Mathias Klingenberg Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Millioner utestående. Entreprenører vurderer å trekke seg ut.Follobaneprosjektet trues: – Det er tragisk. Det kan sammenliknes med E6-konkursen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Ta utenlandske entreprenører, det blir så billig sier dem..... 5 Lenke til kommentar
Stein surf Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Utenlandske selskaper vinner de fleste store kontrakter idag fordi pris er viktigere enn gjennomføringsevne. Hvor blir det av bankgarantier for gjennomføringsevne, og ikke minst kanselleringsklausuler. Det ser ut til at dette er viktige kontraktsklausuler er borte i vår beundring av at store selskaper sender inn anbud. Personlig bruker jeg bare små selskaper enten det er telefon, data, eller opdrag som skal gjennomføres. Bedre dialog og garantier. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aheeSuTd Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Hva sier regjeringen og Solvik-Olsen nå om prestisjeprosjektet Follobanen? Skrekk og gru om samme regime skal brukes på Ringeriksbanen Sør via Sandvika i et fysisk meget krevende terreng. Et av flere grunner unødvendig prosjekt som normalt vil koste over 30 mrd forsøkes nå presset ned til 25 mrd. Hvilken kvalitet, driftssikkerhet og driftskostnad blir da resultatet? Ringeriksbanen Nord via Nittedal og Jevnaker vil gi samfunnet og jernbaneteknisk en totalt sett mye bedre løsning enn Ringeriksbanen Sør. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Syns de er flink. De har sikkert fått mye penger, ihvertfall ledelsen..... Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Hva sier regjeringen og Solvik-Olsen nå om prestisjeprosjektet Follobanen? Skrekk og gru om samme regime skal brukes på Ringeriksbanen Sør via Sandvika i et fysisk meget krevende terreng. Et av flere grunner unødvendig prosjekt som normalt vil koste over 30 mrd forsøkes nå presset ned til 25 mrd. Hvilken kvalitet, driftssikkerhet og driftskostnad blir da resultatet? Ringeriksbanen Nord via Nittedal og Jevnaker vil gi samfunnet og jernbaneteknisk en totalt sett mye bedre løsning enn Ringeriksbanen Sør. Krevende terreng? Jernbanen legges under terrenget hele veien til Sundvollen. Etter dette er det flate områder og små åser. Via Nittedal og Jevnaker er det store stigninger å forsere, for ikke å snakke om at det blir mye lengre. Det er en grunn til at det alternativet ble forkastet for 120 år siden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå