Morromann Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Det handler om misunnelse. Mange har vondt av at noen får penger på konto uten å jobbe 40 timer i uka for dem. Til nød kan de akseptere det hvis de uføre er så syke at de er invalidisert eller døende, for da er det ingenting å være misunnelig på. Det er mye rykter og løsprat om falske uføre som lurer staten. "Alle vet jo at" og "jeg kjenner en fyr" er begynnelsen på setninger som burde få bullshit-alarmen til å gå. Hehe....rett under innleggett ditt er nok et klassisk "jeg kjenner noen"-sladrekjerring-prat. Det slår aldri feil. 2 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Her er irrelevante sammenligninger igjen! UFØR og ARBEIDSSKY er to voidt og diametralt forskjellige ting! Man får ikke UFØRETRYGD om man er lat. Jo, man kan få penger fra NAV men ikke uføretrygd! Noen blir satt i tiltak som man får 7000 kroner i måneden for å delta på og det er noe helt annet enn uføretrygd. Igjen, som en annen skriver her anonyme innlegg med "men jeg kjenner en som...."blablaogblabetibla....takk for at du demonstrerer Sparatcus sitt poeng til den store gullmedaljen! Dessuten er det ufint å spre rykter og sladder om andre mennesker på et diskusjonsforum! Det er hva sladrekjerringer gjør. Og gjerne sladrekjerringer av begge kjønn. Noen av de verste kjerringene er menn. "hvis man ikke kan relatere til bekjente så har man ingenting man skal si på diskusjonsforum, Spesielt på et forum som dette,, Her skal fakta være skrevet i stein og har du ikke hatt noe relasjon til et tema skal du ikke skrive om det... Det er holdningen her inne. " Så jo.. det blir å referere til bekjente når man skal utdype et poeng Sier ikke at det er det samme, men du klarer tydeligvis ikke å se "the bigger picture" vi diskuterer. Det er snakk om veldig mange som er "uføre" uten at de nødvendigvis er det De som faktisk er uføre på en legit måte er en helt annen sak, men nå spør TS om hvorfor alle er slemme mot uføre Jeg personlig ser kun på uføre der du ikke er kapabel overhodet til å bidra i samfunnet, Vi har MANGE jobber som er tilpasset, men det er sløve mennesker som sitter å syntes synd på seg selv hele tiden og mister motet ( helt forståelig for noen ) men igjen, Det handler om hva du klarer å prestere Det er jobber til funksjonshemmede som sitter i rullestol, hva er det som tilsier at en som sitter i sofaen og stirrer på tven ikke klarer det ? ( Snakker generelt om folk som feks her ikke klarer å gå mye pga dårlige ben ) forstå sammenhengen her så slipper du å synse å mene Statistikken på sykemeldinger og uføretrygde er vell sabla høy iht hvor godt vi egentlig har det.. Er ikke det rart? Vis vi ikke kan relatere oss til bekjentskaper og personlige erfaringer.. hva skal vi da hente informasjon fra? Snakk om å være innafor boksen gitt 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) *snip* Sitter du på taushetsbelagte saksdokumenter til de som du sitter og og baksnakker her på nettet? Forøvrig er det typisk at folk som hater velferdsordninger raskt er ute med oppkast som "jeg kjenner en uføretrygdet som kan gå på butikken, så han må være en snylter" uten å ha noen innsikt hverken i legeerklæringer eller NAVs taushetsbelagte dokumenter. Det er tross alt NAV som avgjør om noen er arbiedsufør, ikke sladrekjerringer i nabolaget. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 17. januar 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Det er også tvilsomt om nordmenn faktisk er mer syke enn andre Nettopp, og jeg mener det opplagte er at mange av disse i Norge ikke reelt er syke, mens noen av dere spekulerer i at det derimot er alle andre i de andre lande som egentlig er kjempe syke selvom de passer sin jobb. Jeg vet ikke nødvendigvis svaret, men jeg vet i al fall hva som er mest sandsynlig... Det er helt sikkert at NAV gjør mange vedtak som er feil (både avslag og innvilgelser), for det er blitt testet. Jeg har ikke det eksakte tallet i hodet nå - det var snakk om rundt en fjerdedel - men en overraskende stor andel av vedtakene til NAV blir omgjort når de blir prøvd for trygderetten. Dette er ikke overraskende i det hele tatt, for i NAV er det hvor mange vedtak man lager og ikke kvaliteten på dem som gjør deg til en god ansatt. Å ha en grundigere og tettere oppfølging av hver enkelt sak ville vært ekstremt ressurskrevende og det er bestemt på politisk hold at budsjettet til NAV skal reduseres hvert år (effektivisering og gevinstrealisering via ostehøvelkutt), så det er lite sannsynlig at dette blir bedre. Problemet er at så mye av det som sies rundt uføretrygd og hvor mange uføre Norge "burde" ha bare er verdiløs synsing og spekulering. Hvis man mener at det er mange falske uføre så må man nesten ha noen undersøkelser å vise til som har påvist det, hvis ikke blir det bare et spørsmål om hva man selv ønsker å tro. Veldig ofte er dette betinget av politisk stammetilhørighet, med folk på venstresiden som har stor tillit til trygdesystemet mens folk på høyresiden er skråsikre på at Norge er fullt av snyltere. Har man bestemt seg på forhånd hva som stemmer så har man kastet alt som heter empiri og vitenskap ut av døra. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 (...) Vis vi ikke kan relatere oss til bekjentskaper og personlige erfaringer.. hva skal vi da hente informasjon fra? (...) Anekdotiske bevis er noen av de svakeste bevisene som finnes. 2 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Sitter du på taushetsbelagte saksdokumenter til de som du sitter og og baksnakker her på nettet? Forøvrig er det typisk at folk som hater velferdsordninger raskt er ute med oppkast som "jeg kjenner en uføretrygdet som kan gå på butikken, så han må være en snylter" uten å ha noen innsikt hverken i legeerklæringer eller NAVs taushetsbelagte dokumenter. Det er tross alt NAV som avgjør om noen er arbiedsufør, ikke sladrekjerringer i nabolaget. By all means. Hvis du tror alle som får støtte absolutt trenger det så har du din mening og er urokkelig. Baksnakker? Jeg snakker åpent om snyltingen de selv gjør til de hele tiden, Kanskje du er kynisk og overfladisk rundt dine venner, men ikke forvent at alle er som deg De vet godt hva jeg mener om hva de gjør, om de bryr seg det er noe helt annet og får være deres valg Er vell ofte slik at de som føler noen treffer en nerve uansett sak eller tema man forholder seg til så ligger det et snev av sannhet bak Svetter du og blir provosert, aggressiv o.l hvis en random hadde kommet opp på gata og sagt " HEI DU! jeg så du stjal her om dagen" Full vitende selv at du har ligget hjemme med influensa og er uskyldig.. Se litt på deg selv, Hvis du er klar i din egen sak når det gjelder at du trenger støtte ( hvis det er saken her ) så hva er problemet? for meg virker det som du blir irritert når du kanskje føler at det ligger noe bak det at du ikke mener du selv fortjener det MEN MEN Ha en fin dag videre ^^ Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Dersom det du sier er sant at de med vitende og vilje utbetaler uføretrygd til friske og late folk bryter NAV loven, noe som er temmelig kon spiratorisk og tøvete da det neppe er noen etat i Norges land som er mer fanatisk opptatt av at lover, praragrager og forskrifter skal følges til punkt og prikke. Er du så naiv at du ikke tror personer lurer til seg støtte fra NAV? Du trenger en oppfriskning på hvordan samfunnet er blitt Kjekt å se at det fortsatt finnes de som ser godt i alle mennesker uansett..Det skal sies ^^ Men utrolig naivt... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Problemet er alle sakene med trygdesvindlere. De få ødelegger for de mange. Det er det jeg ikke skjønner. Hvis jeg ikke husker feil, unndrar vel rikingene i Norge mange ganger mer i skatt enn de summene det snyltes for i trygdesystemet. Hvorfor får ikke rikingene det samme hatet rettet mot seg, når de tross alt raner samfunnet for enormt mye mer enn noen stakkars trygdesvindlerslasker? De gjør det. Men ikke nødvendigvis fra de samme menneskene. Det er også pengeflyttere som ikke bidrar noe som helst til verdiskapning og unndrar seg skatt til Norge som samtidig hater uføretrygdede. Hvem og hvordan er det dere mener "rikingene" "unndrar" seg skatt? At rike mennesker driver skattetilpasning innenfor regelverket, må man eventuelt skylde på politikerne for. Hvis de gjør noe beviselig ulovlig, får man anmelde disse "rikingene". Faktum er at det er en liten minoritet som bidrar med den aller største andelen av skattene i Norge. Les f.eks. denne saken: https://www.minervanett.no/skatt-etter-evne/ Dvs: De ca 10 prosent med høyest inntekt i Norge betaler ca 38 prosent av all personskatt, men de betaler også mer enn den samlede skatten fra de 70 prosente med lavest inntekt. Så "rikingene" bidrar forholdsmessig mye til samfunnet. Selv om dette kanskje er litt utenfor temaet her, toucher det nok likevel borti hva som ligger bak: Man må være forsiktig med å legge for mye skatt på for få mennesker. Hvis man føler at man får alt for lite igjen for det man bidrar med, vil dette være skadelig. MEN dette gjelder begge veier: Hvis man tjener "for lite" på å jobbe hardt i forhold til å være arbeidsledig/ufør, vil man få en økning av personer som prøver å utnytte systemet. Selv om man langt fra har det "fett" ved å være uføretrygdet, kan det være mange i de nederste inntektsgruppene som ikke ser seg tjent med å jobbe. Dette er en utfording: Man må hele tiden balansere dette opp mot at de som faktisk ER syke/uføre skal ha det greit, og kunne leve et godt liv. (Når det er sagt, er jeg personlig for et samfunn med små forskjeller mellom fattig og rik, og er bl.a. derfor tilhenger av en viss arveavgift, da jeg mener dette er en av de mest urettferdige "inntektene" som finnes. Å kalle det "skatt på død", grenser til useriøst. Er man død, så er man død. For mottakeren av arven er dette faktisk en inntekt.) Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Å kalle det "skatt på død", grenser til useriøst. Er man død, så er man død. For mottakeren av arven er dette faktisk en inntekt.) Dødsavgift? Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Dersom det du sier er sant at de med vitende og vilje utbetaler uføretrygd til friske og late folk bryter NAV loven, noe som er temmelig kon spiratorisk og tøvete da det neppe er noen etat i Norges land som er mer fanatisk opptatt av at lover, praragrager og forskrifter skal følges til punkt og prikke. Er du så naiv at du ikke tror personer lurer til seg støtte fra NAV? Du trenger en oppfriskning på hvordan samfunnet er blitt Kjekt å se at det fortsatt finnes de som ser godt i alle mennesker uansett..Det skal sies ^^ Men utrolig naivt... Jeg har FOR FAEN ikke skrevet ET JÆVLA STED at det ikke er folk som lurer til seg stønader. IKKE ET STED! Kan du ikke lese. Forøvrig var ikke svaret til DEG, men til tigerdy som i fullt alvor inisinuerer at NAV lurer NAV, altså at de med vilje bryter sitt eget regelverk og utbetaler uføretrygd til friske mennesker. Det er noe annet enn å skrive at ingen lurer NAV. Muligens norsk ikke er morsmålet