Gå til innhold

Facebook overhaler hele nyhetsstrømmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner ikke med at man kan styre dette selv, men det er motsatt av hva jeg ønsker. Bruker Facebook primært for å følge med på annet enn hva folk spiser til middag.

Ja, jeg er ikke veldig interessert i hva de fleste jeg har som "venner" på Facebook har å si.

Glem Facebook , det er bare for oldinger. Personvernet er også dårlig. Finn på noe annet.

Hvilke sosiale medier er det som ivaretar personvernet da? Jeg ser jo at du ikke nevner noen bedre alternativer.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

"innlegg de har likt eller kommentert på"

Om det betyr innlegg de har kommentert og likt hos folk jeg ikke kjenner blir det bare mer irriterende. Fikk opp mye av det en periode og jeg ser ikke poenget med å se hva folk jeg ikke aner hvem er holder på med...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regner ikke med at man kan styre dette selv, men det er motsatt av hva jeg ønsker. Bruker Facebook primært for å følge med på annet enn hva folk spiser til middag.

Ja, jeg er ikke veldig interessert i hva de fleste jeg har som "venner" på Facebook har å si.

Glem Facebook , det er bare for oldinger. Personvernet er også dårlig. Finn på noe annet.

Hvilke sosiale medier er det som ivaretar personvernet da? Jeg ser jo at du ikke nevner noen bedre alternativer.

Ingen , skal du kommunisere bruk Skype eller tilsvarende. Skal du sende ut bilder bruk Instagram .  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da legger du til dine interesse emner i f.eks Google appen.. MYE bedre enn p bruke fjasbok for å følge med på nyheter.. Du har jo missforstått hva plattformen er til også da..

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har du ikke noen (større) sosiale medier som ikke lagrer dataene dine på lokale servere, på en måte som gjør at de selv kan gå inn og titte på hva de vil. Men problemet til Facebook er jo ikke bare dette, men at de hele tiden forsøker å få deg til å dele mer og mer informasjon, samtidig som de har sin "real-name" policy. Sånn sett er Instagram og Snapchat noe bedre, ved at de er lettere å bruke på en måte som kratig begrenser "uønskede" tilgang.

For meldinger så er Signal regnet for å være den sikreste, deretter Telegram, så WhatsApp (eid av FB, men bruker som de to andre - ende til ende kryptering til enhver tid).

Lenke til kommentar

Ingen , skal du kommunisere bruk Skype eller tilsvarende. Skal du sende ut bilder bruk Instagram .

Så Skype er bedre på personvern?

Og Facebook-eide Instagram også?

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg er ganske overrasket over hvor mange som synes det er negativt at man får mer fra venner i facebook, er ikke det hele poenget med plattformen? Om du ikke vil ha det, hvorfor bruker man face i det hele tatt?

AtW

Jeg bruker Facebook for å ha folk tilgjengelig (for eksempel perifere bekjente, kolleger, el.l.), men det betyr ikke at jeg ønsker å høre fra dem absolutt hele tiden.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...