Gå til innhold

Kontrakter i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Irak kommer til å bli et eneste sant demokrati, også uten tullette franskmenn.

Usant - og lite hyggelig skrevet.

 

Chirac har gjort det eneste riktige ved å la være i denne saken. Det som provoserer meg er USAs evne til ikke å akseptere et nei for et nei - i et demokrati må alle få ha sin unike mening, og den må aksepteres. Sånn er det. Propagandaen sendt ut av USAs regjering har vært sjokkerende - og latterlig. Ethvert ikke-hjernevasket og oppgegående menneske burde avfeie dette for sludder.

 

Sitter igjen med at Powell er litt feilplassert i den regjeringen - han er den eneste som det "går an å snakke med" i regjeringen - og som faktisk har en del positivt å si.

Lenke til kommentar

At USA ikke vil gi kontrakter til de landene som ikke var med på krigen finner jeg naturlig, men fortsatt ikke riktig. Det jeg synes er værre, er at Norge egentlig var imot krigen, men nå har sendt ned styrker som et polistisk plaster på forholdet mellom USA og Norge. Og derfor havnet på listen som kan få oppdrag i Irak.

Lenke til kommentar
At USA ikke vil gi kontrakter til de landene som ikke var med på krigen finner jeg naturlig, men fortsatt ikke riktig. Det jeg synes er værre, er at Norge egentlig var imot krigen, men nå har sendt ned styrker som et polistisk plaster på forholdet mellom USA og Norge. Og derfor havnet på listen som kan få oppdrag i Irak.

Utenrikspolitisk er Norge - og har alltid vært et underlig land - veldig inkonsekvent og merkelig. Nå er nok dette et resultat av den noe haltende rejgeringen - med Venstre-folket mot en krig, KrF usikre, og Høyre som vanlig for. Da svarer de ikke for alle - men for seg. Og det er ikke akkurat positivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Men hvis ikke jeg husker helt feil nå så var vel Norge imot denne krigen... Derfor skal heller ikke Norske selskaper få være med på leken. Det vi gjør nå er i følge forsvarsministeren et humanitært oppdrag. Og det var FN som ba alle landene å være med på humanitøre oppdrag i Irak

Vel, USA ser på Norge som en del av koalisjonstyrken. Eller 'okkupasjonsstyrken', helt til det ble tilbakevist.

Lenke til kommentar
Statoil trenger oppdrag, jeg trenger utbytte! Men jeg synes det er riktig, vi vet alle hva våre nordmenn gjør der nede, og at de hjelper USA.

 

Jeg synes det er riktig at disse landene som var imot, Frankrike f.eks, ikke får kontrakter. Rett og rimelig.

Som jeg har påpekt om og om igjen, denne krigen skulle jo være for å hjelpe Irak, ikke for at styrtrike norske oljeselskaper skal få mer penger!

Lenke til kommentar

Ja, det strider mot mine etiske prinsipper å ha forbindelser med regimer som Saddam, og att på til pa måten Frankrike hadde det. Nasjonaliseringen på 70-tallet i Irak gjorde at USA måtte trekke seg ut, mens Saddam Hussein Al-Tikriti med en gang ringte Frankrikre og lot de ta over. Det er synd, særlig med tanke på at før nasjonaliseringen var det bare UK og US som hadde oljeselskaper i Irak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...