ditt siden du ikke klarer å forståå hva jeg skrev eller så kverulerer du med vilje. Forøvrig følger du ikke oppfordringen min å lære deg forskjell mellom velferdsorningene. Uføretrygd er ikke en stønad, det er en pensjonsordning. Arbeidsldighetstryg er en stønad. Men sosialhjelp er ingen av delene, det er behovsprøvet økonomisk nødhjelp til de sm faller mellom alle stoler. Og ja, folk lurer til seg stønader. Jeg vet ikke hvor mange som lurer til seg uføretrygd og la meg minne deg om at det er UFØRETRYGD som er diskusjonstemaet her, IKKE andre velferdsordninger. Dersom du vil diskutere alle velferdsordningene som er i Norge anbefaler jeg deg at du starter din egen tråd om det fremfor å drive trådkapring her som er brudd på regel 3. Joda, det er sikkert noen som lurer til seg akkurat uføretryggd(selv om det er atskillig vanskeligere enn for eksempel dagpenger og trygd til enslige mødre, for den stønaden er svindelen massiv)men det må isåfall innebære at man har en profesjonell svindlerlege som lager falske diagnoser og lurer NAV trill rundt til å tro at hans pasient har en sykdom han ikke har, noe jeg tro må være meget vanskelig. Jeg mener å huske at det var en slik sak noen år tilbake, det fikk selvsagt konsekvenser og legen ble dømt og fikk fratatt lisensen og NAV skjerpet kontrollen betraktelig med legeerklæringer så der kreves det nok meget utspekulert og profesjonell svindel. Men jeg vet ikke om noe jeg skriver når inn. Jeg tro jeg kaster bort tiden og gidder ikke mer kverulering med deg om dette. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 (endret) Det er også tvilsomt om nordmenn faktisk er mer syke enn andre Nettopp, og jeg mener det opplagte er at mange av disse i Norge ikke reelt er syke, mens noen av dere spekulerer i at det derimot er alle andre i de andre lande som egentlig er kjempe syke selvom de passer sin jobb. Jeg vet ikke nødvendigvis svaret, men jeg vet i al fall hva som er mest sandsynlig... Du vet ingen verdens ting. Det er saken. Du synser. Og synsing om ting man ikke vet noe om er søppel. Du sitter ikke på et eneste saksdokument men forholder deg tilanekdoter og tvilsomme statistikker. Slikt er kun søppel og har null verdi i samfunnsdebatten. Om noe, så bør vi iallefall ha lært at samfunnsmodellen vi lever i fordrer til sykdom og mentale problemer. Om det skal skyldes på en stor minoritet, eller på systemet, det har jeg min egen formening om. Men, det finnes iallefall andre måter samfunnet KUNNE ha fungert på, og det er på tide vi drøfter disse mulighetene og hva slags samfunn folk ønsker å leve i, heller enn å godta et diktatsamfunn som er i ferd med å falle ifra hverandre og lede til både verdenskrig og atomkrig. Jeg blir faktisk ganske syk inni meg bare av å tenke på realiteten i verden. Endret 17. januar 2018 av zeebra 1 Lenke til kommentar
Psyycho Skrevet 17. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2018 Troll eller ei. Du er på bunnen av den sosiale rangstigen og derfor har resten av oss som fremdeles har litt huleboermentalitet ikke så mye til overs for snyltere som ikke kan/ønsker å bidra til "stammen". Du er slem mot deg selv fordi du mener du er et offer. Kanskje havner jeg selv i samme situasjon en dag. Jeg kommer ihvertfall ikke til å sitte der og synes synd på meg selv og forvente at verden skylder meg noe som helst. Shit happens, deal with it. Ta en titt på Torstein Lerhol for litt livsvisdom. Jeg forventer ikke at verden skylder meg noe som helst, alt jeg vil er å bli respektert på samme måte som alle andre selv om jeg er ufør. Ikke bli snakket dritt om for uføre har ikke gjort dere noe selv om noen snylter. Jeg har ikke bedt om ufør og sykdom jg skulle ønske det ikke var sånn. 3 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Troll eller ei. Du er på bunnen av den sosiale rangstigen og derfor har resten av oss som fremdeles har litt huleboermentalitet ikke så mye til overs for snyltere som ikke kan/ønsker å bidra til "stammen". Du er slem mot deg selv fordi du mener du er et offer. Kanskje havner jeg selv i samme situasjon en dag. Jeg kommer ihvertfall ikke til å sitte der og synes synd på meg selv og forvente at verden skylder meg noe som helst. Shit happens, deal with it. Ta en titt på Torstein Lerhol for litt livsvisdom. Jeg forventer ikke at verden skylder meg noe som helst, alt jeg vil er å bli respektert på samme måte som alle andre selv om jeg er ufør. Ikke bli snakket dritt om for uføre har ikke gjort dere noe selv om noen snylter. Jeg har ikke bedt om ufør og sykdom jg skulle ønske det ikke var sånn. Du kan ikke forvente at mobbere og hatere skal vise deg respekt. Men husk at de verste haterne i diskusjonsfoa og kommentarfelter aldri er representative for mesteparten av befolkningen. Det er slike steder som dette de får luftet ut hatet sitt. 2 Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Føler med deg Psyycho Jeg fikk i 2015 direkte beskjed av arbeidsgiver å gå til legen å sykemelde meg. I protest sa jeg opp og skaffe ny jobb. Deretter gjentok historien seg tre ganger - før jeg måtte krabbe til NAV. For 4 uker siden ble jeg 100% ufør. Merker STOR endring i atferden til mine nærmeste. I denne prosessen har jeg allerede "mistet" flere venner, fordi de nærmest glorifiserte min nye hverdag som i deres øyne bare var kos & ferie. Sitater som "skal du ikke snart finne deg en jobb" gjorde at jeg etter hvert begynte å lyve og pynte på sannheten for å skjerme meg selv. Men jeg vil jo helst være ærlige med folk. Det er noe piss å være hjemmeværende som jeg har blitt. Akkurat som folk i arbeid misunner meg og min "økonomiske frihet" som uføretrygdet, så misunner jeg dem som er i arbeid. Forskjellen er at jeg VET hvordan det er å være i jobb. Jeg har tross alt vært i full jobb i 17 år av livet mitt. Men å bli 100% ufør i en alder av 32 år er ingen spøk sosialt sett. Men jeg føler meg sterk mentalt. Så jeg skal nok komme gjennom det. Men dette var mye verre enn jeg trodde. Bare det at jeg handler på KIWI på formiddagen og vanker rundt midt på dagen gjør at jeg lurer på hva folk som naboer, butikkansatte osv tenker. Bare det å si ordene "en honnør" på bussen var merkelig undertrykkende. På 1960-tallet var det helt greit å være hjemmeværende. I andre land blir det sett på som et privilegium. Bare det at du har TID til å gå en formiddagstur gir deg sosial status i land som India. Jeg har bare to ord å si ÆSJ! DRITT! Så må jeg ta meg sammen å slutte å lyve / pynte på sannheten ovenfor folk. Kalle en spade for en spade. ja ja .... Jeg ble i det minste tatt seriøst og behandlet godt fra NAV. Jeg likte spesielt en ting som sto i utredningen. "Pasienten gir uttrykk for å være mye friskere enn det han i realiteten er." Jeg tror folk "gjør seg selv ofte sykere" i møte med NAV (for å bli tatt på alvor!?) - jeg forsøkte det motsatte, uten at jeg helt vet hvorfor. Det fungerte ikke. Ufør ble jeg. O_o 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Litt tykkere hud tror jeg mange kan ha godt av, man er selv sitt største hinder for å bli lykkelig 2 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Litt tykkere hud tror jeg mange kan ha godt av, man er selv sitt største hinder for å bli lykkelig Kunne ikke ha sagt det bedre. Et snev av sympati er det også mange som trenger her. 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Ser at synsingen og spekulasjonene fortsetter uhemmet. Alle står fritt til å ha et inntrykk av at det er flere uføre enn hva som er medisinsk troverdig, men det må undersøkes og påvises før det kan brukes som et grunnlag for politikk. Hvis antallet uføre faktisk er mer eller mindre reelt og man begynner med innstramminger så har man virkelig tråkket i salaten. Det er ikke noe motsetningsforhold mellom det å være ufør og gjøre noe annet enn å ligge rett ut i senga dagen lang. Å være totalt invalid er ikke noe kriterium for å bli ufør, kravet er kun at man har mistet minst halvparten av arbeidsevnen. De fleste uføre skal man andre ord være fullt i stand til å leve som normalt opp mot halvparten av tiden, veldig firkantet og teoretisk sett. Det er også en rekke sykdomstilstander som varierer mye i alvorlighetsgrad og samme person kan være tilnærmet frisk i perioder og så være nesten helt uten arbeidsevne i andre. Igjen, det er vanligvis flere år med medisinske undersøkelser og arbeidsutprøving som ligger bak en uføretrygd, så man skal ha gjort hjemmeleksene sine før man mener at en uføretrygd er innvilget feil. Det er ikke noe man kan vurdere ved å observere en person en gang i blant. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Moderatormelding Minner på at diskusjoner skal holde en høflig og saklig tone. Flere innlegg, og en del kommentarer på slike, er fjernet fra tråden, totalt 18 innlegg. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Jeg er inneforstått med dette og velger derfor å trekke meg fra denne diskusjonen. Men før jeg går vil jeg bare legge til noen poenger om hva jeg mener og at dette er mine meninger: 1.jeg er klar over at det er mennesker som svindler velferdssystemet og har aldri trodd at det ikke er noen som gjør det 2.jeg er for at det skal slåes hardt ned på misbruk av velferdssystemet 3.jeg er for at det skal ligge dokumentasjon til grunn for søknad om velferdsytelser 4.jeg er imot at folk skal få ytelser basert på et svakt grunnlag 5.jeg er for at personer må igjennom en lang prosess for å få innvilget uføretrygd 6.jeg mener at det må gjøres mer fra det offentlige for å få mennesker med nedsatt arbeidsevne tilbake i arbeid, men at måten det gjøres på i NAV-systemet(med absurde og meningsløse tiltak)er feilslått 7. jeg er åpen for at det innføres et slags kvoteringssystem for mariginaliserte borgere som stenges ute fra arbeidslivet pga. hull i CV-en; men som teoretisk sett kan jobbe får en rett til å jobbe; altså at det offentlige tvinger arbeidsplasser til å ansette disse menneskene, både offentlige og private og kan sanksjonere med bøter om disse arbeidsplassene nekter å ansette dem. 8.jeg har min egen inntekt og jeg håper å ha det så lenge som det er mulig 9.de som er ufrivillig utestengt fra arbeidslivet bør behandles med respekt og menneskeverd selv om de teoretisk sett kan jobbe, men har blitt nektet det av samfunnet 10.NAV bør ta mer bruk av lønnstilskuddskudsordningen selv om det på kortere sikt er dyrere enn å utbetale trygd 11.deltisarbeid bør bli mer akseptert og normalt i en arbeidssituasjon. Besatte fulltidsstillinger bidrar til å stenge andre ute fra arbeidslivet. Spesielt er deltid eller sånt som 80% stilling mer realistisk for de med nedsatt funkjsonsevne. Men arbeidslivet må være mer åpen for et inkluderende arbeidsliv enn kun for å tenke 100% effektivitet på alle områder. 100% effektivitet går ikke for de med nedsatt arbeidsevne men som likevel kan yte dersom samfunnet gir dem sjansen. Med dette trekker jeg meg fra diskusjonen. Jeg ønsker ikke å opprøre noen og bli med i en ubehagelig diskujson. Det var aldri hensikten min. Endret 18. januar 2018 av Morromann 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå