Gå til innhold

KOMMENTAR: Skal vi slutte å dele saker på Facebook nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facebooks snedige plan for å øke reklameinntektene fra bedriftsmarkedet.....og redusere privatpersoners lyst til å slette sine kontoer, men den kan være litt tveegget hvis man blir pådyttet venners "maling som skal tørke" og "plen som skal klippes" kan behovet for skikkelige nyheter komme på banen.....atter en gang?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Jaja, mye av det som faktisk er interessant med facebook er nyheter. Det å kommunisere med folk er mye bedre i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Facebook er elendig konstruert for å følge med på diskusjoner og debatter. Sammenlignet med disqus og diskusjon, som begge har sine svakheter i mangfold, forsvinner innlegg man har skrevet på Facebook gjerne ut i det store intet. Instant articles var bare irriterende. Jeg skjønner ikke at noen bruker det. Finner man en interessant artikkel på Facebook, vil man til siden hvor artikkelen befinner seg, ikke til et sted hvor man bare kan velge å gå tilbake til Facebook, hvor da gjerne artikkelen har flyttet seg så langt ned i nyhetsstrømmen at man ikke finner tilbake til den. For interaksjon med venner, holder Messenger stand som den viktigste kanalen, men Snapchat gruser Facebook for deling av bilder og videosnutter av personlig art.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er vel et nødvendig grep siden Facebook er i ferd meg å bli uinteressant. Når jeg går inn i feeden min ser jeg nesten ingenting av interesse i begynnelsen.

Scroller jeg langt nok ned ser jeg faktisk at noen venner har delt interessante innlegg, men vanligvis kommer jeg ikke så langt før jeg går lei.

Nyheter og filmer er i og for seg interessante, men jeg foretrekker å lese det i nettaviser og se på youtube eller strømmetjenester. For meg er (var) det som var interessant med FB å få innblikk i personlige øyeblikk til venner og kjente. Det får jeg ikke lengre når feeden fylles med drit.

Ting jeg ikke ønsker i feeden min, da jeg har bedre kilder til dette.

- Reklame (Noe er ok om dette er relevant for meg, FB har fått altfor mye)

- Link til boliger som venners venner selger. (skal jeg ha bolig går jeg på Finn.no)

- Link til annen drit folk selger (Finn.no)

- Morsomme videoer tatt fra tv eller youtube (Youtube+strømmetjenester)

- Nyheter (nettaviser, litt er ok dersom venner faktisk mener noe interessant om saken eller at de er engasjert i det det gjelder).

- Så sinnsykt mange poster fra politiske partier, band, filmer, serier, radiokanaler og annet jeg har trykket at jeg interesserer meg i.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg savner er at tjenester som Google Nyheter og MSN Nyheter hadde fungert slik at jeg fikk alle nyhetene fra de nettsidene jeg ønsket å få nyheter fra. Da kunne jeg unngått morgenrunden innom Adresseavisen, Aftenposten, IT-avisen, Digi, Tu, Tek og On MSFT.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg savner er at tjenester som Google Nyheter og MSN Nyheter hadde fungert slik at jeg fikk alle nyhetene fra de nettsidene jeg ønsket å få nyheter fra. Da kunne jeg unngått morgenrunden innom Adresseavisen, Aftenposten, IT-avisen, Digi, Tu, Tek og On MSFT.

Skaff deg feedly, der kan du "abonnere" på alt av nyhetsnettsider og samle de i grupper. Da er det bare å gå inn på appen/nettsiden bla gjennom nye saker og lese /fjerne de du vil

Lenke til kommentar

Utrolig mye søppel (reklame) på Facebook. Det er ikke et problem at bedrifter får for lite oppmerksomhet, det er et problem at de får for mye oppmerksomhet. Reklame forslummer sinnene våre, og jo mindre reklame jo bedre er det! Det beste hadde vært om alle reklame ble fjernet fra Facebook.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Utrolig mye søppel (reklame) på Facebook. Det er ikke et problem at bedrifter får for lite oppmerksomhet, det er et problem at de får for mye oppmerksomhet. Reklame forslummer sinnene våre, og jo mindre reklame jo bedre er det! Det beste hadde vært om alle reklame ble fjernet fra Facebook.

Hvor skulle Facebook da få inntektene sine fra?

Du tror vel at det er du som er kunden på Facebook?

Lenke til kommentar

TU burde gå foran med en boikott og en aktiv holdning mot facebook. Når den (hittil) anerkjente teknologiformidleren TU benytter facebook så er det et veldig dårlig signal til resten av media i Norge og til norske politikere.

Når selv statsministeren driver reklame for facebook og den "reklamefrie" statskringkasteren er fullstendig gjennomsyret så har dette gått for langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

TU burde gå foran med en boikott og en aktiv holdning mot facebook. Når den (hittil) anerkjente teknologiformidleren TU benytter facebook så er det et veldig dårlig signal til resten av media i Norge og til norske politikere.

Når selv statsministeren driver reklame for facebook og den "reklamefrie" statskringkasteren er fullstendig gjennomsyret så har dette gått for langt.

Kom gjerne med argumenter mot Facebook, ellers er du bare en brønnpisser.

Lenke til kommentar

FB er noe jeg er tvunget til å bruke fordi enkelte ikke evner å forstå at det finnes bedre måter å kommunisere på. Ser frem til den dagen jeg kan slette kontoen min.

Var først skeptisk til å gjøre det. Har ikke angra en dag. Det er riktignok noen kommentarfelter hist og pist jeg må unnlate å være aktiv i, men det er vel ikke akkurat nødvendigvis et kjempetap av intergalaktisk konsekvens...

Er det bissniss-relatert kan man jo bruke LinkedIn... -just saying.

Facebook var ok... ...som ‘privat’ kontakthub.

Men å automatisk få spamma ‘alle dine venner spiller Farmville’, blei for mye for meg.

-Ja, man kan blokkere for mye og mangt, men i siste ende blir det jo mer mikromanagement enn hurtig hygge.

MÅ folk på død og liv ha fatt i meg, kontakt politiet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

FB er noe jeg er tvunget til å bruke fordi enkelte ikke evner å forstå at det finnes bedre måter å kommunisere på. Ser frem til den dagen jeg kan slette kontoen min.

Var først skeptisk til å gjøre det. Har ikke angra en dag. Det er riktignok noen kommentarfelter hist og pist jeg må unnlate å være aktiv i, men det er vel ikke akkurat nødvendigvis et kjempetap av intergalaktisk konsekvens...

Men å automatisk få spamma ‘alle dine venner spiller Farmville’, blei for mye for meg.

-Ja, man kan blokkere for mye og mangt, men i siste ende blir det jo mer mikromanagement enn hurtig hygge.

To museklikk var det som skulle til for å ikke få spillforespørsler fra Farmville, men dette viste du vel?

Lenke til kommentar

To museklikk var det som skulle til for å ikke få spillforespørsler fra Farmville, men dette viste du vel?

Jo. Det visste jeg, men beste eksemplet jeg kom på i farta. Og de ~to ekstra museklikka kunne jeg godt være foruten.

-Og når det stadig vekk kommer ting som krever to nye museklikk... ...tja, så syntes jeg ikke FB var så ‘spennende’ lenger.

Jer er av den skolen som foretrekker å aktivere ønskede funksjoner, ikke konstant deaktivere uønskede funksjoner. Det er bare sånn jeg er. potet-potitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...