Sanger Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 (endret) Dette er for indremedisinere, og jeg er kun autorisert for å sette på plaster... Utstyr/konfig * LAN / WLAN med Asus RT-N66U som mater: * Nettverksspiller Denon DRA-N4 Piccolo (nettverksspiller, nettradio og Spotify Connect) - koblet til LAN port på router * 3 stk. chromecast * 1 stk. appleTV * 1 stk. Pinell Supersound II+ * 2 stk. HDPVR dekodere Androider brukt i testen: * 1 stk Samsung mobil * 1 stk. Samsung TAB' - begge Samsung er "always on network", batterisparing er av Problem med Denons nettverk(spiller): Uansett om jeg spiller SC connect, fra en disk eller internettradio, vil spilleren miste nettverksforbindelse når jeg vekker skjermen på uansett Samsung. Jeg hører gjerne at audio hssser ut, så mister spilleren nettverket. Andre enheter på nettverket blir stående Konstatert: 1. I trafikkmonitoren på routeren ser jeg at trafikk på nettverket hver gang skjermene på telefon/tab vekkes 2. Med wireshark ser jeg at samsungene sender gen strøm av mDNS pakker som er er google- relatert - "standard Query...Google" 3. Lot wireshark se på ipadr til Chromecastene. De svarer alle med en elv av "query response" på "skjermpakkene" fra samsungen. Legger ved ytterligere 2 skjermdump på dette Hypotese: Pakkene har til hensikt å sjekke/etablere kontakt/tilstedeværelse av chromecast dingser på nettet (har 3 slike) Trafikken skaper konflikt med kommunikasjonen nettverksspilleren har gående Forsøkt: Har avinstallert eller deaktivert alle appene på tlf som jeg vet/ser har en chromecast utvidelse, hjelper ikke, pakkene fortsetter å strømme ut når skjermen vekkes. Dersom hypotesen har noe for seg, så har jeg fortsatt chromecast rusk i telefonen, men finner ikke flere Fra Denon: "Make sure that the following router ports are free in order to enable smooth network communication with a network-capable device:Router Ports: 3813, 443, 80, 8080, 3689, 554, *5297, 5298, 5353 UDP multicast *The last three ports are essential to identify the product over the network and are used by the Bonjour protocol. For the device to communicate, multicasting must be activated on the router. For information on this please refer to the user manual of your router." Legger med noen skjermdump fra wireshark Er det noen som kan hjelpe meg å analysere dette? Mvh Håvar Endret 15. januar 2018 av Sanger Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Hei Håvar. Kunne du skrevet en liste over hvilke enheter som har hvilke IP-adresser? Hvor henter du wireshark-dataen fra, og hvordan? Uten å ha lest meg opp på Chromecast ser jeg at mDNS brukes for å finne Chromecast-enheter på nettverket. Den samme protokollen bruker Spotify for å finne Spotify-enheter på nettverket. Lenke til kommentar
Sanger Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Hei Håvar. Kunne du skrevet en liste over hvilke enheter som har hvilke IP-adresser? Hvor henter du wireshark-dataen fra, og hvordan? Uten å ha lest meg opp på Chromecast ser jeg at mDNS brukes for å finne Chromecast-enheter på nettverket. Den samme protokollen bruker Spotify for å finne Spotify-enheter på nettverket. Samsung brukt her ...247 chromecast ...91 Denon ...232 Kjører winshark fra en trådløs Laptop og filtrerer på formatet: ipadr == 192.168.1.x " https://wiki.wireshark.org/DisplayFilters Var det det du lurte på? Endret 14. januar 2018 av Sanger Lenke til kommentar
process Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Forsøk å oppdatere asus til siste firmware. Hva er innstillingen på igmp snooping satt til? Multicast er kjipt når det ikke fungerer. Lenke til kommentar
5IY69HYW Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 https://www.theregister.co.uk/2018/01/15/router_vendors_update_firmware_to_protect_against_google_chromecast_traffic_floods/ Vi får vente på en fiks fra Google... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Det kan være Denon-spilleren ikke tåler antallet mDNS-pakker som kommer inn når Samsung-enhetene våkner. Om du lagrer pakkedumpen så er det mulig å se på om antallet som treffer Denon-en er veldig høyt i en kort periode. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Ohh, den der var kjip Google! Lenke til kommentar
Sanger Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2018 Ser ut som Google er på saken https://www.myce.com/news/google-will-soon-release-fix-wifi-drops-caused-chromecast-home-83471/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå