Tommelom Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Jeg sliter med humming når htpc'n min er støpslet inn uansett kurs i huset. Har vurdert å teste med en annen PSU da jeg har en annen pc i huset som ikke kødder til subben. Lurer også på om en UPS vil fikse dette problemet? Noen tips? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Standardsvaret vil vel først være å oppdatere BIOS og drivere. For sistnevnte ville jeg ev. prøvd Snappy Driver ettellerannet om originale drivere ikke hjelper. Hjelper ikke det mistenker jeg dårlig/skadd lydkort. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2018 Dette gjelder SVS-sub koblet til en hjemmekinoforsterker. Ulyden oppstår selv om pc ikke er påslått. Det holder at pc'n er tilkoblet strømnettet. Signalkabel til subben trenger heller ikke være tilkoblet for at summingen skal oppstå. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Forsterkeren er jordet, men ikke subben? Tenker du kanske har ground-loop på gang? Edit: ser at subben ikke trenger å være tilkoblet for å få summing. Mulig strømforsyningen i subben støyer for mye da og at det slår ut på forsterkertrinnet, eventuelt fanger opp noe støy fra HTPC'en sin strømforsyning. Kan kansje hjelpe å surre ferittkjerner på strømkablene. Det har faktisk min aktive sub fra fabrikken. Endret 16. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 Ingen jording på hverken subb eller forsterker. Skal teste ut ferritfilter. Enn om det hadde vært så enkelt Er garantert HTPC'n som er problemet. Tvert jeg drar ut støpselet på den, så forsvinner all støy. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Prøv å koble PC-en til en jordet stikkontakt. Subben også, med mindre den er dobbeltisolert. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 Alt er koblet til jordete kontakter. Sub og forsterker har ikke jordet støpsel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 PSU er aktiv også når PC er avslått (for 5V standby). Switch-mode strømforsyninger trekker strøm i korte pulser, det lager støy på strømnettet. Står om det her: "The capacitor is chosen to be sufficiently large that there is little ripple on it: as a result the rectifier can only conduct near the peak of the mains. The result of this is not that the current leads or lags the voltage, but that the current is non-sinusoidal with peaks of current near the peaks of the voltage. This introduces significant harmonic distortion." Og så har du tydeligvis en sub som er for følsom for slik støy. Usikker på om det hjelper med ferittkjerne, de er laget for å ta høye frekvenser. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 (endret) Det kommer tydeligvis an på hvilken PSU det er også. Har som sagt en annen pc som ikke kødder til subben. Derfor jeg vurderer om en ny PSU kan være en løsning. Men hadde håpet på en billigere fiks. Endret 17. januar 2018 av Tommelom Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Tror heller jeg ville satset på lydkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå