Gå til innhold

Her tester de systemet som vil gi færre togforsinkelser i framtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde selv valgt uttrykket "burde kunne" fremfor "skal" i overskriften, men ellers interessant. Om enn tynt på det tekniske. Virker som Bane Nor har fått noen til å gjøre om på programvare for trendanalyse i aksjemarkedet, eller tilsvarende.  

 

Hadde egentlig håpet se dem implementere noe litt mer avansert i retning harmonisk analyse eller lignende. Leste jeg ikke nylig at Statnett eksperimenterte med noe slikt? Noe som forhåpentligvis, kanskje, muligens, burde kunne påvise gryende overgangsmotstand eller kortslutninger mer direkte, og ikke bare som resultat av statistikk på tidligere oppståtte problem.

 

Kanskje sågar Reflektometriske målinger i tidsdomenet, overlagret den vanlige AC spenningen. Skjønt, da ville de først måtte sette inn høyfrekventfilter i serie med alle kraftkilder og avtappinger. Så det ønsket er nok temmelig utopisk. ( På den annen side bør slik måling kunne forutsi/detektere også brudd på skinnegangen over lange strekk av gangen. )

 

Men veldig bra at Bane Nor gjør noe.

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende, hvis dette kan føre til færre stans. Selv  om dette var  ( mer enn ) uforstålig for meg.

 

"..hvor det har oppstått jordingsfeil, vi kan se om noen har gjort noe feil, og hva som er gjort feil"

".. og kommende feil (?)"

 

Er disse feilene oppstått gjennom reparasjoner?  - Da burde vel reparatør kunne analysere arbeidet etter utførelse?

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

/ironi

Om de bare hadde hatt hydrogendrevene tog ville ikke dette vært et problem

 

 

Ja, ja.  Ironi eller ikke.- Dette hadde de nok ikke hatt.  :tease:

Men sikkert andre problemer, siden all teknikk medfører problemer innimellom.

Men det ville nok være (for) dyrt å rive ned kjøreledningene, (- som det er for dyrt å strekke kjøreledninger og utvide tunnelene på Nordlandsbanen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...