Bytex Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Jeg kunne tenkt meg å laste ned alle filer fra denne nettsiden https://www.wohmart.com/a6/ Det er så masse små .syx filer og MP3 og tekstdokumenter at det vil ta en evighet å klikke på alt sammen. Så hvordan automatiserer jeg noe slikt? Jeg har bare Windows 10 og ikke noe linuxbox. Jeg vet man kan lage scripts som skraper nettsider for innhold og lagrer det i mapper. Er det noen her som vet hvordan jeg gjør dette lettest mulig? Den sida er en skattekiste av info for en synth jeg har, og er redd for at den forsvinner en eller annen gang, den er allerede over 10 år gammel. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Trodde det finnes lett tilgjengelige programmer for slikt. Søk website ripping, website copier osv. Antar forskjellige programmer vil være effektive på hver sin struktur. Som en hovedregel er også gratis programmer mindre allsidige enn programmer som koster litt ettersom disse ofte har flere utviklere for å dekke over et bredere spekter. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2018 Googla og fant HTTrack, ser ut som det gjør det jeg var ute etter Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 wget kan også brukes. Ikke overdriv scraping, det blir noen ganger oppfattet som ufint. Pass også på at du ikke sprer innholdet videre i strid med opphavsrett, regler osv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2018 (endret) Nei dette var bare for å arkivere den sida med masse lydfiler og tricks of tips for synthen min til eget bruk. Vet aldri når den forsvinner. Endret 13. januar 2018 av Bytex Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Det skjønner jeg. Noen ganger kan man finne igjen gamle nettsider på archive.org, men som regel så er annet innhold (enn selv teksten på sidene) mangelfullt arkivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå