Gå til innhold

"Flyktninger" vil flykte fra Malmö

geita_

Anbefalte innlegg

Om vi alle var blandinger er det så ille?

Tror du virkelig at dette kommer til å skje ?

Tror du at Arabere, Afrikanere, Asiatere etc alle kommer til å gå inn for å blande seg ? Hvilken grunn ligger bak den tanken.

Om flere tusen år så er det sannsynlig ja.

Så klarsynt du er da, virkelig en autoritet vi andre kan se opp til når det kommer til spørsmål om hva mennesker flere tusen år fram i tid vil bedrive tiden sin med.

Sludder og vås.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge er ikke et samfunn som er lagt opp til store forskjeller mellom fattig og rik.

Alle kapitalistiske land er lagt opp til å lage forskjeller mellom fattig og rik - men det stemmer at vi har en større grad av sosialisme i vår politikk enn mange andre nasjoner som jevner det ut en del.

Anyway, det er ingen hemmelighet at menneskene som bor i Alna har i snitt under halvparten av inntekten til folk som bor i Vestre Aker.

Snitt brutto inntekt i Alna 2007 var 292.000, snitt i Vestre Aker var 599.000. Det er under 1 mil unna hverandre.

Jeg snakker om Europa med Norge å her har vi ingen problemer med amerikanske ghettogjenger eller latinos. Vi har ikke noe problemer med russisk ghetto så det bryr meg heller ikke.

Altså.. du oppfordret karen til å dra til fattige strøk med familien sin hvor det er en høy andel muslimsk innvandring. Jeg oppfordret deg til å gjøre det samme i land uten muslimsk innvandring.

Du legger opp til at problemet er muslimsk innvandring mens akkurat samme problem eksisterer i land som ikke har denne innvandringen - og du evner å prøve å bortforklare det med at argumentet ditt ikke gjelder utenfor Europa (med Norge, hva enn det betyr).. weak.

Land som ble tatt opp som faktisk er i Europa regelrett ignorerte du. Prøv polen, Romania, Estland, Ukraina, Italia, Portugal m.f.

Altså.. Ja.. Alle land sliter med sitt om det er dèt du vil frem til men jeg oppfatter islam og muslimer som den største internasjonale og nasjonale trusselen mot lyse mennesker. Sammen med en gruppe lyse mennesker som har dårlig samvittighet for sin medfødte hudfarge og derfor gjør fullstendig knefall for de som ønsker oss vondt. De er en minst like stor trussel mot hvite menneskers eksistens. De ønsker å utrydde oss forstår du ikke det?

Jeg forstår at det er mange faktorer som spiller inn ifht hvorfor folk faller utenfor men her i landet så er det ikke slik at klasseløft er noe spesielt vanskelig. Om flere av de som bor på Alna bare hadde giddet å lære språket i landet de bor i og gjort en innsats for å skaffe seg en hvilken som helst jobb så ville vel medianinntekt gått opp betraktelig der også skal du se!

La oss si at Norge kastet ut alle muslimer og nektet å ta inn nye, fra i morgen av.

Se for deg at muslimenes plass på den «sosiale stigen» i samfunnet ble erstattet av kinesere. Eller indiske buddhister, sihker, eller polakker for den saks skyld.

Tror du at vi fortsatt ville hatt like mye problemer?

Hvorfor er du så bekymret for den hvite menneskers eksistens? Om vi alle var blandinger er det så ille? Kunne ikke brydd meg mindre tbh. Da får de som er interessert i det, starte sitt lille samfunn sammen med hverandre.

Problemet er ikke religionen, det er integrasjon og muligheter for og få en jobb etc. Enkelte har litt problemer med ting de har sett, fordi mange har opplevet ting du bare har sett på TV. Du ser da fattige minoriteter over hele verden som er over representert på kriminal statistikk. Uansett religion.

Godt spørsmål. Menneskeraser er interresant i den forstand at man kan se ulike medfødte egenskaper hos urbefolkninger. I den moderne verden er «rasene» så utvannet at rasebegrep har lite for seg. Hudfarge eller annerledes nesefasong har jo svært lite å si for om et menneske er godt eller ei. Jeg er motstander av destruktive ideologier, ikke rasehater så jeg vil helst ikke settes i samme bås som dem, selv om enkelte kanskje mener at mine meninger er i samme gate som rasehaternes meninger.

Jeg syns det ville vært trist for menneskeheten å miste mangfoldet blant de forskjellige folkeslagene på samme måte som at det er trist om forskjellige neshorn-arter dør ut. Fødselsratene og innvandringen peker bare en vei å det er veien mot undergangen av den nordgermanske rasens eksistens. Det er bok vanskelig å tro, men jeg ville også syntes det var veldig trist for menneskerasen om f.eks indianere eller urfolket i Namibia døde ut og aldri kom tilbake.

Endret av Hekk-Tor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Om vi alle var blandinger er det så ille?

Tror du virkelig at dette kommer til å skje ?

Tror du at Arabere, Afrikanere, Asiatere etc alle kommer til å gå inn for å blande seg ? Hvilken grunn ligger bak den tanken.

Så klarsynt du er da, virkelig en autoritet vi andre kan se opp til når det kommer til spørsmål om hva mennesker flere tusen år fram i tid vil bedrive tiden sin med.

Sludder og vås.

Traff jeg et sårt punkt eller? Jeg vet ikke om du ser rundt deg men folk har sex med hverandre og raser har hatt lite å si i vesten i det siste. Når globaliseringen er kommet så langt som den er nå så er det bare et snakk om tidspunkt før alle vil hvertfall ha en betydelig prosentandel av en annen "rase" i seg. Eneste grunnen til at det ikke har skjedd enda er fordi vi ikke hadde kontakt med hverandre på det nivået vi har nå, over hele verden. At jeg hevder det er sannsynlig er hvertfall ikke sludder og vås, da burde du heller se over skvipet du lirer av deg til tider.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

I kort perspektiv driter jeg i raser. Jeg vil bare leve livet mitt uten å bli sett ned på og plaget i mitt eget land

Høres mer ut som du har hatt en dårlig opplevelse. Har selv også hatt det med en gjeng fra balkan som overtok skolen da jeg vokste opp.

Det gikk fra en på tygga til balltre og kniv ganske kjapt. Men igjen om jeg ser på dette nå lenge etterpå, så ser jeg jo det er Norge som gjorde feil med og konsentrere så mange av de i et så relativt lite miljø. Og hvilke muligheter foreldrene demmes ikke hadde.

Var virkelig ikke lett på den tiden og få seg jobb som invandrer, og bli en del av samfunnet på den måten. 

For og være i jobb "tvinges" de på en måte til og integreres og fungere. Og de har jo ofte noe fremmed frykt slik som ofte mange nordmenn også har hatt/har selv. 

Så de må gjerne "tvinges" til og eksponeres for norsk kultur og verdier etc.

Så ser de at det kanskje ikke er så ille og være norsk.

Er opp til de brødhuene på det såkalte stortinget til og gjørra detta riktig.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett militæret i gatene i London, kun i museer.

https://www.standard.co.uk/comment/comment/it-s-right-to-have-soldiers-on-the-streets-but-not-in-the-long-term-a3548646.html

Londoners saw armed troops on the streets of our capitalyesterday for the first time in the living memory of most of us. 

Har ikke vært i London i 2017, så står ved det jeg sier :p

Men du kan jo og tenke på hvorfor bygger vi nye regjeringsbygg, sikkerhetstiltak og hadde politi med våpen i Norge?

Det var pga nynazisme, ikke muslimer. 

Vårt mest brutale ran i nyere tid er Nokas ranet, utført av nordmenn. 

Så virker som det farligste i Norge er etniske nordmenn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som du sikkert vet er det en ganske stor forskjell på traumatiserte og mentalt ustabile krigsoffere som har vokst opp i en kultur som hører hjemme i steinalderen og amerikanske turister med hamburger i hånda. Det er kanskje ikke så rart at man er mer skeptisk til enkelte kulturer enn andre? Eller er du av den oppfatning at alle kulturer er likeverdige?

En ting til... Fremmedfrykt? Tror du i fullt alvor at alle som er i mot innvandring fra muslimske land, er i mot fordi muslimer er noe ukjent og at vi er redde for det ukjente?

Eller kan det hende at vi ser den destruktive utviklingen disse drar med seg, og simpelthen ikke ønsker dette for oss selv, våre familier og samfunnet våre etterkommere skal vokse opp i? Kan det tenkes?

Flyktninger != innvandrere. 

Du kan ikke blande de to, fordi det er ikke det samme. Vi diskuterte innvandrere, ikke flyktninger.

Visste du at Japan har alvorlige problemer med kvinnesyn? Som fører til mye seksuell trakassering, voldtekt ol som ikke blir tatt alvorlig av samfunnet. De har et "kvinnesyn fra stenalderen" som noen her inne ville sagt. Men japanere er ikke ille, ikke noe problem. Åpenbart har ingen problemer med kvinnesyn i Japan, men i muslimske land derimot så er det et tegn på "kulturell underlegenhet". Ikke veldig objektiv argument. 

Amerikanske turister med hamburgere i hånden. Vi får mye usunne amerikanske vaner med kosthold ol. I dag er hjerte og karsykdommer + kreft de to største dødsårsakene i Norge per år. "Drap begått av muslimer" derimot kunne jeg ikke finne på noen liste :) Restauranter som McD dreper massevis av mennesker i USA, og vi har altså fått det i Norge. Burde man ikke være skeptisk til det?

Flyktninger byr selvfølgelig på problemer. Det er en selvfølge. Men de fleste i landet anser det som riktig å hjelpe noen som trenger å flykte fra eget land, fordi de blir forfulgt av egen regjering eller lignende uten at de har gjort noe galt. Slik som USA, England, Sverige tok imot flyktninger fra Norge. Folk som sloss mot Norges fiende, nazistene. 

Muslimer er definitivt noe ukjent for de aller fleste som er mot muslimer ja. Det sier seg selv når du er imot "muslimer" som om det er en homogen gruppe. Det du er mest imot er ekstrem islam. Som er en gren av sunni-islam. Gjett hva? Shia muslimer er FIENDER med disse folkene. De som utfører terror i USA og Europa er også fiender av Iran, Yemen, Assad. De sloss aktivt mot IS, Saudi-Arabia. 

Og hva med muslimer i Malaysia? Er de like som dem i Saudi? Ikke i nærheten. Du sier det som en protestant i Norge, en katolikk i Spania, en ortodoks i Russland, en mormoner i USA er det samme. Men du ville aldri påstått det, fordi kristendom er kjent for deg.

Kan du eksempelvis fortelle meg hovedforskjellen på Iran og det meste av Midtøsten?

Jeg klarer ikke å se at Norge holder på å bli ødelagt. Åpenbart lever vi i ulike virkeligheter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, den virkelige agendaen er klar: europeiske folk skal byttes ut og utryddes.

Du mener dette altså er agendaen til Europeiske ledere?

Kan du forklare meg hvordan man kommer til den konklusjonen uten å være en konspiratorisk rasist? Eller er det en nødvendighet?

Lenke til kommentar

London er flott og fint med men noen områder med for mye multikultur ville du nok ikke tatt en spasertur kveldstid sammen med din kone og døtre om du har noen. Bare gå en tur ikke provoser noen. Så kan du se hvor lang tid det tar før du blir ranet og kona døtrene blir trakkasert. Tør du? Om du heller vil se andre land så prøv det samme i Malmø, Tyske, franske eller en et annet europeisk land med en eller flere byer eller bydeler hvor de er overrepresentert. Du ser jo overalt hvilke områder som er dritt å hvilke som ikke er det. Hva kjennetegner områdene med mye dopsalg voldtekter, ran og overfall? Aldri noensinne har jeg sett hørt eller opplevd noe negativt med hverken kinesere, japanere, amerikanere eller indere. Men muslimene skaper mye uroligheter rundt seg desverre.

Edit: Måtte skjerpe tonen litt.

Indere. Virkelig?

Et land der en folkemasse samler seg utenfor fengsel, bryter seg inn og slår en mann tiltalt for voldtekt til døde. Et land som er plaget av store problemer med voldtekt. Et land med mye vold, uroligheter. Et land som per definisjon er i pågående borgerkrig. 

Det bor muslimer i India, Kina og USA ellers......

Men uansett det du snakker om er ghettoer. Ghettoer er for meg et tydelig tegn på at:

Du har dårlig integreringspolitikk som ikke fungrer, du integrerer ikke folk i samfunnet. Se Frankrike og Belgia vs Nederland og Tyskland eksempelvis. De sistnevnte landene har langt mindre problemer med innvandring takket være langt bedre integrering.

Den andre er for mange på for kort tid. Sverige og Tyskland er definitivt her. De har tatt inn for mange folk, uten tvil. Jeg skal ikke si noe annet. Så nei jeg ville ikke gått steder som har oppstått pga dette, fordi jeg mener det er dårlig politikk, og ikke burde gjort. Ghetto har negativt konnotasjon, fordi det er noe negativt. Ghetto = noe har gått galt. 

Men det er ikke et argument mot muslimer. La oss se på USA. Jeg ville ikke gått hvor som helst i Sør-Italia, fordi det er fattig og fult med mafia som styrer alt. Men de er ikke muslimer, de er hvite kristne. Og hva skjedde i USA når Italienere flyttet dit, og dannet italienske ghettoer? De startet mafiavirksomhet i USA! Så den riktige konklusjonen i USA er da å tenke at katolikker er ille, fordi ville du dratt med kone og barn gjennom de mafiastyrte bydelene? 

La oss se på kinesere i California nå. Kinesere er generelt rolige og uproblematiske. De har jo en kultur som respekterer autoriteter, som sannsynligvis utgjør mye for dette. Men i begynnelsen i LA? De hadde utrolig store problemer med kriminell virksomhet fra kineserne. Så hva tenkte hvite amerikanere? De tenkte kinesere, de er voldelige kriminelle og ødelegger samfunnet vårt. Så hva gjorde de?

https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_massacre_of_1871

De drog til ghettoen deres og lynsjet dem. 

Ellers ligner meningene her mye på det europeere tenkte før. Kristne = siviliserte. Ukristne = usiviliserte. Derved tvangskristning av samer i Norge. Så om disse muslimene hadde konvertert til kristendom, er de da helt greie? USA har jo mer kristen ekstremister enn radikale muslimer....

Poenget mitt er at folk er folk, og ikke nødvendigvis definert av hvilken kultur de kom fra og hvertfall ikke trosretning. Kriminalitet er f.eks ikke spesielt linket til religion. Mange kommer fra land der de kapper hendene på tyver! Det er kulturer du mener er fulle av tyver!

Kvinnesyn er klart et problem. Som vi ikke kan akseptere. Altså jeg synes vi helt klart bør lære folk med ulike kvinnesyn at deres syn er feil, og hva de kan og ikke kan gjøre i Norge, og ikke akseptere "kulturelt mangfold" i slike saker. Fordi det er bare tull. Alt er ikke "kulturelt mangfold" noen ting er jo bare galt, ulovlig.

Men vi tar og imot folk fra USA som tror det er helt greit å bare skyte folk av ingen grunn. Det er og totalt uakseptabelt. Vi har folk som mener homofile bør drepes, mange av dem kristne. Det gjør en ikke kriminell. Og det er ikke en grunn til å nekte innvandring. Det er mye etniske nordmenn med slike forkastelige holdninger også. Vi sender dem ikke til nordpolen for å dø likevel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva sa SSB statistikken om 2. Og 3. Generasjons innvandrere fra typiske muslimske land. De er mange ganger så kriminelle som andre.

Hva sier SSB statistikk om folk som er fattige? De er mange ganger så kriminelle. La oss bare sette dem alle i fengsel med en gang.

Hva sier statistikken om utgifter ved utviklingshemmede? La oss finne et sted og bare plassere dem, fordi de er veldig dyre for samfunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilken verden man lever i når det ikke er legitimt å anse masseinnvandring som en sikkerhetstrussel selv etter utallige terrorangrep og økning i voldelig kriminalitet. Det er ikke Sylvi Listhaug som lever i en fantasiverden, det er marxist-fjolsene.

Det du sier er jo "hvis du liker kebab må du like terror mot vantro og voldtekt av jenter i skjørt". Hvis man liker en ting fra en kultur må man ha alt. Man må til og med importere hele befolkningen deres hit, helt til ditt eget land ikke er til å kjenne igjen lengre, og det eneste blonde barnet igjen på skolen blir mobbet og banket opp daglig. Får meg til å lure på hvilke utrolige berikelser somaliere har gitt oss, siden de er å se stort sett over alt i det nye Norge. 

Nei, den virkelige agendaen er klar: europeiske folk skal byttes ut og utryddes.

Vi har ikke masseinnvandring i Norge.

Jeg synes innvandring i Sverige/Tyskland har vært for høy i seneste år.

Nei jeg sier ikke at hvis man liker kebab så liker man terror. Vet ikke hvor du har fått det fra.

Folk i IS tror at Europa har som agenda å utrydde Midtøsten. Det er slik de forsvarer terror i Europa. Så du er med i en sirkel av vold, basert på noe som ikke er reelt. Nei de vil ikke utrydde oss. Neon av dem vil. Akkurat som noen i Europa vil utrydde dem. 

Vi har tom en manual på å utrydde muslimer, den heter "Mein kampf". De fleste fant ut for en stund siden at det var galt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Menneskeraser er interresant i den forstand at man kan se ulike medfødte egenskaper hos urbefolkninger. I den moderne verden er «rasene» så utvannet at rasebegrep har lite for seg. Hudfarge eller annerledes nesefasong har jo svært lite å si for om et menneske er godt eller ei. Jeg er motstander av destruktive ideologier, ikke rasehater så jeg vil helst ikke settes i samme bås som dem, selv om enkelte kanskje mener at mine meninger er i samme gate som rasehaternes meninger.

Jeg syns det ville vært trist for menneskeheten å miste mangfoldet blant de forskjellige folkeslagene på samme måte som at det er trist om forskjellige neshorn-arter dør ut. Fødselsratene og innvandringen peker bare en vei å det er veien mot undergangen av den nordgermanske rasens eksistens. Det er bok vanskelig å tro, men jeg ville også syntes det var veldig trist for menneskerasen om f.eks indianere eller urfolket i Namibia døde ut og aldri kom tilbake.

Jeg håper du synes synd på alle innfødte i Latin-Amerika, da de har blitt utryddet og mikset med spanjoler og portugisere.

Jeg tror ikke de hadde så mye valg om de ønsket innvandringen eller ikke. 

Men for at det skulle skje så måtte det til sykdom som tok ut ~90% av befolkningen. 

Og jeg har triste nyheter til deg. Befolkningen i Tyskland er allerede en utrolig stor miks av all slags. Hvilke gener er "tyske"? Umulig spørsmål. 

Og du sier du ikke er rasehater, men hvor er kildene dine som objektivt viser at nordmenn er utrydningstruet?

Eller, ikke si meg, at alt er bygget på fremmedfrykt og hat og at det ikke finnes noen beviser som tilsier at vi blir utryddet?

Lenke til kommentar

Dårlige nyheter til geita: denne blandingen har allerede skjedd for flere tusen år siden, og noen av etterkommerne kalles i dag for etniske nordmenn. Det er nemlig noe som heter folkevandring. Våre forfedre vandret ut fra Afrika, via Arabia, videre til Asia, og til slutt havnet noen i Nord-Europa. Dette foregikk over lang tid og var karakterisert av bølger av folkevandring i flere retninger, både fra Asia tilbake til Arabia, og fra Arabia tilbake til Afrika. Gode muligheter for blanding.

Bevisene ligger i genene våre - hvis man tror på gener, da.

Lenke til kommentar

I kort perspektiv driter jeg i raser. Jeg vil bare leve livet mitt uten å bli sett ned på og plaget i mitt eget land

Høres mer ut som du har hatt en dårlig opplevelse. Har selv også hatt det med en gjeng fra balkan som overtok skolen da jeg vokste opp.

Det gikk fra en på tygga til balltre og kniv ganske kjapt. Men igjen om jeg ser på dette nå lenge etterpå, så ser jeg jo det er Norge som gjorde feil med og konsentrere så mange av de i et så relativt lite miljø. Og hvilke muligheter foreldrene demmes ikke hadde.

Var virkelig ikke lett på den tiden og få seg jobb som invandrer, og bli en del av samfunnet på den måten. 

For og være i jobb "tvinges" de på en måte til og integreres og fungere. Og de har jo ofte noe fremmed frykt slik som ofte mange nordmenn også har hatt/har selv. 

Så de må gjerne "tvinges" til og eksponeres for norsk kultur og verdier etc.

Så ser de at det kanskje ikke er så ille og være norsk.

Er opp til de brødhuene på det såkalte stortinget til og gjørra detta riktig.

Jeg har vært på skole med folk fra Balkan der det ikke var mange. Altså kunne ikke lage noen gjeng der, måtte være venner med nordmenn. Og gjett hva, de var omtrent slik som nordmenn. Hvem skulle tippet det?

Og det var jo problemer med folk fra Balkan før, i begynnelsen. Men om en ser på det i dag så er det jo ikke slik lengre.

Og så har du jo den logikken med at vi har x antall innvandrere med x fødselsrate fra disse landene så i 2000 og veldig langt frem i tid så blir de flere. 

Men hadde vi konstant flyktningstrøm fra Vietnam? Balkan?

Flyktningstrømmer er bestemt av krig og konflikt. 

Den store flyktningstrømmen og debatten kommer av en veldig voldelig periode i den arabiske verden. Det kommer ikke til å vare for alltid. Og hvis folk kan vil nesten alle bo i sitt hjemland.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett militæret i gatene i London, kun i museer.

https://www.standard.co.uk/comment/comment/it-s-right-to-have-soldiers-on-the-streets-but-not-in-the-long-term-a3548646.html

Londoners saw armed troops on the streets of our capitalyesterday for the first time in the living memory of most of us. 

Har ikke vært i London i 2017, så står ved det jeg sier :p

Men du kan jo og tenke på hvorfor bygger vi nye regjeringsbygg, sikkerhetstiltak og hadde politi med våpen i Norge?

Det var pga nynazisme, ikke muslimer. 

Bevæpningen handler nok i stor grad også om islamisme jo.

At gruppen som utgjør den overveldende majoriteten av befolkningen vil utføre flertallet av de "farlige" handlingene virker ikke urimelig, men når det gjelder terrorisme, og siste tids tiltak mot dette, er det islamisme som anses som den største trusselen:

•  
  • Ekstreme islamister representerer fortsatt den største terrortrusselen mot Norge. Også for 2017 vurderes det som mulig[2] at det vil bli gjennomført terrorangrep mot Norge. Flere europeiske land er imidlertid mer utsatt for terrorangrep enn Norge.

https://www.pst.no/trusselvurdering-2017/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen det handler ikke om kultur, det handler bare om at noen folk ikke liker muslimer og lager latterlige realiteter som ikke eksisterer.

Slik som dette:

Artig klipp, og egentlig ganske bra humor, men som satire som er ment å ramme Sylvi Listhaug treffer den nok særdeles dårlig nettopp fordi realiteten er det motsatte av hva sketchen er ment å illustrere. Det er tross alt ikke snakk om noe som "bare Sylvi ser" men om en statsråd som har hatt en relativtsterk folkelig støtte fordi "alle ser" til tross for særskilt kraftig motbør fra mediene og opposisjon. 

Tallene, som er hentet inn på oppdrag fra Dagbladet, viser at 55 prosent av Norges befolkning mener den kontroversielle statsråden gjør en god jobb. 22 prosent sier Listhaug gjør en «meget god jobb», mens 33 prosent nøyer seg med å karakterisere innvandringsministerens innsats som en «god jobb». 38 prosent av de spurte i undersøkelsen synes Listhaug gjør en dårlig jobb.

https://www.dagbladet.no/nyheter/folket-har-talt-solid-stotte-til-sylvi-listhaug/60147452

Lenke til kommentar

At gruppen som utgjør den overveldende majoriteten av befolkningen vil utføre flertallet av de "farlige" handlingene virker ikke urimelig, men når det gjelder terrorisme, og siste tids tiltak mot dette, er det islamisme som anses som den største trusselen:

•  
  • Ekstreme islamister representerer fortsatt den største terrortrusselen mot Norge. Også for 2017 vurderes det som mulig[2] at det vil bli gjennomført terrorangrep mot Norge. Flere europeiske land er imidlertid mer utsatt for terrorangrep enn Norge.

I Norge kom bevæpning og sikkerhetstiltak pga ABB.

PST. PST. Du mener organisasjonen som malte kommunister som fiender etter 2. verdenskrig? Inkludert norske krigshelter som sloss mot nazistene for Norge? Og PST jaktet kommunister. Det samme gjorde de i USA. PST gjorde det jo pga USA. Begge deler er STERKT kritisert i ettertid for å være ubegrunnet heksejakt.

PST bryter og norges lover med sine operasjoner.

PST trenger en fiende. De må snakke om hvor farlig det er. Hva er ellers poenget med å gi PST mye ressurser? 

Varslet PST om trusselen med nynazister? Hvorfor brukte de ikke mye tid og ressurser på det? De snakker om trusselen med muslimer, men hvor er angrepene? Ingen snakk om trussel fra ny-nazister, men angrep har vi hatt.

Men jada bare stol på PST sine heksejakt rapporter.

Lenke til kommentar

Artig klipp, og egentlig ganske bra humor, men som satire som er ment å ramme Sylvi Listhaug treffer den nok særdeles dårlig nettopp fordi realiteten er det motsatte av hva sketchen er ment å illustrere. Det er tross alt ikke snakk om noe som "bare Sylvi ser" men om en statsråd som har hatt en relativtsterk folkelig støtte fordi "alle ser" til tross for særskilt kraftig motbør fra mediene og opposisjon. 

Tallene, som er hentet inn på oppdrag fra Dagbladet, viser at 55 prosent av Norges befolkning mener den kontroversielle statsråden gjør en god jobb. 22 prosent sier Listhaug gjør en «meget god jobb», mens 33 prosent nøyer seg med å karakterisere innvandringsministerens innsats som en «god jobb». 38 prosent av de spurte i undersøkelsen synes Listhaug gjør en dårlig jobb.

https://www.dagbladet.no/nyheter/folket-har-talt-solid-stotte-til-sylvi-listhaug/60147452

Som alt annet er det overdrevent. De 22%ene kan man f.eks si at ser det likt som Listhaug.

Det er en grunn til at hun nå fikk enda mer makt. 

Men det at flertallet synes hun gjør en god jobb betyr ikke at de er enige i alle påstandene og utsagnene hennes. Det betyr at folk liker at hun fører streng innvandringspolitikk. Det betyr f.eks ikke at de tror på snikislamisering av Norge. Det finnes mange som vil ha streng innvandring selv om de ikke tror på at muslimer vil utrydde dem, enkelt og greit fordi de anser det gir mye problemer og en begrensning gir mindre problemer. Så det er best for landet. Det er helt greit.

En ser jo og i avstemning på Stortinget nå så stemte AP, SP, Høyre og FRP sammen i asylsak. Og problemet til AP i forrige valg var jo til dels at innvandring var viktig. Men AP har en del velgere som er for mer innvandring og åpenhet, men er redd de vil miste til Høyre/FrP om de tar inn mer flyktninger. Fordi til tross for ideologien til AP, så vil de ikke egentlig ta inn så mye mer folk. Så løsningen deres var å si ingenting. Høyre og FrP derimot var rimelig klare på hvor de ville. Samme med SV eksempelvis.

Så ja er godt klar over at medias dekning ikke står i stil med hva folk mener, og heller ikke hva som står i partiprogrammene. Hverken FrP, Høyre, AP eller SP har noe videre lyst på mer. Og FrP vil helt klart ha mindre.

Så ikke overrasket over at hun får 55%, som jo er veldig bra. Det er jo en del som ikke svarte og. Og uansett hva du mener så ville jeg helt klart sagt at hun er en veldig dyktig politiker. Og de fleste angrepene mot henne, fører jo egentlig til enten ingenting eller at hun blir mer populær stort sett. 

Og jeg tror ikke dette klippet er spesielt laget for å ramme noen. Går fint å lage humor om noen uten at det er ment å ramme dem. Det kan være, bare humor. Synes det kan være greit med litt humor når debatten blir av typen at Listhaug liksom skal være nazist, og de på venstresiden vil ødelegge landet med innvandring. Blir så fiendtlig og seriøst. Her ser du Listhaug avbildet som noen kommenterer at hun er, men det er jo åpenbart at det er latterlig og overdrevent. Og at hun ikke er slik.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilken verden man lever i når det ikke er legitimt å anse masseinnvandring som en sikkerhetstrussel selv etter utallige terrorangrep og økning i voldelig kriminalitet. Det er ikke Sylvi Listhaug som lever i en fantasiverden, det er marxist-fjolsene.

Det du sier er jo "hvis du liker kebab må du like terror mot vantro og voldtekt av jenter i skjørt". Hvis man liker en ting fra en kultur må man ha alt. Man må til og med importere hele befolkningen deres hit, helt til ditt eget land ikke er til å kjenne igjen lengre, og det eneste blonde barnet igjen på skolen blir mobbet og banket opp daglig. Får meg til å lure på hvilke utrolige berikelser somaliere har gitt oss, siden de er å se stort sett over alt i det nye Norge. 

Vi har ikke masseinnvandring i Norge.

Jeg synes innvandring i Sverige/Tyskland har vært for høy i seneste år.

Nei jeg sier ikke at hvis man liker kebab så liker man terror. Vet ikke hvor du har fått det fra.

Jo , vi har masseinnvandring i Norge. Hvis det hadde kommet 10-100 personer i året (slik som det er i Japan) ville det vært innvandring. Men 10.000-30.000 per år er normen, og det er beregnet at etniske nordmenn vil være i minoritet i sitt eget land før århundreskifte. Hvis ikke det er masseinnvandring, er ingen ting det.

Dessuten har Japan omtrent 20 ganger flere innbyggere enn Norge, så 10.000 innvandrere til Norge på 1 år vil tilsvare 200.000 til Japan. Vi blir invadert.

Folk i IS tror at Europa har som agenda å utrydde Midtøsten. Det er slik de forsvarer terror i Europa. Så du er med i en sirkel av vold, basert på noe som ikke er reelt. Nei de vil ikke utrydde oss. Neon av dem vil. Akkurat som noen i Europa vil utrydde dem. 

Nei, det gjør de ikke. Du finner på sprøyt. IS ønsker et globalt kalifat, ikke ulikt det verdensherredømmet globalistene/internasjonalistene ønsker. Dessuten sa jeg ikke at det er muslimene som står bak. 

Vi har tom en manual på å utrydde muslimer, den heter "Mein kampf". De fleste fant ut for en stund siden at det var galt.

hahahaha. Selv hvis du hadde skrevet jøder i stedet for muslimer i den setningen, ville den fortsatt vært helt på hodet.

Endret av nahoj
Lenke til kommentar

•  

I Norge kom bevæpning og sikkerhetstiltak pga ABB.

Vi har masse sikkerhetstiltak som ikke er en konsekvens av ABB. Det er sikkert du også klar over?

PST. PST. Du mener organisasjonen som malte kommunister som fiender etter 2. verdenskrig? Inkludert norske krigshelter som sloss mot nazistene for Norge? Og PST jaktet kommunister. Det samme gjorde de i USA. PST gjorde det jo pga USA. Begge deler er STERKT kritisert i ettertid for å være ubegrunnet heksejakt.

PST bryter og norges lover med sine operasjoner.

PST trenger en fiende. De må snakke om hvor farlig det er. Hva er ellers poenget med å gi PST mye ressurser? 

Varslet PST om trusselen med nynazister? Hvorfor brukte de ikke mye tid og ressurser på det? De snakker om trusselen med muslimer, men hvor er angrepene? Ingen snakk om trussel fra ny-nazister, men angrep har vi hatt.

Men jada bare stol på PST sine heksejakt rapporter.

Vi kan selvfølgelig mene at det PST hevder er konspirasjonsteorier osv. men for min del hører jeg heller på vårt fremste etterretningsorgan på området enn konspirasjonsteorier på nettet. 

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...