vil flykte fra Malmö

geita_

Anbefalte innlegg

Artig klipp, og egentlig ganske bra humor, men som satire som er ment å ramme Sylvi Listhaug treffer den nok særdeles dårlig nettopp fordi realiteten er det motsatte av hva sketchen er ment å illustrere. Det er tross alt ikke snakk om noe som "bare Sylvi ser" men om en statsråd som har hatt en relativtsterk folkelig støtte fordi "alle ser" til tross for særskilt kraftig motbør fra mediene og opposisjon. 

Tallene, som er hentet inn på oppdrag fra Dagbladet, viser at 55 prosent av Norges befolkning mener den kontroversielle statsråden gjør en god jobb. 22 prosent sier Listhaug gjør en «meget god jobb», mens 33 prosent nøyer seg med å karakterisere innvandringsministerens innsats som en «god jobb». 38 prosent av de spurte i undersøkelsen synes Listhaug gjør en dårlig jobb.

https://www.dagbladet.no/nyheter/folket-har-talt-solid-stotte-til-sylvi-listhaug/60147452

Som alt annet er det overdrevent. De 22%ene kan man f.eks si at ser det likt som Listhaug.

Det er en grunn til at hun nå fikk enda mer makt. 

Men det at flertallet synes hun gjør en god jobb betyr ikke at de er enige i alle påstandene og utsagnene hennes. Det betyr at folk liker at hun fører streng innvandringspolitikk. Det betyr f.eks ikke at de tror på snikislamisering av Norge. Det finnes mange som vil ha streng innvandring selv om de ikke tror på at muslimer vil utrydde dem, enkelt og greit fordi de anser det gir mye problemer og en begrensning gir mindre problemer. Så det er best for landet. Det er helt greit.

En ser jo og i avstemning på Stortinget nå så stemte AP, SP, Høyre og FRP sammen i asylsak. Og problemet til AP i forrige valg var jo til dels at innvandring var viktig. Men AP har en del velgere som er for mer innvandring og åpenhet, men er redd de vil miste til Høyre/FrP om de tar inn mer flyktninger. Fordi til tross for ideologien til AP, så vil de ikke egentlig ta inn så mye mer folk. Så løsningen deres var å si ingenting. Høyre og FrP derimot var rimelig klare på hvor de ville. Samme med SV eksempelvis.

Så ja er godt klar over at medias dekning ikke står i stil med hva folk mener, og heller ikke hva som står i partiprogrammene. Hverken FrP, Høyre, AP eller SP har noe videre lyst på mer. Og FrP vil helt klart ha mindre.

Så ikke overrasket over at hun får 55%, som jo er veldig bra. Det er jo en del som ikke svarte og. Og uansett hva du mener så ville jeg helt klart sagt at hun er en veldig dyktig politiker. Og de fleste angrepene mot henne, fører jo egentlig til enten ingenting eller at hun blir mer populær stort sett. 

Og jeg tror ikke dette klippet er spesielt laget for å ramme noen. Går fint å lage humor om noen uten at det er ment å ramme dem. Det kan være, bare humor. Synes det kan være greit med litt humor når debatten blir av typen at Listhaug liksom skal være nazist, og de på venstresiden vil ødelegge landet med innvandring. Blir så fiendtlig og seriøst. Her ser du Listhaug avbildet som noen kommenterer at hun er, men det er jo åpenbart at det er latterlig og overdrevent. Og at hun ikke er slik.

Jeg er enig i at det er bra med litt humor, og jeg synes humoren i seg selv er bra. Norske grønnsaker har veldig mange morsomme klipp og jeg liker generelt tonene i klippene. Det endrer ikke på at en fremstilling der Listhaug ser ting ingen andre ser virker å ha lite med virkeligheten å gjøre all den tid hun virker å ha relativt sterkt støtte i befolkningen og at mange er enig med henne. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo , vi har masseinnvandring i Norge. Hvis det hadde kommet 10-100 personer i året (slik som det er i Japan) ville det vært innvandring. Men 10.000-30.000 per år er normen, og det er beregnet at etniske nordmenn vil være i minoritet i sitt eget land før århundreskifte. Hvis ikke det er masseinnvandring, er ingen ting det.

Dessuten har Japan omtrent 20 ganger flere innbyggere enn Norge, så 10.000 innvandrere til Norge på 1 år vil tilsvare 200.000 til Japan. Vi blir invadert.

Folk i IS tror at Europa har som agenda å utrydde Midtøsten. Det er slik de forsvarer terror i Europa. Så du er med i en sirkel av vold, basert på noe som ikke er reelt. Nei de vil ikke utrydde oss. Neon av dem vil. Akkurat som noen i Europa vil utrydde dem. 

Nei, det gjør de ikke. Du finner på sprøyt. IS ønsker et globalt kalifat, ikke ulikt det verdensherredømmet globalistene/internasjonalistene ønsker. Dessuten sa jeg ikke at det er muslimene som står bak. 

Vi har tom en manual på å utrydde muslimer, den heter "Mein kampf". De fleste fant ut for en stund siden at det var galt.

hahahaha. Selv hvis du hadde skrevet jøder i stedet for muslimer i den setningen, ville den fortsatt vært helt på hodet.

Over 50% av innvandring til Norge kommer fra Europa. Blir vi invadert av europeere? Er EU sitt mål å overta Norge og vinge oss med i EU? Har du flere konspirasjoner?

Ja i Japan så er det masse rasister og de liker ikke utlendinger skal innvandre. Selv ikke japanere med statsborgerskap i andre land, som f.eks Brasil. Japan har basically ikke innvandring, stengte grenser.

Vi lever ikke i et samfunn stengt ute fra verden. Vi lever i et åpent samfunn. Åpent mot våre naboer.Det er slikt kapitalisme fungerer. Europeere har og utvandret mer enn andre har innvandret til Europa. Folkestrøminger og forflytting er den del av europeisk historie.

Japans historie er isolasjon på sin egen øy. Det at de begynte å handle med andre land og ble modernisert skjedde fordi de ble tvunget av USA og Europa med militærmakt. Forresten ikke tilfeldig at når Europa var mest global rundt i verden var Europas sterkeste punkt i historien. Det finnes svært få land i verden som ikke har blitt invadert av Europa.

Ja IS ønsker det. IS er en liten minoritet av muslimer. Det finnes flere muslimer som er fiender av IS og vil drepe hver siste IS soldat enn det finnes IS soldater. Om du tror IS kan klare å ta over Europa, så tenker du langt høyere om dem enn jeg skulle trodd.

Lenke til kommentar

Vi har masse sikkerhetstiltak som ikke er en konsekvens av ABB. Det er sikkert du også klar over?

PST. PST. Du mener organisasjonen som malte kommunister som fiender etter 2. verdenskrig? Inkludert norske krigshelter som sloss mot nazistene for Norge? Og PST jaktet kommunister. Det samme gjorde de i USA. PST gjorde det jo pga USA. Begge deler er STERKT kritisert i ettertid for å være ubegrunnet heksejakt.

PST bryter og norges lover med sine operasjoner.

PST trenger en fiende. De må snakke om hvor farlig det er. Hva er ellers poenget med å gi PST mye ressurser? 

Varslet PST om trusselen med nynazister? Hvorfor brukte de ikke mye tid og ressurser på det? De snakker om trusselen med muslimer, men hvor er angrepene? Ingen snakk om trussel fra ny-nazister, men angrep har vi hatt.

Men jada bare stol på PST sine heksejakt rapporter.

Vi kan selvfølgelig mene at det PST hevder er konspirasjonsteorier osv. men for min del hører jeg heller på vårt fremste etterretningsorgan på området enn konspirasjonsteorier på nettet. 

Sikkerhetstiltak som aldri hadde gått gjennom uten et faktisk angrep. Fra ABB, ikke muslimer. De bruker ABB for tiltak mot muslimer. Ironisk.

Du stoler heller på et organ som har historie for heksejakt og jakte ned feil folk, og handle etter egen overbevisning?

Hva om de driver heksejakt igjen? Det er ikke konspirasjon. De heksejaktet kommunister. Det finnes filmer, artikler, masse om det.

Lenke til kommentar

Vi har masse sikkerhetstiltak som ikke er en konsekvens av ABB. Det er sikkert du også klar over?

PST. PST. Du mener organisasjonen som malte kommunister som fiender etter 2. verdenskrig? Inkludert norske krigshelter som sloss mot nazistene for Norge? Og PST jaktet kommunister. Det samme gjorde de i USA. PST gjorde det jo pga USA. Begge deler er STERKT kritisert i ettertid for å være ubegrunnet heksejakt.

PST bryter og norges lover med sine operasjoner.

PST trenger en fiende. De må snakke om hvor farlig det er. Hva er ellers poenget med å gi PST mye ressurser? 

Varslet PST om trusselen med nynazister? Hvorfor brukte de ikke mye tid og ressurser på det? De snakker om trusselen med muslimer, men hvor er angrepene? Ingen snakk om trussel fra ny-nazister, men angrep har vi hatt.

Men jada bare stol på PST sine heksejakt rapporter.

Vi kan selvfølgelig mene at det PST hevder er konspirasjonsteorier osv. men for min del hører jeg heller på vårt fremste etterretningsorgan på området enn konspirasjonsteorier på nettet. 

Sikkerhetstiltak som aldri hadde gått gjennom uten et faktisk angrep. Fra ABB, ikke muslimer. De bruker ABB for tiltak mot muslimer. Ironisk.

Du stoler heller på et organ som har historie for heksejakt og jakte ned feil folk, og handle etter egen overbevisning?

Hva om de driver heksejakt igjen? Det er ikke konspirasjon. De heksejaktet kommunister. Det finnes filmer, artikler, masse om det.

Spørsmålet blir jo hvem du skal stole på om du ikke stoler på landets fremste organ for å undersøke nettopp denne formen for trusler. At en er uenig i tidligere avarter, der få som jobbet i disse i dag jobber i PST, sine vurderinger bør tross alt ikke være det avgjørende for hvorvidt en er enig med dagens sikkerhetstjenestes vurderinger. 

Så hører det selvfølgelig med til historien at det var gode grunner til å holde øye med kommunister i en tid der vår aller største trussel var et kommunistisk land. 

Lenke til kommentar

Over 50% av innvandring til Norge kommer fra Europa. Blir vi invadert av europeere? Er EU sitt mål å overta Norge og vinge oss med i EU? Har du flere konspirasjoner?

Selv hvis du utelukker europeisk innvandring er det fortsatt masseinnvandring.

Ja i Japan så er det masse rasister og de liker ikke utlendinger skal innvandre. Selv ikke japanere med statsborgerskap i andre land, som f.eks Brasil. Japan har basically ikke innvandring, stengte grenser.

Vi lever ikke i et samfunn stengt ute fra verden. Vi lever i et åpent samfunn. Åpent mot våre naboer.Det er slikt kapitalisme fungerer. Europeere har og utvandret mer enn andre har innvandret til Europa. Folkestrøminger og forflytting er den del av europeisk historie.

Japans historie er isolasjon på sin egen øy. Det at de begynte å handle med andre land og ble modernisert skjedde fordi de ble tvunget av USA og Europa med militærmakt. Forresten ikke tilfeldig at når Europa var mest global rundt i verden var Europas sterkeste punkt i historien. Det finnes svært få land i verden som ikke har blitt invadert av Europa.

Japan ønsker å beholde sin nasjonale identitet. Det betyr ikke at de hater andre. Bare fordi de ikke tillater masseinnvandring, betyr ikke at de "stenger verden ute". 

Å delta i verden involverer ikke å redusere sin egen befolkning til en minoritet. Det er et VALG. Selv om marxister som er jævlig kåt på det tror annerledes.

Ja IS ønsker det. IS er en liten minoritet av muslimer. Det finnes flere muslimer som er fiender av IS og vil drepe hver siste IS soldat enn det finnes IS soldater. Om du tror IS kan klare å ta over Europa, så tenker du langt høyere om dem enn jeg skulle trodd.

Morsomt hvordan selv etter jeg sa det ikke er muslimer som står bak, fortsetter du med stråmann argumentene. Les denne tråden.

Lenke til kommentar

Lunaris: Takk for lange og gode svar. Jeg tror at du er klok. Skal lese svarene det du skrev noen ganger til og la det synke inn før jeg svarer på det.

Takk til direktedemokrati også, for godt svar.

Selv om vi innvandrermotstander eller hva jeg skal kalle det, og venstresiden er dypt uenige, så er det viktig at vi snakker sammen og forsøker å forstå hverandre. Jeg setter derfor pris på svarene deres og må bare legge meg flat og beklage om tonen min er ugrei.

Vil opplyse om at jeg hater politikerne mest av alt. Det er de som til syvende og sist er ansvarlige for at uskyldige mennesker må flykte fra hjemlandene sine. Slik sett kan man vel si at den beste flyktningepolitikken er å melde oss ut av nato? Slutte å blande oss i andre lands interne problemer. Slutte å dilte etter USA’s pipe. Legge ned nammo slik at norske våpen ikke blir brukt til Krigføring. Bruke Forsvaret som det opprinnelig er tenkt: det ligger jo i navnet: Forsvaret. De skal forsvare landet ikke bli brukt som en angrepsstyrke/leiemordergruppe.

Lenke til kommentar

Lunaris: Takk for lange og gode svar. Jeg tror at du er klok. Skal lese svarene det du skrev noen ganger til og la det synke inn før jeg svarer på det.

Selv om vi innvandrermotstander eller hva jeg skal kalle det, og venstresiden er dypt uenige, så er det viktig at vi snakker sammen og forsøker å forstå hverandre. Jeg setter derfor pris på svarene deres og må bare legge meg flat og beklage om tonen min er ugrei.

Vil opplyse om at jeg hater politikerne mest av alt. Det er de som til syvende og sist er ansvarlige for at uskyldige mennesker må flykte fra hjemlandene sine. Slik sett kan man vel si at den beste flyktningepolitikken er å melde oss ut av nato? Slutte å blande oss i andre lands interne problemer. Slutte å dilte etter USA’s pipe. Legge ned nammo slik at norske våpen ikke blir brukt til Krigføring. Bruke Forsvaret som det opprinnelig er tenkt: det ligger jo i navnet: Forsvaret. De skal forsvare landet ikke bli brukt som en angrepsstyrke/leiemordergruppe.

Jeg er ikke akkurat så veldig venstre-side, hvertfall ikke i norsk politikk. Jeg stemmer ikke akkurat SV for å si det slik.

Men en ting SV har på sitt program som jeg definitivt liker er å melde seg ut av NATO. Se eksempelvis Libya. USA ville bombe, vi ble med. Libya i ruiner og ulike grupper har kontroll over ulike steder, mye kaos osv. Som betyr at ikke bare har du folk som flykter fra Libya, men du har og folk fra hele Afrika som drar til Libya for å reise over Middelhavet. Ikke noe reelt styre gjør at det er fritt frem å dra dit og hoppe på en båt over.

Men bryr USA seg? Nei, de har ikke problemer med alle flyktningene, Europa har. 

Vi bør definitivt heller ha en europeisk forsvarsstyrke som forsvarer Europa og ikke angriper andre land. Helst med Tyskland i spissen, de liker ikke så godt å gå til offensive kriger. Jeg forstår ikke hvorfor vi skal lage problemer for oss selv? Og stoppe å støtte terror-støttende land som Saudi-Arabia.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir jo hvem du skal stole på om du ikke stoler på landets fremste organ for å undersøke nettopp denne formen for trusler. At en er uenig i tidligere avarter, der få som jobbet i disse i dag jobber i PST, sine vurderinger bør tross alt ikke være det avgjørende for hvorvidt en er enig med dagens sikkerhetstjenestes vurderinger. 

Så hører det selvfølgelig med til historien at det var gode grunner til å holde øye med kommunister i en tid der vår aller største trussel var et kommunistisk land. 

Du mener det var riktig å forfølge norske krigshelter?

Problemet er at PST jaktet kommunister pga CIA. De kjørte samme strategi som CIA. Og stoler jeg på CIA? Nei. Gjør du? Du burde ikke. 

CIA gjør utrolig mye shady, og de følger ingen lover. Og PST jobber godt sammen med CIA. 

Det er ikke noen konspirasjon, les på historien og du ser. Har de plutselig stoppet? Tvilsomt.

Hvis trusselen og er så høy for denne terroren, hvor er tiltakene fra andre enn PST? Det gjøres ikke så veldig mye. Og hvorfor snakker ikke PST noe om trussel fra nynazister, når de er de eneste som har utført faktisk terror?

Slike byråer opp gjennom tidene i alle land er de som driver med mest lyssky aktivitet av statlige organisasjoner. Så ja, jeg har det helt fint med å ikke stole fult på det de sier.

Lenke til kommentar

Selv hvis du utelukker europeisk innvandring er det fortsatt masseinnvandring.

Japan ønsker å beholde sin nasjonale identitet. Det betyr ikke at de hater andre. Bare fordi de ikke tillater masseinnvandring, betyr ikke at de "stenger verden ute". 

Å delta i verden involverer ikke å redusere sin egen befolkning til en minoritet. Det er et VALG. Selv om marxister som er jævlig kåt på det tror annerledes.

Morsomt hvordan selv etter jeg sa det ikke er muslimer som står bak, fortsetter du med stråmann argumentene. Les denne tråden.

"Masseinnvandring" er bare et ord du bruker. Det finnes ingen offisiell definisjon på hva det er. Så det er din subjektive mening. Jeg kan ikke argumentere med det du mener. Det du mener er det du mener. Jeg mener det ikke er masseinnvandring. Men det å diskutere ord er poengløst.

Vær så snill å les historie. Det finnes rimelig mange døde kropper som tilsier at Japan ikke har så mye til overs for folk rundt seg. De begikk brudd på menneskerettighetene på linje med nazi-Tyskland. Og det er flertall av folk i japanske nasjonalforsamling for å gjeninnføre gamle system og ordninger fra imperielle Japan som ble utviklet av USA. Fordi USA anså Japan som en stor trussel mot omverdenen og endret japansk grunnlov for å hindre Japan i å drepe sine naboer. Gjorde USA det i Tyskland?

Har du sett på hvor mange utenlandske biler blir kjøpt i Japan? Svaret er rundt 1000, fordi japanere kjøper japansk. Derfor USA har gigantisk handelsunderskudd mot Japan. Amerikanere kjøper hva enn som er best og billigst. Japanere liker det som er laget i Japan, fordi det er laget av japanere som de anser som flinkere og bedre til å lage produkter.

Og jo Japan har bokstavelig talt stengt seg ute fra verden, og selv om de har blitt tvunget til den åpenheten de har nå av USA, så åpner de ikke mer enn de må.

Og nei, åpenhet handler om MYE mer enn innvandring. Eksempelvis turisme, handel osv.

Jeg orker ikke å lese konspirasjonsteoritråd om hvordan vi kommer til å bli utryddet. Beklager at jeg ikke klarer å forstå hvordan du mener vi blir utryddet og av hvem.

Lenke til kommentar

Du mener det var riktig å forfølge norske krigshelter?

Det kommer igrunn helt an på hva en snakker om. Kommunistiske motstandsfolk bør åpenbart hylles, men det var selvfølgelig viktig å ha en viss kontroll på partisaner som var trent og handlet på oppdrag fra Kremlin, bla. 

Problemet er at PST jaktet kommunister pga CIA. De kjørte samme strategi som CIA. Og stoler jeg på CIA? Nei. Gjør du? Du burde ikke. 

CIA gjør utrolig mye shady, og de følger ingen lover. Og PST jobber godt sammen med CIA. 

Det er ikke noen konspirasjon, les på historien og du ser. Har de plutselig stoppet? Tvilsomt.

:p

Hvis trusselen og er så høy for denne terroren, hvor er tiltakene fra andre enn PST? Det gjøres ikke så veldig mye. 

Det er da ikke bare PST som treffer tiltak? Nylig ble det satt opp sperringer i Oslo for å hindre "lastebilangrep" som vi har sett en del av de siste årene. 

Og hvorfor snakker ikke PST noe om trussel fra nynazister, når de er de eneste som har utført faktisk terror?

Om du leser linken jeg la ved lenger opp gjør de jo nettopp det:

• Det er lite sannsynlig at høyreekstreme vil gjennomføre en terrorhandling i Norge i 2017. Høyreekstremisme i Norge karakteriseres fortsatt av uorganiserte og løst tilknyttede nettverk. Høyreekstremisme gir imidlertid grunn til økt bekymring på grunn av tilvekst, bedre organisering og forhøyet aktivitetsnivå i en mindre del av miljøet.

Slike byråer opp gjennom tidene i alle land er de som driver med mest lyssky aktivitet av statlige organisasjoner. Så ja, jeg har det helt fint med å ikke stole fult på det de sier.

På meg virker dette mer som en ryggmargrefleks enn et særlig reflektert standpunkt basert på dagens sikkerhetstjeneste. PST er forøvrig ikke noe motstykke til CIA, om det er dette som får hårene til å reise seg for din del?

Lenke til kommentar

Traff jeg et sårt punkt eller? Jeg vet ikke om du ser rundt deg men folk har sex med hverandre og raser har hatt lite å si i vesten i det siste. Når globaliseringen er kommet så langt som den er nå så er det bare et snakk om tidspunkt før alle vil hvertfall ha en betydelig prosentandel av en annen "rase" i seg. Eneste grunnen til at det ikke har skjedd enda er fordi vi ikke hadde kontakt med hverandre på det nivået vi har nå, over hele verden. At jeg hevder det er sannsynlig er hvertfall ikke sludder og vås, da burde du heller se over skvipet du lirer av deg til tider.

Det eneste som vil skje i et slikt scenario er at hvite blir utryddet mens midt-østen er full av arabere, afrika er full av afrikanere, asia for asiatere osv.

Og du har ikke vist til noe som helst som beviser tankegangen om at "vi alle blir blandet til slutt" utenom noen slagord som "globalisme" og "sansynlig", rent vås med andre ord.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat så veldig venstre-side, hvertfall ikke i norsk politikk. Jeg stemmer ikke akkurat SV for å si det slik.

Men en ting SV har på sitt program som jeg definitivt liker er å melde seg ut av NATO. Se eksempelvis Libya. USA ville bombe, vi ble med. Libya i ruiner og ulike grupper har kontroll over ulike steder, mye kaos osv. Som betyr at ikke bare har du folk som flykter fra Libya, men du har og folk fra hele Afrika som drar til Libya for å reise over Middelhavet. Ikke noe reelt styre gjør at det er fritt frem å dra dit og hoppe på en båt over.

Men bryr USA seg? Nei, de har ikke problemer med alle flyktningene, Europa har. 

Vi bør definitivt heller ha en europeisk forsvarsstyrke som forsvarer Europa og ikke angriper andre land. Helst med Tyskland i spissen, de liker ikke så godt å gå til offensive kriger. Jeg forstår ikke hvorfor vi skal lage problemer for oss selv? Og stoppe å støtte terror-støttende land som Saudi-Arabia.

Er helt enig, Europa er mer en sterke nok uten USA i dag. Og det gjør meg sint at Norge var med på og bombe Libya. Rett og slett en skam. Blir nok de 3 "store" i spissen. UK, Tyskland og Frankrike.

Litt usikker på USA sine motiver for all demmes involvering, finansiering av rebeller? etc

Se for deg hvor store og farlige nynazistene kunne blitt om de fikk millioner av dollar av en stat samt kontakter for handling av krigsvåpen.

Gjerne et par agenter for og sørge for at de blir systematisert etc. Se for deg den armèen..

Er det for og holde krigsmaskinen gående av økonomiske årsaker? Fatter ikke hvorfor de er i buisness av og skape kaos.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Vær så snill å les historie. Det finnes rimelig mange døde kropper som tilsier at Japan ikke har så mye til overs for folk rundt seg. De begikk brudd på menneskerettighetene på linje med nazi-Tyskland. Og det er flertall av folk i japanske nasjonalforsamling for å gjeninnføre gamle system og ordninger fra imperielle Japan som ble utviklet av USA. Fordi USA anså Japan som en stor trussel mot omverdenen og endret japansk grunnlov for å hindre Japan i å drepe sine naboer. Gjorde USA det i Tyskland?

Ja, Japan har kriget, invadert, og drept, slik som alle andre land har gjort. Og?

Har du sett på hvor mange utenlandske biler blir kjøpt i Japan? Svaret er rundt 1000, fordi japanere kjøper japansk. Derfor USA har gigantisk handelsunderskudd mot Japan. Amerikanere kjøper hva enn som er best og billigst. Japanere liker det som er laget i Japan, fordi det er laget av japanere som de anser som flinkere og bedre til å lage produkter.

Hva er galt med det? De støtter økonomien sin.

Og jo Japan har bokstavelig talt stengt seg ute fra verden, og selv om de har blitt tvunget til den åpenheten de har nå av USA, så åpner de ikke mer enn de må.

Nei. Nord korea har stengt ute verden. Uansett om Japan var et forferdelig rasist land som stenger verden ute (noe de ikke er), så er det et velstående land, med en brøkdel av kriminaliteten Sverige har (etter de bestemte seg for å ødelegge sitt land og folk for all evighet ved å invitere hele afrika og midtøsten).

Og nei, åpenhet handler om MYE mer enn innvandring. Eksempelvis turisme, handel osv.

Som Japan har.

Jeg orker ikke å lese konspirasjonsteoritråd om hvordan vi kommer til å bli utryddet. Beklager at jeg ikke klarer å forstå hvordan du mener vi blir utryddet og av hvem.

Så når du spør om bevis, og jeg gir deg det, nekter du å se. Ok.

Lenke til kommentar

Tror heller problemet er at de har tatt inn for mange og har ikke nubbesjans på å greie og integrere alle. Jeg er for innvandring som er mulig å håndtere, ønsketenkningen til rødt og sv derimot er en direkte fare for Norge og er godt synlig hvorfor i Sverige.

Men hvordan kan da andre land ta inn så mange utlendinger uten de samme problemene?

Saudi-Arabia har høyere andel utlendinger enn Sverige.

USA ble bygget opp av utlendinger til verdens supermakt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Tror heller problemet er at de har tatt inn for mange og har ikke nubbesjans på å greie og integrere alle. Jeg er for innvandring som er mulig å håndtere, ønsketenkningen til rødt og sv derimot er en direkte fare for Norge og er godt synlig hvorfor i Sverige.

Men hvordan kan da andre land ta inn så mange utlendinger uten de samme problemene?

Saudi-Arabia har høyere andel utlendinger enn Sverige.

USA ble bygget opp av utlendinger til verdens supermakt.

Her er det snakk om personer som flykter fra krig og faenskap og mest sannsynlig har fått skader i psyken. Forskjell på saudi arabia og norge, gjør du feil der eller ikke følger kulturen deres blir du drept, steinet, pisket, fengslet. 

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Sverige er blitt en krigssone. Det er flere hundre bombe og granatangrep de senere årene. Kurdere og tyrkere sprenger hverandres forsamlingshus og den svenske statsministeren truer nå med å sette inn hæren mot gjengene. Kanskje blir det helt nødvendig. Innvandrerne er gått til krig mot politiet som overhodet ikke er rustet for reel krig..

Her om svensketilstander. Måtte norske politikere våkne...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk å slippe så mye søppel inn i sitt eget land, å ruinere eget land og befolking.

Politikerene flytter lengst mulig unna problemene og sender barna på skoler hvor de ikke blir minoritet, de vet nok hva de gjør :)

De tenker på seg selv og sine egne, akkurat som alle andre burde gjøre.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Det virker som du på et slags vis er overrasket over at innvandrere er en mangfoldig gruppe med forskjellige meninger og handlinger?

AtW

Nei du skjønner vel ingenting av problemene du..

Alt er vel i skjønneste orden.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...