Gå til innhold

KOMMENTAR: Skal vi slutte å dele saker på Facebook nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

FB er noe jeg er tvunget til å bruke fordi enkelte ikke evner å forstå at det finnes bedre måter å kommunisere på. Ser frem til den dagen jeg kan slette kontoen min.

Var først skeptisk til å gjøre det. Har ikke angra en dag. Det er riktignok noen kommentarfelter hist og pist jeg må unnlate å være aktiv i, men det er vel ikke akkurat nødvendigvis et kjempetap av intergalaktisk konsekvens...

Er det bissniss-relatert kan man jo bruke LinkedIn... -just saying.

Facebook var ok... ...som ‘privat’ kontakthub.

Men å automatisk få spamma ‘alle dine venner spiller Farmville’, blei for mye for meg.

-Ja, man kan blokkere for mye og mangt, men i siste ende blir det jo mer mikromanagement enn hurtig hygge.

MÅ folk på død og liv ha fatt i meg, kontakt politiet...

To museklikk var det som skulle til for å ikke få spillforespørsler fra Farmville, men dette viste du vel?

Jo. Det visste jeg, men beste eksemplet jeg kom på i farta. Og de ~to ekstra museklikka kunne jeg godt være foruten.

-Og når det stadig vekk kommer ting som krever to nye museklikk... ...tja, så syntes jeg ikke FB var så ‘spennende’ lenger.

Jer er av den skolen som foretrekker å aktivere ønskede funksjoner, ikke konstant deaktivere uønskede funksjoner. Det er bare sånn jeg er. potet-potitt.

Så kom jo denne innstillingen, og du kunne glemme enhver forespørsel om spill.

Men Facebook er kanskje ikke for deg og dine interesser, men noen enklere kommunikasjonskanal for den generelle befolkningen, finnes ikke i dag.

LPEJp37sS2WSoyR-HFDJEA.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FB er noe jeg er tvunget til å bruke fordi enkelte ikke evner å forstå at det finnes bedre måter å kommunisere på. Ser frem til den dagen jeg kan slette kontoen min.

Var først skeptisk til å gjøre det. Har ikke angra en dag. Det er riktignok noen kommentarfelter hist og pist jeg må unnlate å være aktiv i, men det er vel ikke akkurat nødvendigvis et kjempetap av intergalaktisk konsekvens...

Men å automatisk få spamma ‘alle dine venner spiller Farmville’, blei for mye for meg.

-Ja, man kan blokkere for mye og mangt, men i siste ende blir det jo mer mikromanagement enn hurtig hygge.

To museklikk var det som skulle til for å ikke få spillforespørsler fra Farmville, men dette viste du vel?
Jo. Det visste jeg, men beste eksemplet jeg kom på i farta. Og de ~to ekstra museklikka kunne jeg godt være foruten.

-Og når det stadig vekk kommer ting som krever to nye museklikk... ...tja, så syntes jeg ikke FB var så ‘spennende’ lenger.

Jer er av den skolen som foretrekker å aktivere ønskede funksjoner, ikke konstant deaktivere uønskede funksjoner. Det er bare sånn jeg er. potet-potitt.

Men Facebook er kanskje ikke for deg og dine interesser, men noen enklere kommunikasjonskanal for den generelle befolkningen, finnes ikke i dag.

Du har rett Facebook er ikke for meg og mine interesser. Jeg har ikke behovet for å kringkaste hva jeg gjorde mellom klokka 12 og 15, i går. Enklere kommunikasjon? Email. Carboncopy til de der har reell interesse av at risen min ble brent, eller at jeg kjøpte feil do-papir, nemlig to-lags istedet for tre-lags. Når man skriver den mailen finner man plutselig ut, hvorfor i all verden vil jeg dele noe sånt? Facebook: Se hvor søt ungen min er når han ammer... ...wtf ffs...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du har rett Facebook er ikke for meg og mine interesser. Jeg har ikke behovet for å kringkaste hva jeg gjorde mellom klokka 12 og 15, i går. Enklere kommunikasjon? Email. Carboncopy til de der har reell interesse av at risen min ble brent, eller at jeg kjøpte feil do-papir, nemlig to-lags istedet for tre-lags. Når man skriver den mailen finner man plutselig ut, hvorfor i all verden vil jeg dele noe sånt? Facebook: Se hvor søt ungen min er når han ammer... ...wtf ffs...

Det er jo ingen kringkastingplikt eller delingsplikt i Facebook. Du velger jo selv hva du vil fylle andres Facebook med.

Email er jo bare så pre år 2000. Dessuten kan du ikke vite om de du har sendt mail til, har sett mailen.

Lenke til kommentar

Det jeg savner er at tjenester som Google Nyheter og MSN Nyheter hadde fungert slik at jeg fikk alle nyhetene fra de nettsidene jeg ønsket å få nyheter fra. Da kunne jeg unngått morgenrunden innom Adresseavisen, Aftenposten, IT-avisen, Digi, Tu, Tek og On MSFT.

Som mangeårig G+ bruker, så er det interessant å se FB bevege seg i retning av hvordan G+ funger mhp firmaposter. I G+ er det i hovedsak brukeren som bestemmer om og hvor mye han/hun vil se av poster fra firmasider, selv om frekvensen kan påvirkes noe av at personer i dine sirkler, plusser poster fra slike sider.

Firmaposter blir heller ikke for spam og regne, siden det er opp til brukeren å inkludere eller evt. ekskludere (blokkere) kilder.

Jeg setter stor pris på norske firma som poster sine nyheter også på G+. Det gjør det lettere å oppdage nyhetene for oss som ikke henger på FB.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Facebook? Brukes det fortsatt?

Er ikke det litt 2006?

Trodde det var mest passive kontoer og aktive besteforeldre der nå.

Kommer fra en som nettopp har laget seg konto her inne. Veldig oppdatert mao.

Lenke til kommentar

Er drittlei Facebook og det uten å egentlig brukt det no særlig. Liker ikke at en hyperkommersiell aktør har oversikt over mine venner og familie enten jeg vil eller ikke, ettersom alle mine venner har angitt meg allerede. Ble tvunget inn i Facebook pga en annen med samme navn aksepterte alle mine vennes invitasjoner uten å kjenne dem. Useriøst, overfladisk kynisk og påtvingene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

TU burde gå foran med en boikott og en aktiv holdning mot facebook. Når den (hittil) anerkjente teknologiformidleren TU benytter facebook så er det et veldig dårlig signal til resten av media i Norge og til norske politikere.

Når selv statsministeren driver reklame for facebook og den "reklamefrie" statskringkasteren er fullstendig gjennomsyret så har dette gått for langt.

Kom gjerne med argumenter mot Facebook, ellers er du bare en brønnpisser.

Jeg synes ikke jeg trenger å argumentere mot noe så opplagt. Så da fortsetter jeg heller å pisse i brønnen til Zuckerberg..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

TU burde gå foran med en boikott og en aktiv holdning mot facebook. Når den (hittil) anerkjente teknologiformidleren TU benytter facebook så er det et veldig dårlig signal til resten av media i Norge og til norske politikere.

Når selv statsministeren driver reklame for facebook og den "reklamefrie" statskringkasteren er fullstendig gjennomsyret så har dette gått for langt.

Kom gjerne med argumenter mot Facebook, ellers er du bare en brønnpisser.

Jeg synes ikke jeg trenger å argumentere mot noe så opplagt. Så da fortsetter jeg heller å pisse i brønnen til Zuckerberg..

Joda du beviser jo også hvor kjapp du er...

just-because-you-are-unique-does-not-mea

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg savner er at tjenester som Google Nyheter og MSN Nyheter hadde fungert slik at jeg fikk alle nyhetene fra de nettsidene jeg ønsket å få nyheter fra. Da kunne jeg unngått morgenrunden innom Adresseavisen, Aftenposten, IT-avisen, Digi, Tu, Tek og On MSFT.

Skaff deg feedly, der kan du "abonnere" på alt av nyhetsnettsider og samle de i grupper. Da er det bare å gå inn på appen/nettsiden bla gjennom nye saker og lese /fjerne de du vil

Man må tydeligvis betale hvis man ønsker mer enn 100 kilder eller tre "mapper"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...