Gå til innhold

Norsk aluminiumskunnskap gjør det mulig: Nå kommer elektriske London-taxier til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god begynnelse, for taxinæringen. ( Antagelig utenom vintertid her i Norge?)
Fossildrevne biler, helt eller delvis, skal vel forbys i byer i Norge, men dette er jo en start. 12 mil kjørelengde er jo nærmest en spøk, hvis det ikke kun dreier seg om kjøring innenfor bykjernen.
Men det finnes jo et elektrisk alternativ til, så slipper man eksosrør og mikmak fra forbrenningsmotoren/rekkeviddeforlengeren. Med kjørelengde lik forbrenningsbiler, men med nullutslipp. Og dobbelt så effetive som en forbrenningsmotor, når kun batteri  gjør at kundeturer til utkanten av byen, eller nabokommuner blir umulig.
Ellers er det forunderlig at drosjer  i Norge ikke har  hatt en enhetlig utforming tidligere.
Mer funksjononelle enn dagens privatbil-type. Velkommen skal de være.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reiser endel intresante spørsmål om gjensalg problematikken? Drosjer lever i 4 år i Noreg og hvem vil kjøpe en så spesialisert bruktbil Russen? Den nye blågrønne greia er farlig for bruktmarkedet å snitt alderen vil bare bli høyere å høyere fordi der må brukes penger på bommer å avgifter!

Lenke til kommentar

Reiser endel intresante spørsmål om gjensalg problematikken? Drosjer lever i 4 år i Noreg og hvem vil kjøpe en så spesialisert bruktbil Russen? Den nye blågrønne greia er farlig for bruktmarkedet å snitt alderen vil bare bli høyere å høyere fordi der må brukes penger på bommer å avgifter!

 

Tja, slitedeler på en bil kan jo skiftes. Seter også. Og når utseende ikke mote/status-forandrer seg, kan jo en slik transportmaskin med elektrisk motor kanskje holde (minst) dobbelt så lenge som en forbrenningsmaskin?

Og med Aluminium  vil ikke bilen ruste heller.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke en ren elbil. Burde jo ha vært testet litt i Oslo før en kjøper en slik bil. Ingen ville jo kjøre Black Cab i Oslo da kjøreegenskapene var mildt sagt dårlig. "Jessa" gav den terningkast 1. Med fornuftig drift av elbiler som drosje i Oslo, så er det fullt mulig å kjøre elektrisk. Men med sjåfører som ligger i 120 til og fra OSL, blir det bare tull. Oslo burde få en drosjesentral der sentralen har full kontroll på drift av bilene slik at det blir en effektiv drift, noe det ikke er i dag. Eier av Opel Ampera-e som taxi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...